Tilgiv mig, hvis det bliver lidt spekulativt, men jeg har tænkt over om/hvordan man kan nødlade en TMS hvis uheldet nu skulle være ude.
Løsning 1: Alm. batteri.
Et almindeligt fuldt opladet 12V bil-batteri indeholder, så vidt jeg har forstået, 1 kWh.
I princippet kunne man have 5 stk stående i garagen, og hvis man så løb tør, kunne man ringe til konen, så hun kunne komme ud med dem. Det ville så give 5kWh, nok til 25 km forsigtig kørsel til nærmeste lader. Men det kræver selvfølgelig, at man kan forbinde de 5 batterier til TMS'en via UMC mm. Det ville nok kræve et specielt setup. Er der nogen der ved, om det vil være muligt?
Løsning 2: Opladning via startkabler.
I princippet kunne en ICE jo nå frem til én, og via startkabler fra ICE'ens 12V batteri og lades TMS'en via an adapter. Efter 20 min. tomgang i ICE'en, kunne TMS'en være opladt tilstrækkeligt til at trille til nærmeste lader. Vil det kunne lade sig gøre, tror i?
Løsning 3: Opladning via generator.
En ICE/Falck kunne nå frem til én med en benzingenerator. Den kan fx yde 5kW, nok til at lade 5kWh i løbet af en time, så man kan trille 25 km frem til nærmeste lader. Igen, særligt setup krævet... Mon det kan lade sig gøre?
Løsning 4: Nu bliver det vildt: Opladning via Regen.
En ICE når frem, trækker TMS'en som oplader via Regen. Den kan lade med op til 50 kW, så en lille slæbetur på 5 km med 20 km/t giver 15 minutters ladning på 50 kW, svarende til 12,5 kWh, nok til 60 km's kørsel efterfølgende. Det vil kræve en kraftig ICE at trække en TMS som Regen-bremser maksimalt. Måske en lastbil eller 4WD ICE er nødvendig...
Andre kreative bud på nødladning af en TMS? Jeg er interesseret i at høre fra jer, om det vil kunne lade sig gøre rent praktisk/elektrisk. Der er udfordringer med jordforbindelse mm i stort set alle scenarier undtagen Regen.