Loading...
dk

Smog | Tesla Forum

Bluecoffee
Bluecoffee Feb 5 '16
Så står man her på HCA Boulevard i finregn og ser og hører hundredevis af benzin- og dieselbiler passere, mens man selv hiver efter vejret. Og så tænker man: Hvordan er dette nogensinde blevet lovligt? Hvorfor brandbeskatter politikerne de eneste biler, der kunne rense luften? Man får aldrig svar, og man lyder som en omvendt ryger, når man nu selv i årtier har bidraget til festen. Men nu er det sagt. Batterier handler om andet end CO2.
fmm1000
fmm1000 Feb 5 '16
Hørt selv om jeg aldrig har røget :-).
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Feb 5 '16
FreePower
FreePower Feb 5 '16
@Blue
Kan kun være enig. Vær dog opmærksom på at det at producere en Tesla svarer alene til hvad en benzinbil i hele sin levetid udskiller af CO2, så helt ren er en Tesla ikke :)
PEB
PEB Feb 5 '16

Citat fra FreePower @Blue
Kan kun være enig. Vær dog opmærksom på at det at producere en Tesla svarer alene til hvad en benzinbil i hele sin levetid udskiller af CO2, så helt ren er en Tesla ikke :)
Det har jeg hørt, men tvivler stærkt på det. Iøvrigt er det ikke bevist at CO2 er skadeligt for klimaet.
fmm1000
fmm1000 Feb 5 '16
Tankevækkende artikel om diesel på norsk bilsite.
Han sammenligner europæernes hang til diesel med amerikanernes kærlighed til våben.
Hvad er værst.
Du bliver overrasket.

http://www.tv2.no/broom/8010100/
fmm1000
fmm1000 Feb 5 '16
Der er lavet store forskningsrapporter om, hvad der er mest skadeligt for miljøet fra vugget til grav af fossil og elbiler.
Ja det er korrekt, at det koster mere energi at fremstille elbiler, men allerede efter få års kørsel har de miljømæssigt overhalet fossilbilerne pga meget effektiv energiudnyttelse.
Bliv kligere her.

http://teslaclubsweden.se/elbilsmyter/

Læs myte nr. 10.
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Feb 5 '16
Comeback
Comeback Feb 5 '16
hvad med Teslas nye fabrik der er 100% på egen vedvarende energi?


Bluecoffee
Bluecoffee Feb 6 '16
Ja, selvfølgelig er der også forurening fra el-biler. Selv fremstillingen af en cykel påvirker jo miljøet. Min pointe var mere, at den store fordel ved Tesla, Nissan Leaf osv. er, at de ikke spytter partikler og anden forurening direkte ud i hovedet på fodgængere, cyklister og beboere langs vejene. I det omfang strømmen produceres med kul, har vi stadig et problem, men som jeg forstår det, er man efterhånden blevet ret gode til at filtrere røgen fra kraftværker. Mht. CO2-forurening er der vist ret stor enighed hos fagkundskaben om, at den menneskeskabte udledning skaber temperaturstigninger, som kan vise sig meget problematiske for kommende generationer, men det er bare vigtigt at fastholde, at CO2-udledningen ikke er det eneste miljøproblem ved afbrænding af fossiler. I øvrigt tak for linket til den norske artikel om diesel. Man bliver jo helt flov over, at han fistret rundt i en dieselhakker en halv snes år.