En hyggelig salut til vores allesammens yndlingsbil!
http://theoatmeal.com/comics/tesla_model_s
En hyggelig salut til vores allesammens yndlingsbil!
http://theoatmeal.com/comics/tesla_model_s
@Larsen, hvornår har du fået din bil?
Det lyder da underligt hvis den ikke er spændt ordentligt.
Havde det været mig var den havnet hos Tesla.
Problemet for Larsen er jo at han skal køre 300-400km for at få lavet noget som helst på bilen da Tesla endnu ikke som lovet har åbnet deres værksted i Århus, noget der oprindeligt blev lovet til Q4 2014 og som nu bare bliver skubbet kvartal for kvartal. Der er trods alt langt fra Ålborg til København for at få skruet bolte fast.
Jeg forstår ikke hvorfor Tesla ikke som kulance har givet de jyske ejere Ranger service indtil værkstedet i Århus åbner.
/Martin
Vi bestilte bilen til levering i marts, netop fordi servicecentret var lovet færdigt i Århus senest 1.4. Jeg har spurgt om ranger-service UB indtil servicecentret bliver klar, men det blev afvist. Dog rykker de ud omgående, hvis bilen slet ikke kan køre, men det løser ikke problemet med småfejlene, som irriterer og giver et dårligt indtryk af en bil man ellers er stolt af at vise frem.
Kiefer og Kaj har helt ret. Vi er blevet lovet et værksted i Aarhus, og det udskyder de igen og igen. Helt sikkert af økonomiske årsager. Lige nu har jeg så mange fejl på bilen, at de ikke kan nå at lave dem på en dag på Kirstinehøj, og jeg vil ikke til at bruge to arbejdsdage og overnatning i KBH pga. Tesla ikke har styr på kvaliteten på bilerne. Så må de bruge rangerne til os der bor så langt væk, men jeg har netop idag fået en lidt arrogant mail fra dem, hvor de skriver at de ikke kan se jeg skulle have bestilt ranger. Vedlagt er lige en kort video af lydene fra styretøjet som jeg så selv reparerede. Jeg tog efterhånden hellere fruens bil end Teslaen, pga. lydene som alle jo spurgte til. Nå, jeg kan ikke få den video til at virke. Den kommer senere.
@Chris Så slemt er det heller ikke. Kun en skæv crom-liste på fordøren, som skal skiftes. Ellers er der overhovedet ingen problemer med vores - har kørt 5000 km på de første 2 måneder. Fantastisk bil.
NB opkald til servicenr. i Holland en aften pga. fejl på vores ladestik i garagen - rigtig fin service og opfølgning fra service i Kbh. dagen efter, som skulle høre om problemet var løst.
@Kaj .. hvad var der galt med ladestikket? Vores bil lever til tider i sin egen verden med sin "ladeport", så jeg i 5-10% af tilfældende jeg skal lade må gi op og åbne porten via skærmen inde i bilen i stedet for at den popper op ved tryk på knappen. Der er plads til forbedring på den front sagt på jysk.. Her i går blev den sur og låste stikken "fast" med et klik inden det var helt i så det sad halvt fast og den skulle bruge 30 sekunder på at slippe igen.. ved tryk på knappen (det var den ligeglad med) og til sidst ind i bilen og "åbne ladeporten" .. er jeg den eneste, som i nogle tilfælde skal bruge længere tid på at få uhyret til at lade end Tesla mener det tager at udskifte et batteri på en Model S?
3300 km indtil nu.
/Ulrik
Chris: De har søgt en lang række medarbejdere til Århus længe, sidst jeg snakkede med Tesla sidst i marts havde de endnu ikke fundet en placering til stedet i Århus...
/Martin
@egernmus ... ikke noget jeg har oplevet.
Peger du stikket op mod bagruden når du trykker på 'stikkets åben ladeport knap' ? Dobbelt-tryk på nøglens tag er i min erfaring en effektiv måde at frigive stikket på efter opladning.
Er vi enige om at når bilen har låst stikket, så skal man ikke kunne frigive stikket ved at trykke på 'stikkets åben ladeport knap'?
sjensen: Jeg tror generelt at sendestyrken i Teslastikket er meget lavt, jeg har anskaffet sådan en dims her:
http://www.stegen.com/en/home/52-model-s-chargeport-opener.html den kan jeg stå med fæere meter fra bilen og ladeporten åbner.
Du skal da netop kunne låse stikket op ved at trykke når den har låst sig fast, hvordan vil du ellers få den ud, uden først at skulle sætte dig ind i bilen og begynde at trykke rundt på skærmen?
@Larsen: Det lyder godt nok til at du har fået dig noget af en "mandagsbil", jeg forstår godt dine frustrationer, og jeg ville nok have haft det på samme måde hvis det havde været mig.
Martin
Ingen problemer med oplåsning af ladestik på knappen på ladekabel, men vigtigt at låse bilen op først
Jeps. Man kan åbne ladeporten fra stikket selv om bilen er låst og sætte stikket i, men man kan ikke få stikket fri igen når bilen er låst.
Hvis bil (og stik) er låst så kan man med et dobbelt-tryk på nøglens tag både låse bilen op og frigive stikket så det er lige til at tage ud (forudsat at den ikke er igang med opladning).
Lidt afprøvning med dobbelt-tryk på nøglen burde kunne give egenmus en indikation på om sendestyrken i stikkets knap ikke er ok.
Dobbelttryk på nøglens tag til at låse bilen op og frigive ladekablet virker også her
@sjensen: Der sidder to knapper i UMC, de bliver begge trykket ned når man trykker på "pladen". Den ene ændrer modstanden fra PP til jord, dette får bilen til at frigive kablet såfremt bilen er låst op. Den anden aktiverer sender. Jeg var ikke klar over at man kan åbne charge port med UMC uanset om bilen er låst eller ej, men det kan man med fjernbetjening fra Stegen så hvorfor ikke også UMC.
Det giver fin mening at sendestyrken er lav på UMC, jeg prøvede i Hundige at åbne 6-7 charge ports med et tryk (nogle over 15 m væk), det ville være noget upraktisk hvis man åbnede alle charge ports i 15 meters radius når man skulle lade offentligt.
Jeg har selv problemer med min UMC, jeg har fået byttet den en gang pga. den ikke kunne åbne charge port. Men den jeg har nu svinger også noget i succesrate. Muligvis skal man trykke ret hårdt, men jeg synes bare at det nogle gange fungerer første gang og andre gange må jeg give op.
Fjernbetjeningen fra Stegen kan også frigive ladekablet såfremt bilen har registreret fob i nærheden.
@Larsen: Jeg synes også mine chromlister sidder ret løst på dørene. Hvis man skubber på dem når man skal lukke døren kan de meget let komme til at sidde skævt så de ikke er linet op med den bagved. Er der andre der også oplever dette?