Loading...
dk

Så er priserne blevet opdateret på Teslas webside | Tesla Forum

PerPower
PerPower Jan 20 '16

Så er der nye priser, selvom disclaimer ikke er blevet fjernet.

https://my.teslamotors.com/da_DK/models/design?source=homepage

70D = 812.027 kr.

85D = 926.427 kr.

P85D = 1.156.397 kr.

P90D = 1.190.847 kr.

Og en P90DL med det hele står nu til 1.662.227 kr..... !

Priserne må dermed også give en indikation af hvor Model X priserne lander... Stadig fornuftig pris når man sammenligner hvad en lignende SUV med samme performance og udstyr vil koste. 

 

Forummets indlæg er redigeret af PerPower Jan 20 '16
Lars72
Lars72 Jan 20 '16

Og de to baghjuls modeller....(basispriser uden udstyr/levering)

70R = DKK 755.000

85R= DKK 869.000

Alt ekstra udstyr er steget 30% (afgift tillægges kun samlet bilpris)

Fx lædersæder eller autopilot fra tkr22 til tkr29 (efterinstallation af autopilot er måske fortsat uden afgift til tkr 26, hvorfor dette nok vælges) 

21'' alufælg tkr 40 til tkr 53 osv osv.

Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Jan 20 '16
TeslaFreak
TeslaFreak Jan 20 '16

På min er udstyret ikke steget endnu på listen, men prisen i siden er steget, dog er listen neden under er gammel pris. Tror der er gået et eller andet galt.

Lars72
Lars72 Jan 20 '16
...afgift tillægges kun samlet bilpris - prøv at klikke til og fra (priserne er ikke rettet per enhed).
TeslaFreak
TeslaFreak Jan 20 '16

Kan tilføje at min egen 70D er steget med lidt over 200.000 kr. med udstyr.

muller
muller Jan 20 '16

Så er disclaimeren fjernet... Det er godt nok en deprimerende stigning. :-(

Forummets indlæg er redigeret af muller Jan 20 '16
runeh
runeh Jan 20 '16

Eftermonteret ekstraudstyr burde jo ikke få tillagt afgift. Det er vel et af de "rabattricks" de andre bilsælgere bruger. Angiv fuld afgiftspris i prislisten på noget der kan eftermonteres, men spar afgiften ved at eftermontere det. Det giver enten større fortjeneste, eller mulighed for at give rabat. Eller har jeg helt misforstået det? ;) Anyways, så burde både vinterdæk samt fartpilot komfortfunktioner være tilgængelige uden afgift, da de kan eftermonteres

DeaconWP
DeaconWP Jan 20 '16

Det er kun ekstra udstyr, der er monteret på et værksted, som ikke er hverken fabrikken eller importøren, som kan monteres uden at der betales afgift af værdien.

Så køber du vinterhjul med, som en del af din bil, så skal der betales afgift at dem. Men køber du dem senere, altså som et tilbehør, du betaler for med en anden faktura, og de leveres på et andet tidspunkt, så er der ikke afgift på dem.

Så et sæt vinterhjul kan sandsynligvis stadig købes til den opgivne listepris, som løssalg. Men bestilles de sammen med bilen, kommer der 20% af de 150% , altså 30% i alt på i afgift.

Ganske som ved andre bilmærker.

 

Det ser man jo også når man trykker på knapperne. Vinterpakken til 8.800 kroner får bilens pris til at stige med 11.440 kr.

Og et sæt vinterhjul til 19.800 får bilen til at stige med 25.740 kr. Altså med 30% afgift til følge.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jan 20 '16
TeslaFreak
TeslaFreak Jan 21 '16

Forhandleren kan sagtens sælge fælge efter monteret fartpilot (Den som mange andre biler får sat fast på ratsøjlen) osv. uden afgifter. Så det burde Tesla også kunne, men Tesla er lidt andre ledes med den slags, jeg kunne eks. ikke få leverede CHAdeMO, som en del af bilens pris det skulle lave for sig gennem serviceafdelingen.

Kristian70k
Kristian70k Feb 8 '16
R. I. P S85, S85d. P85d, S90
Mwn
Mwn Feb 8 '16
Salget stopper nok her i det store hele. Tror vi på at regeringen tager deres lov op til genovervejelse når der ikke bliver solgt mere end nogen få 100 elbiler i 2016?
Kiefer
Kiefer Feb 8 '16
Det tror jeg på, min konfiguration af min S85 koster nu som 90D over 1.035.000. Der tror jeg de fleste står af ræset...


Det ser ud til at alle RWD udgaver er væk. Hvilket finder lidt ærgerligt da det bestemt ikke er alle der vil ofre det mere plads foran til fordel for en ekstra motor.


Jeg tvivler meget på salgstallene i år på MNodel S kommer op i nærheden af de 100 med almindelige afgifter. Og da slet ikke så længe der er 100 brugte til salg...


/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Feb 8 '16
FrederikC
FrederikC Feb 8 '16
S70 fås da stadig...
T3S7A
T3S7A Feb 8 '16
Der bliver slet ikke solgt 100 nye Tesla i år i DK. 

Tror hellere ikke det er smart af Tesla at fjerne alle, pånær S70, baghjuls modeller. Tænker ikke længere på DK, det er dødt, men resten af verden. Der vil da helt sikkert være mange som gerne ville have en 90RWD, for at spare nogle mønter, samt den ekstra plads foran. 

Men nu er Tesla aktier jo i frit fald, det fortsætter den nok med. Er meget spændt på X-modellen. Er bange for de X-wings døre, kommer til at skabe mange flere problemer end godt er. Auto åben af fordøre mm. Alt det lir, som egentlig er total ligegyldig, som man næppe ville have savnet, kontra ubrugelig navigation, samle kvalitet, støj, fugt, dug mm. Det vil koste Tesla dyrt at imponere med smart teknik, men fejle på basale ting. 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Feb 8 '16
DeaconWP
DeaconWP Feb 8 '16
Der er allerede solgt mindst 2 nye Teslaer i år.

Og året slutter sikkert på ca 210 nye Teslaer, hvis jeg ikke tager meget fejl.
Gronhund
Gronhund Feb 8 '16
Det kommer jo også an på hvordan man ser på det. I Januar blev 31 Teslaer indregistreret. Men de fleste er jo bestilt før de nye regler trådte i kraft. Tæller disse med?
Ingen er vel i tvivl om, at der ikke bliver solgt mange i år (med mindre der er et udlejningsfirma eller lignende, der beslutter sig for at købe).
Kiefer
Kiefer Feb 8 '16
Deacon: Det kommer nok meget an på SKATs beslutning senere i denne uge ;-)


/Martin

Gronhund
Gronhund Feb 8 '16
Ja, der er nok mange der sætter "X" i kalenderen ;-)
andersh
andersh Feb 8 '16
Mht. Model X, er der overhovedet nogen indikation af, at der bliver leveret nogen til Europa inden den her specielle afgiftsordning udløber 1/7? Ikke for at være for negativ, men det virker bare som om at der kan gå en rum tid før vi ser nogen på europæiske veje.
DeaconWP
DeaconWP Feb 8 '16
Min og de 199 andre bliver leveret senest 1/7, hvis DK beslutter sig for at anerkende vores bestillinger som værende under reglen om afgiftsfritagelsens forlængelse for rettidigt bestilte biler.
Sider: 1 2 3 »