Loading...
dk

Problemer med Alka-boks | Tesla Forum

Michael
Michael May 5 '14

Hej,

Er der andre som har problemer med deres Alka-boks (den tracking enhed som Alka Forsikring tilbyder sine kunder). Jeg har nu haft bilen 3 gange forbi Mesterbiler i Gentofte (som er udpeget af Alka til at montere boksen), og den virker stadig ikke.

Jeg får automatiske sms-beskeder om at jeg skal checke mit batteri, da boksen ikke får strøm nok. Mesterbiler har ikke nogen forklaring på problemet.

Er der andre der har oplevet noget tilsvarende, eller virker jeres bokse fint?

kajakaj
kajakaj May 5 '14

jeg valgte UT20 fra Uniqtracking, og den fungerer upåklageligt.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj May 5 '14
Kiefer
Kiefer May 5 '14

Har en DT finder heller ingen probler ud over irritationen over at forsikringen mener den skal være der, jeg bruger den aldrig.

Det har efter min mening været 4000 ud af vinduet.

/Martin

kajakaj
kajakaj May 5 '14

Ja - spild af penge, og så kommer det årlige abonnement endda oveni.

Michael
Michael May 5 '14
Kan vi lade denne tråd fokusere på Alka boksen :-)
Der er ikke noget årligt abonnement, den koster kun 1000 kr at få installeret og den tilkalder selv en ambulance, hvis man kører galt, så helt tosset er sådan en boks ikke. Hvis den altså virker.
Og det skulle den efter sigende gøre i en hel del andre Tesla'er, men jeg er interesseret i at høre om andre har fundet løsningen på det problem, se ovenfor, som jeg oplever.
Larsen
Larsen May 6 '14
@michael, jeg har samme problem med min Defa DT20 som du har med din Alka boks. Hvis bilen har kørt ganske lidt over nogle dage, får jeg også sms besked om, at nu løber senderen tør for strøm. Jeg mener det er fordi den er tilkoblet et forkert sted, så dette sted mister den faste 12V strøm når bilen går helt i dvale. Da de tilkoblede den, målte de godt nok om der var strøm på stedet når jeg havde låst bilen og instrumentbordet gik i sort, men stedet mister åbenbart alligevel strømmen når den går helt i sleep.
Kiefer
Kiefer May 6 '14

Michael: Alka boks eller DT/UT same/same og uanset om det koster 1000 eller 4000 er det efter min mening stadig spild af penge :-)

Da jeg fik installeret min DT finder, som installationsmæssigt burde være det samme som en ALKA boks, testede installatøren at bilen kunne gå helt i dvale og samtidig stadig give strøm til overvågningsenheden.

Så ja, det må være fordi den er installeret forkert i bilen.

Forøvrigt, hvordan ved en ALKA boks at den er kørt galt, den er vel ikke koblet på bilens airbagsystem?

/Martin

MartinPedersen
MartinPedersen May 6 '14

Det kan være der ligesom på fly bliver målt på g-påvirkning/acceleration.

muller
muller May 6 '14

Jeg har også fået SMS'er fra min alkaboks om at den ikke virker korrekt. Indtil videre har jeg afventet, og så er det gået lang tid før fejlen er opstået igen. Men nu har jeg fået en mail fra ALKA om at jeg skal til Automester og have fixet den, ellers omskriver de min forsikring... Så må man jo hellere rette ind. Men det bliver da bøvlet at skulle til Gentofte en gang om måneden :-(

Forummets indlæg er redigeret af muller May 6 '14
Kiefer
Kiefer May 6 '14

Bed din automester om at sikre at han har den korrekte dokumentation på installation fra Tesla, jeg ved fra min installatør at der var fejl i den de udleverede til at starte med, han var heldigvis skarp nok til selv at kunne se og rette fejlen.

/Martin

Larsen
Larsen May 6 '14
Jeg har set den dokumentation værkstedet fik fra Tesla vedr. montagen, og den var helt forkert. Passede slet ikke med de sikringsbokse der var monteret i min bil, så mekanikeren prøvede sig frem i stedet. Bilen går åbenbart mere i dyb søvn end vi kunne afprøve kortvarigt, så der mangler helt sikkert spænding på den pol der skulle give permanent spænding.
Forummets indlæg er redigeret af Larsen May 6 '14
Michael
Michael May 6 '14
Hej,
Ja som Martin nævner, så måler Alka boksen negativ G påvirkning, og kan derved registrere at der er sket en ulykke.

Er der nogen som har haft en mekaniker som med succes har indstalleret en Alka boks.
Hvis ja, så vil jeg gerne i kontakt med denne mekaniker.
Kiefer
Kiefer May 6 '14

@Michael: Burde være hip som hap om det er en Alka eller ej. Vi brugte alarm-lys (www.autolys.dk) i Åbyhøj i Århus, han kendte en af mekanikerne ved Tesla DK privat og kunne finde ud af at monterer rigtigt. Så hvis Alka montøren ikke kan finde ud af det kan du måske altid prøve at få din montør til at "ringe til en ven" :-)

/Martin

egernmus
egernmus May 6 '14

Sikke da noget bøvl! Nu bliver jeg endnu mere glad for, at vi fik overtalt vores forsikringsselskab til at droppe sådan en GPS tracker :-)

kajakaj
kajakaj Jan 27 '15

Alka er stoppet med at tilbyde Alka-box ved nytegning af forsikringer pga. problemer med elektronikken i Teslaen. Forlanger i stedet forsikringsgodkendt GPS-tracker med overvågning fra alarmcentral.