Købte min Tesla for et par måneder siden, samtidig bestilte jeg en ladestation. Dog er var der en del ventetid, så opladning måtte fra start være gennem en almindelig stikkontakt.
Da jeg fik bilen udleveret spurgte jeg til om der var noget jeg skulle være opmærksom på, når jeg ikke havde en ladestation fra start af. Manden fortalte, at der skulle være jordforbindelse. Jeg kunne fortælle at mit hus var 5 år gammel og have Jord i alle stik. Da han hørte det, så mente han ikke jeg skulle være opmærksom på noget.
Jeg kom så hjem med min bil og startede med at lade. Alt gik som det skulle et første par måneder. Men her den anden dag brændte min stikkontakt af og det yderste af stikket begyndte at smelte.
Efterfølgende ringede jeg til Telsa. Jeg spurgte damen der inde om der var noget jeg skulle været opmærksom på, hvis jeg ville lade der hjemme. Nej det mente hun ikke der var. Så fortalte jeg hende hvad der var sket. Efter hun hørte det, så var det pludselig min fejl at jeg ikke have tjekket min elinstallation igennem og sikret den kunne holde til den belastning det var at have bilen til at lade.
Jeg har været på Teslas Hjemmeside og syntes ikke jeg kan finde nogle informationer, på hvad jeg skal sikre inden jeg lader der hjemme.
Så mit spørgsmål er:
1) Hvor ligger ansvaret for dette?
2)Burde jeg have fået information om denne risiko og fik I andre det?
3) Hvilke forholdsregler gør i jer, når i lader ved andre? syntes da ikke jeg er helt tryg hvis jeg skal ”låne” lidt strøm eksempelvis ved mine forældre.