Loading...
dk

Fælge stjålet fra Tesla P85D | Tesla Forum

henrik_dk
henrik_dk Jan 30 '16

Er det mon nogen herfra?

Det er fra p-plads ved Bella Sky hotel og med de rustne bremseskiver, så har den vist holdt der længe....

Har selv en magen til i samme farve, så får helt tårer i øjnene, når jeg ser sådanne billeder.....

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Jan 30 '16
JL
JL Jan 30 '16
Sådan noget svineri - bare de havde fået fødderne i klemme under de 2+ tons bil :-/. Mælkekasserne kunne vist ikke helt klare vægten...
denlange
denlange Jan 30 '16

Det er desvære ret normalt i det område. For et par uger siden var det vist en BMW på parkeringpladsen overfor golfklubben. Kender én der bor i området og der er tit billeder af den slags på deres Facebookgruppe. Teorien er, at tyvene arbejder i området da de hurtig kan komme væk derfra via motorvejen.

P85DK
P85DK Jan 30 '16

surt - små 400 kr for låsebolte, som burde være standardudstyr ...

henrik_dk
henrik_dk Jan 30 '16

Enig. Låsebolte burde være standard.

Men vil de have fælgene, så stopper låseboltene dem ikke...

Nikolaj
Nikolaj Jan 30 '16

Jeg var selv på Bellasky med konen for en måned siden. Af frygt for det samme tog vi BMW'en med dens vinterdæk på stålfælge.

Jeg tror desværre ikke at låsebolte altid er nok. De avancerede tyve kan banke en bolt eller møtrik ned over låsemøtrikken. Forhåbentligt er det dog så besværligt, at de opgiver.

henrik_dk
henrik_dk Jan 30 '16

Ifølge google streetview så er det lige foran receptionen, det er sket (parkering P1). Det er godt nok frækt... Samme sted som jeg ville have holdt.

Mon ikke alarmen er gået igang, men er det "proffer", så tager det nok ikke mange minutter at få fælgene af.

https://www.google.dk/maps/@55.639697,12.5771652,3a,75y,27.67h,89.6t/data=!3m6!1e1!3m4!1sS0QvPm-9UAIXQrc9hLdA1A!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Jan 30 '16
Niels
Niels Jan 30 '16
mon man skulle kontakte politiet så ejeren kan få besked...som henrik skriver, så har den nok holdt stille et pænt stykke tid siden skiver er så rustne. det er jo ikke sikkert ejeren ved han skal tjekke sin bil. er det en ide ? og vil de overhoved tage sig af det

jeg ville faktisk gerne have bestilt et sæt carbonfiber fælge, men tror ikke jeg tør have dem på bilen....af samme årsag som ovnfor. bilen skal jo gerne kunne efterlades både på gaden og hjemme i garagen uden næste dag at finde den uden hjul.

i sommerhuset har jeg en nabo som fik fjernet sine 6 år gamle stål fælge fra hans focus, nogle gange handler det ikke om værdien men at de lige står og mangler nogle brugbare hjul til deres egen bil...
kajakaj
kajakaj Jan 30 '16

AS83970 er registreret i postnr. 5250 Odense SV og forsikret i Gartnernes G/S. Da der ikke er gæld i bilen kan man ikke se hvem der ejer den.

BrianG
BrianG Jan 30 '16
Husk det sørgelige billede af Tesla'en på knuste mælkekasser, hvis du bliver fristet af et sæt brugte hjul på dba eller andre steder. Næste gang kan det være din Tesla der bliver mishandlet. Det gode råd; forsøg bedst muligt at sikre dig, at brugte hjul du køber ikke er stjålne. Fakta; når der er købere til de hjul på Tesla'en foran Bella Sky, så sker det igen..... Æv, jeg føler med ejeren :-(
BrianG
BrianG Jan 30 '16
Husk det sørgelige billede af Tesla'en på knuste mælkekasser, hvis du bliver fristet af et sæt brugte hjul på dba eller andre steder. Næste gang kan det være din Tesla der bliver mishandlet. Det gode råd; forsøg bedst muligt at sikre dig, at brugte hjul du køber ikke er stjålne. Fakta; når der er købere til de hjul på Tesla'en foran Bella Sky, så sker det igen..... Æv, jeg føler med ejeren :-(
spaceman
spaceman Jan 31 '16

Har dæksensorer unikke ID'er? Så kunne Tesla måske spore fælgene ad den vej?

KS
KS Jan 31 '16

Jep, sensorene er med serienummer, men du skal have en intern hos Tesla til at søge. Først på den "gamle" og så sætte en søgning op efter samme på nye biler. Det er efter hvad jeg har hørt ikke bare lige til. Kender nemlig en der har fået nuppet hans, som har været i kontakt med nogen om dette.

BPBach
BPBach Jan 31 '16

Er der nogle der ved hvordan fælgene så ud, tommer og farve, hvis man nu skal kigge efter dem ?

lysmanden
lysmanden Jan 31 '16
øv for en oplevelse. Har slet ikke tænkt over det med låsebolte. Tak formpåmindelsen p85dk
P85DK
P85DK Jan 31 '16

@Lysmanden - ja, det er surt at spare 400 kr. bare for at få den oplevelse med i bagagen :-)

Her er forresten et fint billede af hvordan mine 2 måneder gamle låse bolte ser ud - totalt uskarpt, men du har nok en idé om hvad jeg mener der er galt

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jan 31 '16
JL
JL Jan 31 '16

@P85DK: Er dine de sølvfarvede? Er lidt svært at se på billedet :-) Jeg har de sorte og de ruster også, men der er det lidt sværere at se. 

P85DK
P85DK Jan 31 '16

Jeg har de mørke låse bolte 

Oscarsson
Oscarsson Feb 1 '16

En anden Tesla fik sine hjul fjernet på samme måde sidste uge på Gl. Kongevej Frederiksberg.

Kongevejen er ikke øde i mange sekunder så de må vare meget hurtige. Samme grønne mælkekasser..

SuneH
SuneH Feb 1 '16

Er det 21 tommerne folk går efter, eller er 19 tommer også udsat for tyveri?

Sider: 1 2 »