Loading...
dk

Røde bremsekaliber | Tesla Forum

Thor
Thor Jan 29 '16

Jeg ved dette har været oppe og vende, men jeg kan simpelthen ikke finde navnet som jeg leder efter.

Der er et center i Køge som enten maler eller smider folie på bremserne - hvad hedder det?

​Derudover: Maling eller folie? Jeg går selv efter folie, da bremsevæsken tilsyneladende kan fjerne malingen meget hurtigt. Folien kan smelte ved for høj varme, men på selve kalibrene skulle det ikke være et problem (har jeg fået fortalt).

FrederikC
FrederikC Jan 29 '16

Køge folie center? 

Der fås også bremse caliper covers, det er nok en billigere operation, og de har ikke de "udfordringer" som du nævner.

Thor
Thor Jan 29 '16

Det er nok Køge Folie Center, men jeg er helt i tvivl. Jeg synes navnet lød noget i stil med Autoskadestuen fra Kirstinehøj.

​Jeg har godt set covers til dem, men det kræver minimum 20". Lige nu har jeg ikke planer om, at skifte mine 19" ud. Måske når sommerdækkene er slidt ned, og skal udskiftes.

FrederikC
FrederikC Jan 29 '16

Thor - faktisk så fås coverne også til 19".

Jeg har nogle sæt på vej hjem for at se hvordan de er.

Dem jeg har på vej er magen til dem her, bare plain uden logo.

http://evannex.com/products/mgp-caliper-covers#tab-7

 

Thor
Thor Jan 29 '16

Det lyder interessant, Frederik! Det vil jeg ikke udelukke er en mulighed. Hvad prisleje regner du med? Ellers kan du sige til, når du får opdateret butikken med dem.

JL
JL Jan 29 '16

Jeg fik lavet røde bremsekalibre (med refleksfolie) hos Køge Folie Center, som beskrevet i denne tråd:

http://teslaforum.dk/forum/topic/1182

Efter 10 måneder ser det stadig rigtig pænt ud. Jeg er ikke så meget til covers til kalibre - jeg synes det er for klodset (pun intended) og lidt for meget THansen, men det er jo smag og behag :-)

 

FrederikC
FrederikC Jan 29 '16
Citat fra Thor

Det lyder interessant, Frederik! Det vil jeg ikke udelukke er en mulighed. Hvad prisleje regner du med? Ellers kan du sige til, når du får opdateret butikken med dem.

Umiddelbart siger min regnemaskine 2200 kr inkl. moms. for et sæt med 4 covers (1 cover til hver hjul). 

PeterE
PeterE Jan 29 '16

Måske et dumt spørgsmål, men kan de røde fra Tesla ikke bestilles som en reservedel? Fx af Autoskadestuen eller lign?

FrederikC
FrederikC Jan 29 '16

Peter

Citat fra PeterE

Måske et dumt spørgsmål, men kan de røde fra Tesla ikke bestilles som en reservedel? Fx af Autoskadestuen eller lign?

Det kan de nok godt, kender desværre ikke prisen. (Men tror ikke at det er billigt) 

Thor
Thor Jan 29 '16

@JL

Det var faktisk din tråd jeg tænkte på, jeg kunne bare ikke læse navnet nogen steder. Tak! :)


 

Forummets indlæg er redigeret af Thor Jan 29 '16
Dette emne er låst