Loading...
dk

Bliver der solgt brugte Tesla'er pt? | Tesla Forum

NikolajK
NikolajK Feb 29 '16
Citat fra ODE90D Vi skal hen i 2. halvår før der begynder at ske lidt igen. Alle de som ville have en elbil købte den i 2015 for at undgå afgiften - så det er jo ingen overraskelse.
Vi* er stadig mange der gerne vil have en elbil... Men øvelsen med at sætte afgiften ned for ICE biler, så vores nuværende biler har tabt en sjat af værdien, samtidig med at indfase afgift på elbil, betyder at udskiftningen til elbil pt. er for dyrt for os.
Desværre bliver dette gab jo bare større og større med tiden, indtil afgiften er fuldt implementeret. Så jeg tror desværre ikke vi kommer til se en stigning på salg af elbiler med mindre der ændres noget radikalt (politisk eller fra bilfabrikanternes side).

*Vi er egentlig bare mig, men jeg tror vi er flere.

mbk
mbk Feb 29 '16
@NikolajK

Vi er flere.

Jeg var så 'heldig' at få lov at køre TMS i et par uger, min ICE føles nu som en dinosaurer.

Prisniveauet på en TMS er en hel del højere end hvad mit 'normale' bilbudget kan/vil bære.

Jeg krydser fingre for at jeg kan få en TM3 i sent 2017, hvis ikke må jeg skyde en hvid pil efter projektet, mm. brugt markedet for 85kWh TMS kommer på sub 500k markedet.

Jeg tror at TMS priserne vil falde lidt efter TM3 bliver præsentere, dels fordi at nogle af hajerne nok kommer til at indse at de kan miste penge, især når Tesla selv ligger nye demo/service biler på deres hjemmeside, godt nok har Tesla fjernet CPO modellerne, jeg ved ikke om de stadig er til salg hvis man kontakter Tesla eller om de er kørt ud af landet. Solgt blev de jo nok ikke på en dag.

Hookmaker
Hookmaker Mar 6 '16
Hov - har folk glemt at forny deres annoncer på bilbasen? Kun 53 stk til salg og billigste 2015 model til 700K?
T3S7A
T3S7A Mar 6 '16
Bilbasen fucker nogle gange op, og viser kun halvdelen af annoncerne, eller kun forhandler eller kun privat.
Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Mar 6 '16
HJJ
HJJ Mar 6 '16
Der er 53 fra forhandlere og 59 fra private.
HJJ
mbk
mbk Mar 15 '16
Okay, Tesla er da lidt aggressive med deres CPO'er

85 - 2013 til 450k

https://www.teslamotors.com/da_DK/models/preowned/p19882

P85 Signature - 2013 til 500k

https://www.teslamotors.com/da_DK/models/preowned/s16689

Kan da godt være at jeg skal se om jeg kan overtale fruen, selvom hun ikke er helt stemt på ideen.

Klaus_
Klaus_ Mar 15 '16
@mbk, husk at du ikke kan få autopilot-funktioner i de modeller, bare FYI :)
PeterE
PeterE Mar 15 '16
Og der er vist stadigvæk uforholdsmæssigt mange TSM'er til salg ift hvormange der er solgt i det hele taget. Det kan vel skyldes tre ting: 1) bilen er købt som investering og køber håber at tjene en skilling ved et salg, 2) biler lever ikke op til købers forventninger og køber vil have endnu en ICE og 3) køber elsker sin TMS og sælger den for at få en nyere model. 
mbk
mbk Mar 15 '16
@Klaus

Jep jep og spejle der selv lukker i og en lade port der ikke lukker og andre goodies, tog en tur gennem denne:

http:///...-vs-2015-tesla-p85d/

Jeg har kørt en P85+ Signature i et par uger, og den var helt perfekt. Ja, den havde ikke autopilot, men var stadig en fryd at køre, bare det at slippe for gearskift var lækkert, og selvom der findes DSG er elbilen det langt overlegen. 

Jeg er helt sikker på at Tesla har lært meget fra 2012 > 2016 og stadig lærer en del, og selvfølgelig vil jeg da gerne have det nyeste lir, men ærligt er min økonomiske formåen er ikke til at smide 800k for en 85D, måske er en brugt 85R fint i den situation.

Til sammenligning kører jeg i en Mondeo i dag. Det største issue over alt andet er at jeg ikke kan smide en trailer på. Og jeg forstår godt at det er en bil i Maserati liga, og det er lidt fjollet at ønske sig krog, men jeg er jo født i Jylland. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Mar 14 '16
mbk
mbk Mar 15 '16
@PeterE

Jeg tror alle tre er gyldige, jeg har i hvert fald hørt/set et eksempel på hver.

En 4. årsag er nok også at Tesla har en del demo/service vogne som står. Pt. er der 14 stort set nye biler, som bliver solgt til gamle priser, plus lidt inventory rabat. Jeg har ikke holdt 100% øje, men modellerne uden P forsvinder relativt hurtigt igen, der mangler i hvert fald en 90 og nogle 70D. De store P90D ser ud til at blive hængende længere, dem er der mange af derinde, så står man med sådan en på brugt markedet, kan det nok blive lidt svært. Jeg ville helst købe hos Tesla, så får man en længere garanti periode. Selv deres brugte biler får 4år/80.000 brugtvogns garanti + den resterende år af den originale 8 års garanti på drivetrain.

JesperRoedkjaer
JesperRoedkjaer Mar 15 '16

Citat fra mbkJeg ville helst købe hos Tesla, så får man en længere garanti periode. Selv deres brugte biler får 4år/80.000 brugtvogns garanti + den resterende år af den originale 8 års garanti på drivetrain.

Samme garantier gælder ved privat køb, det følger bilen.

T3S7A
T3S7A Mar 15 '16
JesperRoedkjaer. Tesla giver jo en ny 4år/80.000km garanti fra købsdatoen af en brugt. Får du jo ikke ved at købe en brugt privat. 
TThomas
TThomas Mar 15 '16
Tvivler på det er korrekt!
T3S7A
T3S7A Mar 15 '16
Hvad tvivler du på? 
Kiefer
Kiefer Mar 15 '16
Hvis det er garantien du er i tvivl om står det her:

https://www.teslamotors.com/da_DK/models/preowned?source=models-features0&type=preowned

/Martin

JesperRoedkjaer

Citat fra T3S7A JesperRoedkjaer. Tesla giver jo en ny 4år/80.000km garanti fra købsdatoen af en brugt. Får du jo ikke ved at købe en brugt privat. 

Jeg undersøgte det i forbindelse med privat køb af min S85, som var 4 mdr. gammel på købstidspunktet, her tæller begge garantier fra 1. indregistrering. 

Se Kiefers link, der er ikke tale om ny garanti på brugte, selvom der er købt igennem Tesla......

Forummets indlæg er redigeret af JesperRoedkjaer Mar 15 '16
JesperRoedkjaer
Ja, det er sq ikke helt nemt at tyde, står  skrevet sådan her hvis man går ind på en af bilerne:

Alle Model S biler gennemgår en fuld inspektion, resterende batteri- og motorgarantifortsætter, og en 4 år/80.000 km 

Men det ser stadig ud til at garanti tæller fra 1. indregistrering.

Forummets indlæg er redigeret af JesperRoedkjaer Mar 15 '16
mbk
mbk Mar 15 '16
Citat fra JesperRoedkjaer Ja, det er sq ikke helt nemt at tyde, står  skrevet sådan her hvis man går ind på en af bilerne:

Alle Model S biler gennemgår en fuld inspektion, resterende batteri- og motorgarantifortsætter, og en 4 år/80.000 km 

Men det ser stadig ud til at garanti tæller fra 1. indregistrering.

Altså uden at ringe til Tesla, så efter at have læst det på andre fora og læse Teslas CPO garanti, at der er tale om en ny 4år/80.000km Garanti og  den resterende drivetrain garanti fra 1. Indregistrering. Inventory bilerne får afaik garanti fra den dato du køber den. 
mbk
mbk Mar 15 '16
Quote:

"This Pre-Owned Vehicle Limited Warranty begins on the first day and at the mileage a Pre-Owned Vehicle is delivered to the first Pre-Owned purchaser. This Pre-Owned Vehicle Limited Warranty supersedes and replaces the original New Vehicle Limited Warranty's Basic Vehicle Limited Warranty ..."

https:///...reowned-warranty.pdf

mbk
mbk Mar 15 '16
Fra samme, her er det med drivetrain:

" This Pre-Owned Vehicle Limited Warranty does not extend or otherwise alter the terms of the Battery and Drive Unit Limited Warranty for the Pre-Owned vehicle specified in the original New Vehicle Limited Warranty."

Sider: « 1 2 3 4 »