Hej
Vi er ved at planlægge sommerens tur til Toscana i Italien, og da vores hotel er mere end en times kørsel fra nærmeste SuperCharger, har vi spurgt til mulighed for opladning ved hotellet.
Vi er de første
kunder som har spurgt til dette, og efter lidt kommunikation frem og tilbage, har
de fundet frem til at de har et stik, som der bør kunne bruges.
Som ”IT-400V-01”
viser, så skulle vi kunne forvente 400V og 16A (med jord), så ikke så ringe
endda, men som billede ”IT-400V-02” viser, så er der kun 4 ben, hvor vores ”danske”
stik forventer 5 ben.
Som jeg ser det, så burde jeg kunne forvente at kunne benytte et sådanne stik (”It-400V-03”
- http://dk.farnell.com/walther/210406/plug-free-400v-16a-3p-e-way/dp/7232111?ost=7232111&mckv=s34E4Y9I7_dc|pcrid|73762949214|kword|210406|match|p|plid|&selectedCategoryId=&CMP=KNC-GDK-FDK-GEN-SKU-MDC&gclid=CMyr-5SI-soCFcG6GwodrIYOlA).
Men det helt store spørgsmål er jo hvordan skal jeg lave ”overgangen” fra 4p til 5p.
Er her der nogen
her på foraet, som har erfaring med disse 400V stik med kun 4 ben i Italien?
(Når jeg tjekker TeslaMotors i Italien, kan jeg se at de medfølgende ladekabel
til 400V er med 5 ben, som det i Danmark)
Jeg har ikke kunne finde info om hvilke forbindelser 4-bens stikket benytter, men måske er det blot et spørgsmål om at bestille et stik, og så forbinde ledningerne;
- PE til PE
- N til N
- Lx til Lx – dvs. skippe det Lx (L1, L2 eller L3), som ikke findes i 4 bens stikket.
Min formodning er jeg kun opnår 2 faser på denne forbindelse, så effekten bliver ikke 11KW, men nærmere på 6KW hvis jeg forstår det korrekt?