Loading...
dk

Model X bestilling - hvad vælger du? | Tesla Forum

PerPower
PerPower Mar 26 '16
Har i set at der er sket betydelige ændringer på Tesla webside vedr X modellen?
5 sæder muligheden ser ud til at være forsvundet og det samme gælder for 70D. Derudover ser det ud til at aktiv bagspoiler og selv-åbnende fordøre er standard nu?
https://www.teslamotors.com/da_DK/modelx
Mon ikke der kommer mere nyt ved model 3 lanceringen her om et par dage...
Forummets indlæg er redigeret af PerPower Mar 26 '16
DeaconWP
DeaconWP Mar 26 '16
I konfiguratoren er det lidt anderledes, end du kan læse på den side du linker til.

Lige for tiden leverer de kun 6 eller 7 sæders versionen, mens 5 sæder kan bestilles senere.
70D kan også bestilles senere.

Aktiv bagspoiler kan tilvæges (gratis), som en del af Performance pakken. (Til rådighed ved P90D)

Selvåbnende fordøre er en del af Premium interiør pakken.

PerPower
PerPower Mar 26 '16
Ja men dem der netop har fået deres 90D siger at deres bag-spoiler er aktiv og der er indtil videre ikke leveret hverken 70D eller 5 sæder til nogle kunder. Så mon ikke dem der har valgt/når at vælge dette pænt får at vide at det udgår? Eller måske at 70D bliver opgraderet til 75D/80D og at vi samtidig ser 100D...
De auto selv-åbnende fordøre må være et spørgsmål om at slå det til via SW update.
Forummets indlæg er redigeret af PerPower Mar 26 '16
denlange
denlange Mar 26 '16

Citat fra PerPower Ja men dem der netop har fået deres 90D siger at deres bag-spoiler er aktiv
Har du et link til denne information? 

Edit: Fandt det selv https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/1426103/

Meget mærkeligt - skal vist lige have Tesla på telefonen

Forummets indlæg er redigeret af denlange Mar 26 '16
PerPower
PerPower Mar 28 '16
Nu er X70D tilbage men ikke 5 sæder. Hm... Gad vide om det er bevidst?
SQLCPH
SQLCPH Mar 28 '16
MX 70D og 5 sæder konfig har mig bekendt altid været ment som senere på året. Først de mest udstyrstunge og så de "skrabede". Hvis man har haft mulighed for at bestille dem (70kWh og 5 sæder) så kan man ihvertfald ikke det mere.

Ville undre mig hvis mx ikke kommer med 70 kWh!

Selvfølgelig er MX tungere og har dårligere aerodynamik og det kan være at man nu har vurderet at 70 kWh simpelthen er for lidt til den? Skidt for os da den i så fald bliver dyr med afgift på tanken!!
denlange
denlange Mar 29 '16
Den aktive spoiler er ikke længere nævnt under specs på https://www.teslamotors.com/modelx?redirect=no men står blot under sit eget menupunkt. Der er ingen info omkring at det kræver P90D for at få aktiv spoiler. Er der nogen som stadig har en ikke konfirmeret Model X der kan checke config og se om aktiv spoiler stadig kun er tilgængelig med P90D? Jeg har talt med Tesla i dag og de har ikke nogen info om den aktive spoiler og 90D. 

Lars72
Lars72 Mar 29 '16
Den er "Kun til rådighed på P90D" står der under "Aktiv spoiler"
denlange
denlange Mar 29 '16

Citat fra Lars72 Den er "Kun til rådighed på P90D" står der under "Aktiv spoiler"
Tak for info. Det virker lidt rodet alt sammen. Kan ikke helt forstå hvorfor der er nogle Amerikanere, der har fået leveret 90D med aktiv spoiler når det markedsføres som et tilvalg på P90D. 
DeaconWP
DeaconWP Mar 30 '16
Tidligere oplyst af Susanna hos Tesla i Amsterdam: +45 33 18 76 67, da jeg spurgte til emnet:

Aktiv spoiler er muligt valg (gratis) ved P90D.
Der er en fast spoiler ved 90D.
Den aktive spoiler har 3 stillinger:
En er: Nede ved parkering.
To er: Oppe ved kørsel, fart afhængigt.

Ja, det er underligt, at der ikke er samme oplysninger hele vejen igennem.

Jeg ville ikke vælge P, blot for at få aktiv spoiler: Der er jo også ulempen ved den, at der er frost og sne i DK om vinteren. Sidder den så fats en morgen? Og knækker, når man tænder for bilen, og den vil (ville) køre ud?
Måske kan man fravælge parkerings positionen om vinteren?
denlange
denlange Mar 30 '16

Citat fra DeaconWP Tidligere oplyst af Susanna hos Tesla i Amsterdam: +45 33 18 76 67, da jeg spurgte til emnet:

Aktiv spoiler er muligt valg (gratis) ved P90D.
Der er en fast spoiler ved 90D.
Den aktive spoiler har 3 stillinger:
En er: Nede ved parkering.
To er: Oppe ved kørsel, fart afhængigt.

Ja, det er underligt, at der ikke er samme oplysninger hele vejen igennem.

Jeg ville ikke vælge P, blot for at få aktiv spoiler: Der er jo også ulempen ved den, at der er frost og sne i DK om vinteren. Sidder den så fats en morgen? Og knækker, når man tænder for bilen, og den vil (ville) køre ud?
Måske kan man fravælge parkerings positionen om vinteren?
Ja det er noget rodet.

"Just back from a spoiler test ride and the definitive answer is in:

on the 90D the spoiler is definitely NOT inactive.......once I hit mid 40's it tipped down dramatically." Kilde

denlange
denlange Mar 31 '16
Har lige været i Bredgade for at se vidunderet. I kan godt glæde jer. Spoiler på 90D har iøvrigt 2 positioner - oppe og nede men tilpasser sig ikke ved kørsel. 
Seppe
Seppe Mar 31 '16
Uhh er der en til udstilling der? - kommer tilfældigvis forbi i dag :)
denlange
denlange Mar 31 '16

Citat fra Seppe Uhh er der en til udstilling der? - kommer tilfældigvis forbi i dag :)
Det er desvære kun med invitation. Reservationsholdere blev tidligere på måneden inviteret til et lukket event i dag.
Seppe
Seppe Mar 31 '16
Ahh æv!
PerPower
PerPower Mar 31 '16
@denlange. Har du nogle billeder? Var det den bil de havde med til Geneve udstillingen?
Lars72
Lars72 Mar 31 '16

Fra Bredgade idag. 

Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Apr 1 '16
Lars72
Lars72 Mar 31 '16
Man kan godt gå ind uden invitation og evt bestille en model 3. Så kan man se model x dog uden at kunne røre og prøve der kun er for invitationer. 
denlange
denlange Mar 31 '16

Citat fra PerPower @denlange. Har du nogle billeder? Var det den bil de havde med til Geneve udstillingen?
Det var den fra Geneve som er på tur rundt i Europa. Fik kun et enkelt billede. 

MicTheCat
MicTheCat Mar 31 '16
@Lars72. Der fik du lige et billede af min bettebror ved frunken. Ærgerligt vi ikke lige fik hilst på hinanden men vi havde jo alle travlt med at besigtige dyret ;-)
Forummets indlæg er redigeret af MicTheCat Mar 31 '16
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »