Jeg overvejer så småt, at udskifte min nuværende bil med en Tesla Model S. Men jeg har fulgt lidt med på siden herinde og kan se, at der de sidste par måneder, har været en del skriveri omkring ventetid/kø, for at komme til at oplade på Tesla's Superchargere rundt omkring og det kan blive et problem. Naturligvis har jeg planer om en hjemmelader, såfald jeg anskaffer mig en Model S. Men med mit årlige kørselsforbrug, vil der være dage, hvor det ikke er nok, at kunne oplade hjemmefra og nå hjem igen, uden en opladning på vejen. Her vil jeg være nødsaget til at benytte mig af Supercharger systemet. Men hvis jeg både skal holde i kø, for at komme til, for dernæst at bruge en 30-60 minutter på en opladning, så går tiden hurtigt og det har ikke min interesse.
Så mit emne er mest henvendt til de folk, der er i samme båd som jeg - nemlig at vi pendler en del km. om året. Hvordan klarer I jer? Er der nogle problemer forbundet eller har I fundet en løsning der virker for Jer?
Pt. kører jeg en lettere modificeret Audi S8 fra 2013, så økonomisk set vil der også være en gevinst for mig, ved at skifte til en elbil. Gevinsten ryger dog hurtigt, hvis man skal sidde og kukkelure i kø, for at oplade. Her er det lidt nemmere at bruge 3 min på at fylde 90 liter benzin på.
God weekend til jer alle