Loading...
dk

Nye regler for servicepakke | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Feb 11 '16
Jeg har i min tidligere bil haft den til service to gange. Første gang ved 20.000 og 2. gang ved 60.000km.

Første eftersyn ville de have 6.000,- for i DK og det eneste de skulle lave med reservedele var så en udskiftning af viserblade og et enkelt batteri i FOB eftersom jeg aldrig kører rundt med begge på samme tid.

Jeg endte med at tage til norge og få lavet det same for en rigtig god pris på 2300,- DKK, men vist siden hen også viste sig at være for god selv for nordmændene det vil de efter hvad jeg har fået at vide ikke gøre det for igen.

Besøg nummer to var så ved 60.000km. her fik jeg igen skiftet lidt viskerblade og batteri. Dog fik jeg også en ny FOB da den ene ikke virkede, og jeg fik skiftet bremser.

Det med bremser var vist lige i den overgang hvor de ville til at tage penge for det, jeg fik nemlig efterfølgende en faktura på næsten 5.000,- for skift af bremser. Jeg blev dog ret hurtig enig med dem derinde at den regning kunne jeg bare smide ud.

Så min oplevelse er, at i DK tager man 6000,- for et CR2032 batteri. Og man kan få hele dagen til at gå med det...

Det var kun hvad angår servicebesøg. bilen havde en række andre besøg som var udover service, men det er jo en helt anden snak som skal holdes uden for servicebesøgene.

/Martin

Kiefer
Kiefer Feb 11 '16
Heh, ja og hvis man blot har brug for et enkelt, så koster det 19,- inkl fragt fra batteribyen.dk :-)

Jeg ville ikke være helt tryg ved at købe batterier fra aliexpress. De har haft en tendens til at overdrive en smule i hvor gode de er. F.eks. kan man godt få et 6000mah 18650 på aliexpress fra en fabrikant der aldrig har lavet et 6000mah batteri...

Hov em hurtig søgning, nu kan du få et 9800mah 18650 batteri på aliexpress. Sæt du 7000 af dem i bilen og du har et 260KW batteri :-)

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 11 '16
Ja de er skam dygtige nok de der kinesere...

Forstår ikke helt hvordan Tesla kan retfærdiggøre deres priser på "service"?

Det er jo selvmodsigende i det at de selv skriver hvor lidt der reelt skal tjekkes/udskiftes på en elbil, og at de så samtidig tillader sig at tage en så ublu pris for det.

Det virker ærligt talt ikke særligt gennemtænkt men igen så er det jo ikke første gang...

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Feb 11 '16
Gustavsfar
Gustavsfar Feb 11 '16
Se det virker som en noget mere realistisk prisidé, men mon ikke hellere at du skal henvise til tilbuddet under "tilbud til Teslaejere" Jeppe? :-)
T3S7A
T3S7A Feb 11 '16
Super JeppeB. Der må være rigtig mange kunder du kan få den vej igennem. 

Simpelthen for dumt af Tesla - men til din fordel. 
Lidt træls man har en 4 års servicepakke, som så ikke engang dækker bremser nu, selvom det er lovet. 

Klaus_
Klaus_ Feb 11 '16
Er der nogen der har prøvet at være til service hos Tesla med uoriginale fælge monteret...?
Hape
Hape Feb 11 '16

Citat fra JeppeB

Har kigget lidt på det 1. års eftersyn vil kunne laves for 1.995,- inkl. viskerblade, sprinklervæske, FOB batteri, bremserens for og bag.

2. års eftersyn kan laves for 2.495,- inkl. viskerblade, sprinklervæske, FOB batteri, bremserens for og bag samt udskiftning af bremsevæske.

Hinnerup Auto Telefon 86 112 112

https://www.facebook.com/HinnerupAuto/

www.HinnerupAuto.dk

Hej Jeppe hvordan vil du klare dette til det service du tilbyder? "Check for active and historical alerts, repair any issues found, clear alerts"

Vh

En nysgeri Tesla ejer :) 

griffel
griffel Feb 11 '16
Det skriver han da heller ikke at han tilbyder... ;-)
griffel
griffel Feb 11 '16
Er det rigtigt forstået:
Der er ingen KRAV om at køre vognen til service ift. garantien? Det er kun en anbefaling...?

/Jakob :-)
Hape
Hape Feb 11 '16
Det var nu også mere i henhold til det service skema der er lagt op tidligere i denne tråd :)

Service skema

JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Feb 11 '16

Citat fra Hape
Citat fra JeppeB

Har kigget lidt på det 1. års eftersyn vil kunne laves for 1.995,- inkl. viskerblade, sprinklervæske, FOB batteri, bremserens for og bag.

2. års eftersyn kan laves for 2.495,- inkl. viskerblade, sprinklervæske, FOB batteri, bremserens for og bag samt udskiftning af bremsevæske.

www.HinnerupAuto.dk

Hej Jeppe hvordan vil du klare dette til det service du tilbyder? "Check for active and historical alerts, repair any issues found, clear alerts"

Vh

Hvis der er "alerts" vil det være en garantisag og skal udbedres hos Tesla. Selve eftersynet kan sagtens udføres
Hape
Hape Feb 11 '16

Citat fra JeppeB
Citat fra Hape
Citat fra JeppeB

www.HinnerupAuto.dk

Vh

Hvis der er "alerts" vil det være en garantisag og skal udbedres hos Tesla. Selve eftersynet kan sagtens udføres
Nu tænker jeg også på ting som måske ikke lige forekommer i displayet eller andre steder.

- Så vil jeg nu være mest tryg ved at lade Tesla lave eftersynet for at undgå fremtidige nedbrud :)

DeaconWP
DeaconWP Feb 11 '16
Ja Hape. Jeg ser det nu også som om der her fiskes i oprørte vande, om man så må sige. Bremserens? Tja. Hvad dækker det over? Og så de nævnte billige ting oven i. Kun en forretningsmulighed her. Og hvad med smøringen af soltaget? Efterfyldning af kølervæske på batteriet? Her får du tilbud om at spare nogle penge, ved at nøjes med mindre. Så reelt ikke billigere end Teslas priser, hvor du da får noget for pengene. En 4 hjuls udmåling og justering koster 700 kr til min Chevrolet Spark. Og det er jo også includeret i Teslas pris. OSV.

Men nu er service jo en tillidssag
Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Feb 11 '16
Hape
Hape Feb 11 '16

Citat fra DeaconWP Ja Hape. Jeg ser det nu også som om der her fiskes i oprørte vande, om man så må sige. Bremserens? Tja. Hvad dækker det over? Og så de nævnte billige ting oven i. Kun en forretningsmulighed her. Og hvad med smøringen af soltaget? Efterfyldning af kølervæske på batteriet? Her får du tilbud om at spare nogle penge, ved at nøjes med mindre. Så reelt ikke billigere end Teslas priser, hvor du da får noget for pengene. En 4 hjuls udmåling og justering koster 700 kr til min Chevrolet Spark. Og det er jo også includeret i Teslas pris. OSV.

Men nu er service jo en tillidssag
Service er helt sikkert en tillids sag. Jeg ser helst at det er faguddannet folk der skal servicere min bil. Så er jeg også sikker på det er de rigtig ting der bliver fyld på bilen mht. væsker osv. 

Ned stående er taget fra Tesla´s garanti bestemmelser :

"Tesla kræver ikke, at al service og alle reparationer udføres på et Tesla-servicecenter eller på et af Tesla autoriseret værksted, men forkert vedligeholdelse, service eller reparation kan medføre bortfald af denne begrænsede nybilsgaranti. Tesla-servicecentre og Teslas autoriserede værksteder har de nødvendige kvalifikationer og ekspertisen samt de nødvendige værktøjer og forbrugsvarer til at udføre service på dit køretøj. Selvom denne begrænsede nybilsgaranti muligvis dækker vedligeholdelse, service eller reparation, som udføres på et selvstændigt værksted, i henhold til vilkårene og betingelserne i garantien, anbefaler Tesla kraftigt, at du indleverer køretøjet på et Tesla-servicecenter eller et af Tesla autoriseret værksted i forbindelse med enhver vedligeholdelse, service og reparation på køretøjet."

Med hensyn til 4-hjuls udmåling er Tesla vel også de eneste der kan lave en korrekt udmåling, med kalibering af luftundervogn og radar/kamera system? :) 

Forummets indlæg er redigeret af Hape Feb 11 '16
JeppeB_HinnerupAuto
Bremserens er komplet adskillelse af bremser for og bag, rensning af delene og smøring inkl. klodser til håndbremsen. Selvfølgelig udføres der fuldt service i henhold til forskrifterne også smøring af døre, soltag, låse, viskerarme mv. Vi foretager flere kontrolpunkter end dem der fremgår af Teslas serviceskema. I øvrigt koster komplet 4-hjulsudmåling hos os kun 595,- og det er endda inkl. justering af spidsning på forhjulene. Vi går grundigt til værks og lever hovedsageligt af mund til mund reklame, er herinde da jeg selv har Tesla og deraf den interesse for bilerne der så følger med.
JeppeB_HinnerupAuto
Mht. styretøjsudmåling er der flere der tilbyder det til Tesla, udstyret kan købes så frie værksteder også kan kalibrere kamera mv. Betingelserne som Tesla beskriver i dit afsnit er ikke anderledes end det alle andre producenter skriver. Ikke desto mindre har der i mange år været frit værkstedsvalg og der har endnu ikke været en undersøgelse der viste at de uafhængige værksteder udfører ringere arbejde end de autoriserede, nærmere tværtimod. De små værksteder har nok lidt tættere forhold til deres kunder med den højere ansvarsfølelse det også fordrer
Hape
Hape Feb 11 '16

Citat fra JeppeB Mht. styretøjsudmåling er der flere der tilbyder det til Tesla, udstyret kan købes så frie værksteder også kan kalibrere kamera mv. Betingelserne som Tesla beskriver i dit afsnit er ikke anderledes end det alle andre producenter skriver. Ikke desto mindre har der i mange år været frit værkstedsvalg og der har endnu ikke været en undersøgelse der viste at de uafhængige værksteder udfører ringere arbejde end de autoriserede, nærmere tværtimod. De små værksteder har nok lidt tættere forhold til deres kunder med den højere ansvarsfølelse det også fordrer
Jeppe det var nu heller ikke for at fornærme nogen jeg bragte det på banen :).. Jeg er selv uddannet mekanikker, sågar hos en automester ;). Så jeg er lige så nysgerrig i og omkring bilen som alle andre. Jeg har også set andre tilbyde udmålinger af en Tesla, men det stiller jeg mig en smule uforstående over for, da man ikke kan udlæse noget ud fra bilens EOBD stik. Så jeg er en smule overrasket at dette kan lade sig gøre?  
Hape
Hape Feb 11 '16

Citat fra JeppeB Som sagt har jeg en fornuftig dialog med Tesla Aarhus :-) Du vil få en fejlmelding i bilen hvis noget kræver opmærksomhed, log kan herefter trækkes online ved Tesla. På min Roadster kan der vælges at den skal vise alt info, altså de meldinger som udviklerne får, tro mig, det er meget info :-) der foregår mere registering end vi lige regner med
Det er jeg helt med på, har sågar set et par log filer ved sidste besøg. Men du svare ikke helt på det med udmåling af undervogn. Kan du lave det med kalibering osv.? Og hvad med skift af forude, der skal kameraet også kalibreres, tvivler på at Tesla laver kalibreringer på garanti når andre har udført en reparation eller justering for den sags skyld :)
SimonHN
SimonHN Feb 11 '16
Skriver for det meste med Tesla når jeg har kontakt med dem. Netop for at ha det hele på skrift.

Så jeg har på skrift at km er ligemeget. Men mine 4 service skal holdes inden for de 4 år. Men de anbefaler stadig man kommer ind ved 20.000 km - En gang årligt.

Men de har godt nok ændret på meget i deres serviceplan.
Forummets indlæg er redigeret af SimonHN Feb 11 '16
Sider: « 1 2 3 »