Loading...
dk

Tidsindstilling til opvarmning af MS | Tesla Forum

JSH
JSH Feb 4 '16
Jeg kunne godt tænke mig at have en timer funktion,i min app, så jeg kan indstille tiden til hvornår jeg ønsker min Tesla til at starte opvarmningen.
Det kan selv en webasto varmer samt min gamle Volvo.
Er jeg den eneste der savner den funktion?
griffel
griffel Feb 5 '16
Nej, du er ikke alene! :-)
Indtil nu har jeg startet varmen fra min telefon allerede inden jeg hopper ud af sengen, så går det lige, men det er sket at jeg har glemt det (hvis jeg er kommet forsent op...), også ville det altså have været rart den selv havde startet.
Jeg kan ikke forstå at en så simpel funktion ikke er implementeret for længst.

/Jakob :-)
The_Stig
The_Stig Feb 5 '16
Kan man ikke bare uploade sin kalender? så adaptere den vel selv et afgangstidspunkt og varmer bilen op hvis den er i lader?
Forummets indlæg er redigeret af The_Stig Feb 5 '16
Klaus_
Klaus_ Feb 5 '16
Jeg holder godt nok i (uisoleret) garage, så bilen er typisk et par grader varmere end udenfor, men selv hvis kabinen er f.eks. 2-3 grader, så synes jeg at 10 minutters opvarming med app'en er rigeligt til at kabinen er behagelig at komme ud i. Hele vinteren har jeg faktisk bare gået ud i garagen i t-shirt og så kørt afsted. 

Men der er jo også "Smart preconditioning"-indstillingen du kan slå til. Jeg har den slået fra, da det ofte varierer hvornår jeg kører, men hvis man har rimelig fast rytme, så fungerer den måske fint nok?

KS
KS Feb 5 '16

Jeg har altså bare kodet min egen - så er den klar og altid varm... Har skrevet lidt om TeslaMS, og selv bygget lidt videre på det.
ODE90D
ODE90D Feb 5 '16
@Ken: Hvad er det du der viser et screenshot af? Det er sgu da lige sådan noget jeg savner!
griffel
griffel Feb 5 '16
Skulle lige til at skrive det samme - det kunne jeg osse godt bruge :-)
Har søgt i Forum på TeslaMS, men der kommer en milliard (ca.) hits p noget helt andet...
JSH
JSH Feb 7 '16
Mange tak Kenseitzberg jeg har nu hentet visibletesla på visibletesla.com. den hentes som en zip-fil, og den kan ikke bruges på Iphone eller Ipad, jeg kunne i alle tilfælde ikke få den til at virke, men den kan hentes til min Macbook, og der virker den :0).  Nu må vi så se om programmeringen virker når jeg tager på arbejde. ;o)

KimT
KimT Feb 7 '16

Citat fra JSH Mange tak Kenseitzberg jeg har nu hentet visibletesla på visibletesla.com. den hentes som en zip-fil, og den kan ikke bruges på Iphone eller Ipad, jeg kunne i alle tilfælde ikke få den til at virke, men den kan hentes til min Macbook, og der virker den :0).  Nu må vi så se om programmeringen virker når jeg tager på arbejde. ;o)

Som jeg har skrevet før : Af en eller anden grund så er Github + hjemmeside ikke blevet opdateret med nyeste version, så den skal du finde på teslamortorsclub.com : http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/19975-VisibleTesla/page174?p=939004&viewfull=1#post939004
koden
koden Feb 7 '16
Jeg er nu fint tilfreds med at starte varmen fra app bare 5 min før afgang selv i frostvejr.

det giver rimelig kabinevarme men stadig kolde sæder
Holder dog i carport så 5 min kan ikke fjerne sne på bilen

Jeg søger i stedet for at kunne starte sædevarmen samtidig med :-)

lysmanden
lysmanden Feb 7 '16
Nogle der ved hvorfor der er forskel på hvor megetvarme der kommer ud ved opvarmning. Sætter altid mon på maks, men nogle gange er den bare ikke nær så varm som andre. Har det noget med hvilket trin den står på? Jeg bruger Tesla standard app og kan kun justere temperaturen men ikke styrken. Hvis den nu står på kun 1 når man stiller bilen om aftenen varmer den så også kun på trin 1 om morgenen?
Mbr1964
Mbr1964 Feb 8 '16
Ja den varmer med det trin du efterlader den i, prøv at efterlade den i auto , det virker super hurtigt