Loading...
dk

Amppal - en måde at dele ladere med hinanden | Tesla Forum

Lund
Lund Jan 13 '16

Hej allesammen,

For 2 år siden begyndte jeg at lege med tanken om at skulle eje en elbil. Det endte med VIN 76XXX, og jeg har været her på forum aktivt/passivt i 1½ år. 

Den sidste tid har jeg sammen med to venner bakset med en ide vi har valgt at kalde Amppal.

Amppal er ideen om at vi deler vores ladere med hinanden på en god og sikker måde som ikke fører til misbrug, Morten (kammerat) har kodet og kodet, og vi har testet og testet.

Nu er vi klar til at vi forhåbentligt kan dele vores ladere på en god måde, så det ikke behøves være dyrt og ubekvemt at være på farten. Indtil videre kun i DK.

Modsat Plugshare, så har vi kun private ladere, vi viser ikke laders eksakte placering, og ved at ønske en ladning skal denne godkendes før man får adressen. Ok - prøv det - det giver mening :)

Håber I vil være med til at skabe et fedt netværk af ladere, og vi kan hjælpe hinanden. Prisen må I sætte i appen.

Vi håber I vil bruge jeres bimålere og andre metoder til at måle kWh indtil videre, vi arbejder på måder til at gøre afregning og måling lettere.

Dette er første release, så skriv til mig eller brug vores facebook.com/amppal.

Download til Android eller iOS på:

http://www.amppal.com/

Mvh Ole (samt Mikkel og Morten)

Amppal og glad Tesla ejer.

Lund
Lund Feb 17 '16
Hej,

Vi har opdateret appen, og har nu også Norge og Sverige med. Der er markant flere private lademuligheder igennem Amppal nu. Ca. 220 på nuværende tidspunkt.

Håber endnu flere vil overveje at skrive sig op.

Mvh Ole

Okkels
Okkels Feb 17 '16

Er der slet ingen stikkontakter i Vestjylland??

Det er da fjollet, når det nu er derovre alle vindmøllerne står ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Okkels Feb 17 '16
Lund
Lund Feb 17 '16
Ja, vi undrer os også. Er der ingen vestjyder herinde?

SuneH
SuneH Feb 17 '16

Det samme gør sig gældende på Plugshare. Jeg tror det skyldes flere forhold: Der ER bare ikke ret mange elbiler i Vestjylland. Dertil er afstandene for lange, og indkomstgrundlaget ofte ikke tilstrækkeligt til at købe Tesla (selvom de nu både har råd til BMW'er og Audi'er derovre) :-)

Og dels tror jeg mange vestjyder lever efter mottoet "Den, der lever stille, lever godt"  - så de gemmer sig lidt og venter på de andre melder sig til først...?

Forummets indlæg er redigeret af SuneH Feb 17 '16
EivindTriel
EivindTriel Feb 17 '16

" Dertil er afstandene for lange, og indkomstgrundlaget ofte ikke tilstrækkeligt til at købe Telsa "

.... host host ...

Det er blot fordi vi har for travlt med at brænde gummi af på den del af Jyllandsringen som ligger mellem Fjaltring og Thorsminde ;-)

Jeg ved at Lemvig kommune arbejder på at sætte ladestander op på havnene ved Bjarnes fisk. Som en forsøgsordning skulle det være gratis at lade.

-Eivind