Loading...
dk

Så er priserne blevet opdateret på Teslas webside | Tesla Forum

KimT
KimT Mar 10 '16

Citat fra TRP

Hmm......regne, regne.....

De 12 solgte elbiler i feb.2016 har nok maks. indbragt staten 1-2.mio DKK i afgift.

Jeg tvivler de er solgt med afgift. Det er nok nogen der har bestilt inden afgiften, og leveringen bare har trukket ud
Jabba
Jabba Mar 10 '16

Citat fra Polerkongen

Citat fra DavidS90D   

@Polerkongen - De biler Tesla selv har til salg, er da ikke specielt dyrere end 2015 priser??

Hvis man gerne vil have en 85'er eller 90'er, så mulighederne pt kun en brugt på Bilbasen. PD-modellerne er stadig uden for segment Passat/Mondeo segment.

En 85 eller 90 er da også klart uden for Passat/Mondeo segmentet.

Polerkongen
Polerkongen Mar 10 '16
Nu ja - men inden 31/12, nej.<br />
<br />
Min pointe er - at købte du en veludstyret 85'er sidste år - ville den i mit og andres tilfælde koste det samme at have som en Passat med ligende udstyrsniveau.<br />
De par hundrede tusind den lige har fået oven i, har dræbt muligheden for mig.
Forummets indlæg er redigeret af Polerkongen Mar 10 '16
Twinauto
Twinauto Mar 10 '16
Jeg kan ikke forestille mig at nogen S'er er solgt med afgift endnu, det må være bestllinger fra oktober, som nu blit indregistreres. der er jo stadigvæk mange helt nye til salg, som er indkøbt i oktober og som derfor blot skal indregistreres inden 1/6 mener jeg det er. Man kan med andre ord stadigvæk købe en helt ny og få den indreg ex afgift.
DeaconWP
DeaconWP Mar 10 '16
Aarhus har solgt 2 Tesla'er med afgift.
Mindst, da mine oplysninger er gamle.

Fortsat mange helt nye til salg, der er indkøbt i oktober???
Hvis der er en helt ny bil, der aldrig har været indregistreret i Dk før den sælges i dag, så bliver den ikke indregistreret uden afgift.

Det er kun, hvis den senest 8/10 var bestilt af den person der skal købe den.
Tesla's lille lager af helt nye biler, skal man betale registrerings afgift på, hvis man køber sådan en i dag.

De har demo biler, der har været indregistreret i 2015, som er til salg.
De fås til 2015 priser, minus demo rabat, og altså uden afgift.

De havde en sprit ny 90 D i blå i butikken i arhus. Den var beregnet til en kunde i DK, men kunden fortrød sin bestilling en af de sidste dage i december 2015.

Bilen skulle der svares afgift på, så den er nu solgt til en kunde i Tyskland, der så kun skal betale 19% moms, fik en fin showroom rabat, og er den lykkelige ejer af den i dag.
Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Mar 10 '16
Twinauto
Twinauto Mar 10 '16
Hvordan papirgangen foregår vil jeg ikke gøre mig klog på, men en rigtig godt udrustet s70 vist nok D med nul km 600.000+moms, du må så selv om, om du vil kalde den ny. Var ved at købe den selv 1/2, men gjorde en god handel på en demo, det er blot et ex på "nye" som står til salg, og dem er der flere af og både med og uden D og 70,85 og 90, ved dog ikke hvormange der er tilbage pt
DeaconWP
DeaconWP Mar 11 '16
Nå, så kom der et " " på. Så kan vi da godt have snakket om næsten det samme. Så har de jo været indregistreret før, og så er det ikke en førstegangs registrering og så er der ikke afgift på.
Men så er de heller ikke nye. :-)
Så er du ikke den først registrerede ejer.
Twinauto
Twinauto Mar 11 '16
Nej, nen det kan man jo nok leve med for at spare 20%;-), den har stadigvæk ikke været ude at trille
PeterE
PeterE Mar 11 '16
Tjah, om det er en "ny" eller en ny bil kommer ved an på så meget. Hvis den allerede har plader på og derved er indregistreret så er der ikke så meget at diskutere. Tesla har jo stadigvæk et antal biler på lager, og enkelte har kørt 50 (!) km. 

Listen er - som den plejer - her: https://www.teslamotors.com/en_DK/models/preowned ;https://www.teslamotors.com/en_DK/models/preowned

Twinauto
Twinauto Mar 11 '16

Min pointe er blot, at der vel ikke er nogen der køber en S med afgift pt - uanset om det er Tesla eller andre, da der er en del "nye" biler som aldrig har været ude at køre hos både Tesla og andre ex afgift.

Hvis nogen har købt med afgift, så kunne de i hvert fald have gjort en bedre handel.

DeaconWP
DeaconWP Mar 11 '16
I aften bestiller jeg min model X. Med afgift.
Twinauto
Twinauto Mar 11 '16
Fedt! Den er nok også svær ar svinge igennem uden;-)
The_Stig
The_Stig Mar 12 '16

Citat fra DeaconWP I aften bestiller jeg min model X. Med afgift.

Tillykke, Deacon  Må vi se bestillingen... :-)

DeaconWP
DeaconWP Mar 12 '16
Det må du godt. Men jeg bliver lige 24 timer forsinket.

Jeg var til koncert i aftes med Copenhagen Drummers i Esbjerg, og jeg glemte min telefon på arbejdet. Og efter koncerten var Jytte for træt til at vi kunne hygge os med at trykke på knappen sammen, dog over telefonen.

Så i Aften bliver det. In SHala, som nogen siger.
Kiefer
Kiefer Mar 12 '16
Tillykke, du må blive en af de ganske få der bestiller en, vi har endeligt droppet vores...

/Martin

Comeback
Comeback Mar 12 '16
+1

DeaconWP
DeaconWP Mar 12 '16
Så Stig, nu kan du læse i tråden, hvad vil du vælge på Model X, hvad jeg har bestilt.
Sider: « 1 2 3