Loading...
dk

Hvordan rammer jeg 100% på et specifikt tidspunkt ? | Tesla Forum

Michael72
Michael72 Feb 10 '16

På fredag tager min familie og jeg til Schweiz. Vi vil gerne starte på 100% og tager afsted fredag kl 13, dvs efter arbejde. Vel vidende at bilen ikke må stå med en "fuld tank"/100%, er der umiddelbart en udfordring at finde frem til hvornår og hvilken ladetype vi skal sætte til morgenen eller aftenen inden, så vi rammer 100% på det tidspunkt vi skal afsted (ca.) og ikke meget tidligere.

Jeg forestiller mig at jeg, fredag morgen, sætter en Clever/E-on (Type2 eller Chardemo) ladning i gang og tager afsted på arbejde. Men jeg forstå, at jeg ikke kan stoppe, via appen, og genstarte remote, pga noget teknisk i ladestanderne.

Så mit spørgsmål er altså hvordan jeg rammer de 100%, fra et udgangspunkt på ca 70%  via offentlig ladestationer i Kbh.

P85DK
P85DK Feb 10 '16
du ved at 11 kW ladning giver mellem 50 -55 km/t, hvilket er ca. 13% pr. time, så er det jo bare at se hvor meget du har på og så sætte ungerne til at regne den ud og håbe på at der er plads ved den offentlige lader når du gerne vil til

Ved 70% vil jeg sætte den til 2,5 - 3 timer før jeg skal afsted. Der sker ikke det store ved at den står lidt med 100% på batteriet denne ene gang. Forudsat du er på 11kW opladning. Ved 22 kW opladning ca. 1,5 time før afgang.
Forummets indlæg er redigeret af P85DK Feb 10 '16
Michael72
Michael72 Feb 10 '16
Tak! 

Og 11KW er hvis jeg har en enkeltlader? Og det er med Type2  ?

P85DK
P85DK Feb 10 '16
Si

Det er nogle korte arbejdsdage du holder dig, hvis du kan køre efter arbejde kl. 13.00 :-)
Forummets indlæg er redigeret af P85DK Feb 10 '16
Michael72
Michael72 Feb 10 '16
Hæhæ - er selvstændig, så korte arbejdsdage er ikke noget jeg kender til, men god pointe.
Comeback
Comeback Feb 11 '16
sæt den til laderen og sæt A lidt ned (14-15A)så du rammer ca 12:30 :) så er den klar med 100% 13:00
SuneH
SuneH Feb 11 '16
Det må være svært at finde en offentlig ladestander i København, som er ledig, og som ligger godt ift dit arbejde? En anden løsning kunne jo være at lade til 90% aftenen før og så køre mod Køge fredag kl. 13. Så er du ved SuC ca. 13:25 og kan der hurtigt lade til 100%. Hvis det da ellers er nødvendigt - kan du ikke bare køre direkte til Nørre Alslev eller Rødekro på 90% opladning fra Kbh? Så kan du springe både Køge og Middelfart over.
Michael72
Michael72 Feb 11 '16
Tak det er gode forslag alle sammen. Bedst ville være, hvis jeg kunne starte turen med 100%, eftersom ladning fra 90-100% (i Køge) tager typisk 30-45 min, efter hukommelsen.

Jeg lander på den løsning at sætte den i en lader, sætter amp lidt ned, efter bilens egen estimering af 100%.

Iøvrigt besynderligt hvordan jeg allerede overvejer hvordan jeg skal lade, udenfor Supercharger land, i Italien og Schweiz. Jo, der er flere sites med oversigt over lademuligheder, men langt de fleste af dem er en Clever/e-on løsning, med krav om et medlemskort. Hvorfor mon EVs ikke kan betale med kreditkort for en tankning, overgår min fatteevne, så var det jo 1:1 i forhold til bensinstationer. Nå, men vi rider i fronten af en elektrisk revolution hvor både teknologi og infrastruktur ikke er på højde endnu, med den konkurrerende bensinøkonomi.