Loading...
dk

Model X bestilling - hvad vælger du? | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Apr 2 '16
Sikke en oplevelse.

Tirsdag besluttede jeg mig for at se, om der var plads til fruen og mig til en fremvisning af Model X i Bredgade.

Vi fik tid torsdag kl 16.

Og sikke da en vidunderlig bil vi mødte. Så stor og muskuløs, som den stod der i max High på suspension. Bagenden var lige så høj som en bardisk, snuden var bare 100 gange flottere, end hvad billeder på nettet havde formået at give udtryk for. Og hornet havde en dejlig lyd. ;-)
Siddepladserne på anden sæderække var netop det bedre, som jeg har anket over i en Model S.
Tredje række sad fruen på, og med sine 165 cm, havde hun ikke problemer med at være der.
Jeg selv, 1,82, satte mig på den midterste stol i 7 personers kabinen, og her var der, som andre også havde givet udtryk for, måske lige en anelse lavt til loftet. Men satte jeg mig med numsen lidt frem på sædet, så kunne jeg godt synke sammen på sædet, og være lige under loftet.
Så vi har ikke fortrudt, at vi sparede det sæde væk, og har bestilt med 6 sæder.
Fordelen med kun 6 sæder ser vi som: Bedre plads til at strække ben for dem på tredje, god kontakt til familiens hund, som kan være/komme mellem de to andenrække sæder, og et smart sted til den elektriske kompressor køletaske/skab.
Farven Blå, med hvide sæder er altså flot. Men da vi jo er Jyder, og måske tænker på gensalgsværdien, så holder vi os til de sorte sæder. Men både Signature Red og Titanium er vel flotte med helt sort interiør.
Det bliver spændende at se den originale medfølgende "indlægs farve" i mat. Det er nok nemt, og meget billigere at lave det om selv, hvis man synes. For Carbon, som både fruen og børnene synes er flot, koster desværre hele 8.xxx kroner, plus afgiften.
Der er valgt premium interiør, som udover det berømte luftfilter system, også indeholder eksterne lygter. Jeg tror det bliver flot med de ekstra lygter på fronten. En af de ekstra lamper i kabinen fandt jeg i den højttaler, der sidder i Falcon Wing døren. Det bliver interessant at se, hvordan kølingen i stolene virker og føles.
Når anden sæderække køres frem, kører forstolene også lidt frem, selvom der sidder nogen i sæderne. En lidt underlig fornemmelse, som man sikkert skal vænne sig til.

Jeg savner lidt min totalskadede Berlingo. Men jeg fornemmer, at Model X bliver en udmærket erstatning for den. Det er dejligt igen at fornemme, at man sætter sig ind i bilen igen, og ikke som i Chevrolet Sparken (og Model S) skal sætte sig ned i kælderen, for at komme ind i bilen.

Jeg glæder mig til jeg efter sommerferien skal køre sønnen, og de to søde piger, der ofte er med fra Rødkærsbro, i skole igen på Viborg Katedralskole. Så er der lidt points at hente, når dørene går op, og jeg igen lukker dem alle 3, når de er ude.

Det var med spænding vi tog til Bredgade. For hvad nu, hvis vi ikke kunne lide det vi så? Så ville vi jo ærgre os over, at vores bestillinger var låste 5 dage forinden.

Men vi fortryder intet. Nu må det godt blive Juni.
Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Apr 2 '16
Brian1
Brian1 Apr 2 '16
Godt du tog derover alligevel Deacon!
Nu bliver vores biler snart skruet sammen på frabrikken i Fremont. Det skal jo starte deres lange rejse til DK omkring den 1. maj!
Jabba
Jabba Apr 2 '16
Deacon:
Du fornemmer at Model X bliver et udmærket alternativ til din Berlingo... Enten er det jysk humor når det er værst eller også kan du rigtigt godt lide en Berlingo. I begge fald ved jeg ikke om jeg skal grine eller græde.

Ellers godt at se at du endelig bliver Tesla ejer.
The_Stig
The_Stig Apr 2 '16

Citat fra DeaconWP Tidligere oplyst af Susanna hos Tesla i Amsterdam: +45 33 18 76 67, da jeg spurgte til emnet:

Aktiv spoiler er muligt valg (gratis) ved P90D.
Der er en fast spoiler ved 90D.
Den aktive spoiler har 3 stillinger:
En er: Nede ved parkering.
To er: Oppe ved kørsel, fart afhængigt.

Ja, det er underligt, at der ikke er samme oplysninger hele vejen igennem.

Jeg ville ikke vælge P, blot for at få aktiv spoiler: Der er jo også ulempen ved den, at der er frost og sne i DK om vinteren. Sidder den så fats en morgen? Og knækker, når man tænder for bilen, og den vil (ville) køre ud?
Måske kan man fravælge parkerings positionen om vinteren?

Hvem fanden har brug for aero-spoiler om vinteren?? - lad den bare være deaktiveret - altso nede hele tiden, det vil da ikke flytte en mW på avarage consumption når der i forvejen er frostvejr.... 

Thor
Thor Apr 3 '16
Tillykke, Deacon!! Det er fantastisk at du snart får den. :)

Forhåbentlig ses vi på en SuC på et tidspunkt.

DeaconWP
DeaconWP Apr 3 '16
Takker. Jeg håber da også, at det lykkes.

:-)
MicTheCat
MicTheCat Apr 4 '16
Hej Deacon. Jeg var på turné med min far og bror og så den kl 14. Ærgeligt vi ikke lige fik mødt hinanden. Men det må blive en anden god gang. Jeg glæder mig også til Juni ;-)
DeaconWP
DeaconWP Apr 14 '16
Nu tror jeg det amerikanske design studio er åbent for alle.

https://www.teslamotors.com/modelx/design
Lars72
Lars72 Apr 14 '16
Den billigste model X er steget med USD3000 efter at batterikap. er øget fra X70D til X75D.

Den ekstra kapacitet gør dog, at den lille X nu et reelt alternativ i DK, da den kun kører 20 miles kortere distance end X90D og koster USD12.500 mindre+afgifter (ved fravalg  af luft undervogn).

DeaconWP
DeaconWP Apr 15 '16
Jeg har lige været i Aarhus.
Sikke lækkert deres showroom er blevet.
De har lige lavet en ny udstilling med de nye materialer, som findes i en Model X.

Den "billige" himmel er meget flottere og i et meget bedre materiale, end den gamle originale i en Model S.
Hold da fast, som den hvide "læder" er flot at se på, og lækker at røre ved.

De nye træsorter er også i udstilling, og den nye Carbon har 3D effekt. Sikke flotte materialer.
Den standard, som erstatter piano lakken, er nu også med struktur inden under den blanke overflade.

Og så sælger de nu også Model X caps.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Apr 15 '16
nicom
nicom Apr 15 '16

Citat fra Lars72 Den billigste model X er steget med USD3000 efter at batterikap. er øget fra X70D til X75D.

Den ekstra kapacitet gør dog, at den lille X nu et reelt alternativ i DK, da den kun kører 20 miles kortere distance end X90D og koster USD12.500 mindre+afgifter (ved fravalg  af luft undervogn).

Disse 20 Miles forskel mellem x90d og x75d bliver mærkeligt  nok til 72km (nedc) på den danske hjemmeside. Mon ikke om de 417 km  i virkeligheden er for en x70d

T3S7A
T3S7A Apr 15 '16

Citat fra Lars72 Den billigste model X er steget med USD3000 efter at batterikap. er øget fra X70D til X75D.

Spørgsmålet er jo nok, om det ikke blot er Tesla som prøver at score nogle ekstra USD der. Det er jo bevist at en S60 har ca 61kW batteri, en S70 ca 70-71kW og en S85 har kun lige over de 80kW. 

Så hvis de kan kalde en S85, en bil med 85kW batteri, så kan de vel også kalde en X75D for det, med kun de 71kW til rådighed. 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9