cromliste på højre fordør har siddet skævt siden vi hentede bilen. Servicetekniker så på den forleden. Kunne ikke rettes, så der skal en ny på. Venter stadig.
Ja - vi har vænnet os til farven. Her er et billede af hele bilen.
Min procedure er at gå hen til fordøren så uhyret låser op og så tilbage og åbne ladeporten på knappen, det plejer at virke bedst .. men i en vis procentdel af gangene er den bare fuldstændig kold, så jeg giver op og må smide ledningen på jorden og ind til skærmen og trykke. Jeg skal stå med stikket 2 centimeter fra bilen ved ladeporten med håndtaget på langs for bedst successrate...
Det virker noget flaky.. Jeg skal ikke trykke ret hårdt på knappen for at det virker, når det virker, den giver bare et lille klik.
Nå.. nu har jeg prøvet at åbne den 100 gange.. Jeg har ledningen hængende på væggen omkring fordøren/forhjulet .. det lader til jeg enten skal være under 5 cm fra bilen med håndtaget på langs ved ladeporten og trykke på knappen for at porten åbner .. eller ...
Lave bagholdsangreb på bilen fandt jeg ud af nu, da det så virker på knap 1 meters afstand.. (bortset fra at ledningen ikke rigtig er lang nok, så skal lige have flyttet installationen for at det er praktisk) ..
Fino.. tak for input .. var ved at være lidt træt af at den ikke gad åbne for porten uden jeg skulle hoover med stikket i magiske cirkelbevægelser 2 cm fra lakken mens jeg mumlede uforståelige forbandelser baglæns og trykkede febrilsk på knappen.
Ellers en fin lækker bil.. ingen umiddelbare problemer med lister (og jeg har ikke soltag, som kan være utæt eller have problemer med at lukke kan jeg høre :)) .. håber den holder sporingen og ikke æder mine PS2 dæk for hurtigt.. Men jeg har sporingsrapport fra Tillburg, så hvis de måler noget andet til service, så må TM stå inde for at forklare hvorfor.
/Ulrik
@Egernmus, Jeg kan ikke forstå, at du bliver ved med at pege eller holde UMC nær ladeporten - MODTAGEREN ER I TOPPEN AF BAGVINDUET I VENSTRE SIDE, så du SKAL pege derop og ingen andre steder.
@Chris: Den grå på Kajs billede er min fra da han hentede den fra Odense til en omgang Opticoat. JEg har også kørt sølvgrå i en længere periode med en enkelt afstikker til sort, og må indrømme at den sølvgrå farve er den jeg finder mest tilgivende overfor snavs og støv.
/Martin
@Raymond .. tak for info ... Jeg må jo indrømme, at jeg ikke ved hvor modtageren sidder .. men har lige prøvet igen .. jeg skal stå som Karate-Kid med armen over hovedet, hvis den skal åbne mens jeg er på siden af bilen foran ladeporten.. i hovedhøje er der no-go.. (er 175 cm høj) det virker bare ikke .. man jo, det virker hvis jeg læner mig ind over bilen i hovedhøjde og peger mod bagruden, men så skal jeg også 30 cm ind over bilen... det virker stadig noget kluntet .. tror f.eks ikke min kone er høj nok til at hun kan løfte stikket højt nok over sit hovede til at hun kan åbne på den måde med armen over hovedet.. Jeg skal om bag bilen for det virker i højtehøjde .. eller få cm fra bilen lige over ladeporten.
Er der noget galt med mit ladekabel?
Det virker lidt latterligt ...
/Ulrik
@egernmus... har du ikke en anden Tesla ejer i nærheden så I kan prøve kombinationer af UMC og bil?
Hej Ulrik. Du kan kigge forbi Langå og prøve vores kabel. Vi er hjemme igen mandag eftermiddag.