Loading...
dk

Trafik alarm.dk | Tesla Forum

Nelarsen
Nelarsen Feb 21 '16
Trafikalarm.dk har lavet et beta hjemmeside med fart kontroller mv. som er lavet specielt til Tesla browser. Prøv trafikalarm.dk/tesla
ErikBH
ErikBH Feb 21 '16
Citat fra Nostromo Har de haft længe, personligt syntes jeg det virker håbløst langsomt og er totalt ubrugeligt.
Fartkontrol.dk kører meget bedre
fartkontrol.nu ikke .dk ;-) - jeg oplever umiddelbart flere kontroller er på fartkontrol.nu end trafikalarm, derfor bruger jeg også fartkontrol.nu. Jeg savner bare at farverne kan dæmpes til natte mode og eventuelt at knapperne var lidt større => tesla venlige :-).

/Erik

TeslaFreak
TeslaFreak Feb 21 '16
Jeg bruger selv fartkontrol.nu på min ipad mini ved siden af. For tesla browesren kan ikke sende lyd ud.
janlanxe
janlanxe Feb 21 '16
Jeg bruger speeder, bremse og fartpilot. Kan I ikke bare lade være med at køre for hurtigt?
TwoChops
TwoChops Feb 21 '16
@janlanxe, nej :-)
TwoChops
TwoChops Feb 21 '16
Savner også nattemode på fartkontrol.nu. Enig i, at den ellers fungerer meget bedre end trafikalarm på trods af at de hævder, den er lavet til Tesla
TeslaFreak
TeslaFreak Feb 21 '16
fartkontrol.nu ipad app kan sættes til at natte dæmpe, det gør min ganske fint.
Klaus_
Klaus_ Feb 21 '16
@TwoChops, den ER lavet til Tesla. Hvad mener du der fungerer dårligere i den?
Begge to er sløve at scrolle i, men det skyldes jo Tesla'ens 20 år gamle browser der aldrig har set skyggen af optimering, det må vi håbe snart sker. Men bl.a. derfor har Trafik Alarm jo også "overblik" knappen som zoomer kortet ud kortvarigt så man har overblik over den region man kører i, uden behov for manuel at flytte/zoome kortet.

Og så automatisk Night mode ud fra sol op/nedgang, der også tager en smule højde for vejret (bliver i natte mode lidt længere efter solopgang hvis der er mørkt af regnskyer...)
Kiefer
Kiefer Feb 21 '16
Får i andre også en SSL certifikatfejl hver gang i går ind på fartkontrol.nu?

Men ellers enig i at browser i en Tesla er fra den gang internettet var noget helt nyt og spændende...

/Martin

TwoChops
TwoChops Feb 21 '16
@Klaus_. Jeg prøvede gennem et stykke tid at vænne mig til Trafikalarm. Blev bare ved med at synes, overskueligheden er bedre på Fartkontrol. En fornemmelsessag. Og noget med de grafiske elementer, der virker forvirrende. En rød ring er nok nemmere at se med et kort blik på skærmen.
TwoChops
TwoChops Feb 21 '16
Og ja, det er helt skørt at browseren ikke virker bedre end den gør
Klaus_
Klaus_ Feb 21 '16
Det er selvfølgelig en smagssag :) Men fartkontrol ikonerne på Trafik Alarm er jo røde dråber, så ikke den helt store forskel. Man kan også skjule vejarbejde ikoner nu, så der er mindre støj, hvis man ikke vil have dem.
edge
edge Feb 21 '16
Forstår ikke helt diskussionen. Man kan da ikke sidde og kigge på Teslas skærm hele tiden mens man kører for at se om der skulle komme en advarsel om fartkontrol? Så hvordan kan ikonernes udformning og den slags være vigtig? Det væsentlige må da være, at man bliver advaret med lyd, når man nærmer sig en kontrol, så man kan koncentrere sig om trafikken og ikke om skærmen. Og det kræver, som jeg har forstået det, desværre stadig en ekstra enhed i bilen. Jeg benytter min "gamle" telefon med datakort på samme abonnement som min nuværende telefon. Den er altid tændt med Trafikalarm.dk, og det fungerer fremragende, høj sensitivitet og relativt få falske alarmer, og nemt at indberette en kontrol med to tastetryk, når den passeres. Men hvis fartkontrol.nu appen får flere indberetninger, skal jeg måske overveje den.
Klaus_
Klaus_ Feb 21 '16
Edge, det kræver på ingen måde at man sidder og kigger på skærmen hele tiden. Hvis man holder for rødt kan man kaste et blik derned og så er man opdateret for de næste mange kilometer. Teslas browser understøtter ikke lyd, så i stedet kommer trafik alarm op med en blinkende boks som man ikke kan undgå at se ud af øjenkrogen.

Man skal ikke kun kigge på antallet af prikker, men også kvaliteten (ægtheden) af dem. Der er desværre mange der synes det er sjovt at ødelægge tingene for andre ved at smide falske ting ind.
edge
edge Feb 21 '16
@Klaus_

Tak for info, det må jeg prøve så. Jeg synes nu som sagt ikke der er så mange falske alarmer på trafikalarm.dk som man kunne frygte, men jeg tror også de bruger lidt energi på at sortere i hvem de lader indberette, af samme grund.

Klaus_
Klaus_ Feb 21 '16
Det er korrekt at der bruges energi i at sortere i indberetningerne og lukke ned for de brugere der ikke kan finde ud af hvordan man skal opføre sig :)

(Jeg har haft med den at gøre men har ikke længere, jeg laver dog stadig på Tesla-versionen, da jeg jo gerne selv vil køre med en velfungerende version i bilen og give jer andre muligheden også).
TwoChops
TwoChops Feb 21 '16
@Kiefer, får samme SSL advarsel
KbhP90DL
KbhP90DL Feb 22 '16
Bruger også flittigt fartkontrol.nu, fungerer fantastisk, men for små zoom knapper, og dødirriterende at de bruger et billigt SSL certifikat der ikke er trusted af Teslabrowseren.
KimT
KimT Feb 22 '16
Jeg prøvede lige trafikalarm her til morgen - efter popup med krævet login som jeg trykkede luk til skete der ikke meget mere. Det så ud som om kortet stadig var "gråt" - der skete ikke meget på skærmen.

Men generelt er krævet login til div. sider bare no-go for mig. På fartkontrol.nu kan man indberette anonym, men som andre skriver er knapperne små. 

Det skal du have - layoutet på Trafik alarm virker godt designet til bilens browser.

Lau
Lau Feb 22 '16
Jeg sysler med lidt kode som gerne skulle blive til en webapp som blandt andet har de ting i nævner (trafikalarmer, større knapper, auto dag/nat-tilstand, ingen SSL-fejl :-)) men også beregning af vindretning, autobahn hastigshedsberegner altsammen med brugerlogin uden brug af cookies. Et af de store hurdler er browseren i bilen, så jeg havde fat i Elon som siger de arbejder på det:

https://twitter.com/laulauritzen/status/674857215853993984
Sider: 1 2 3 4 »