Loading...
dk

Deling af SC | Tesla Forum

PEB
PEB Feb 1 '16

Hvis der er kø ved SC nu, kan det da kun blive værre hvis dette bliver virkelighed:

During a press conference today in Germany, Tesla CEO Elon Musk confirmed that Tesla is in talks with “some [auto] manufacturers” to share the Supercharger Network.

In the past, Tesla confirmed being opened to the idea of sharing its extensive network of fast charging stations, which now operates over 2,900 chargers at over 500 locations around the world, but until now, we couldn’t confirm that any automaker showed interest in the offer.

Klik for hele artiklen

Kiefer
Kiefer Feb 1 '16

Måske det er Audi der viser interesse, nu har de jo vist interesse i en Model X ;-)

Men hvis andre kommer med på vognen, vil det jo forhåbentligt betyde flere penge til udbygningen af SuC netværket.

/Martin

griffel
griffel Feb 1 '16
Ja, for ellers blir køen da bare endnu længere i spidsbelastningstiderne...

/Jakob :-)
TorbenS
TorbenS Feb 1 '16

Jeg ville ikke være så nervøs, for det virker jo begge veje. Vi vil også få adgang til en del ladestationer og så vil der altid være en lader i nærheden.

Kiefer
Kiefer Feb 1 '16

TorbenS: hvilke ladestationer tænker du på?

/Martin

TorbenS
TorbenS Feb 1 '16

Kiefer: Hvis en eller flere af de store bilfabrikker i Tyskland går sammen med Tesla så regner jeg bestemt med at de også bygger en hel del ladestationer. Alt andet er urealistisk i min optik.

Forummets indlæg er redigeret af TorbenS Feb 1 '16
Kiefer
Kiefer Feb 1 '16

Selvfølgleig tror jeg de andre tyske mærker kigger på hvad Tesla laver, men derudover tror jeg ikke vi skal forvente ret meget af tyskerne når vi snakker elbiler de næste par år. Ja, VW har præsenteret deres bud på en el-bil og BMW  har deres i3.

Men ser vi på salgstallene for en i3 i Tyskland i 2015 blev der solgt lige godt 2200 stk. sidste år. Til sammenligning blev der solgt ca. 1500 stk. Teslaer.

Der blev solgt sammenlagt 3.2 mil. biler sidste år i Tyskland, så Tesla markedsandel er forsvindende, og så længe tyskerne ikke mærker konkurrencen på hjemmemarkedet ser de nok tiden an indtil videre. Der er jo heller ikke de store incitamenter for den tyske forbruger til at købe en Tesla. Prisen på bilen m,atcher jo en BMW 7-serie eller Mercedes S. Og med den konkurrence på kvalitet er det altså bare op ad bakke for Tesla...

Med så få solgte el-biler i Tyskland, tror jeg ikke der er ret mange tyskere der er villig til at gøre som Tesla og investere et større millionbeløb på infrastruktur lige pt.

/Martin

sjensen
sjensen Feb 2 '16

I december var 4% af de solgte BMW'ere på verdensplan en i3 eller en i8 (iflg. http://insideevs.com/in-2015-bmw-sold-over-29500-i3-i8-1-55-of-total-bmw-sales/)

Så vi har et premium bilmærke som BMW med 100 års historie. To år efter at have introduceret biler baseret på en voldsomt anderledes teknologi, så har de faktisk et ret væsentligt salg. Jeg tror sagtens BMW kan forestille sig at 5-10% af deres salg vil være el-biler i løbet af et par år. 

Kiefer
Kiefer Feb 2 '16

sjensen: Og i 2015 udgjorde salget af i3 og i8 i Tysklind under 0,9% af deres totale salg af biler. Det viser jo bare hvor lidt hjemmemarkedet rykker på elbilerne dernede.

Jeg tror der skal ske et eller andet drastisk før elbilerne bliver interessante for tyskerne.  De er stadig alt for dyre for den almindelige tysker. Det er kun i lande som Norge og tidligere også Danmark hvor afgifter kan gøre dem interessante. Jeg er ret overbevist om, at hvis Audi, BMW eller Mercedes virkelig ville, kunne de komme ud med en A4 agtig elbil i løbet af ingen tid, men de tænker nok også på¨hele den forretning der hedder fossildrevet motor og gearkasser. Det er ret mange tusinde mennesker der er beskæftiget med produktionen af disse.

/Martin