Loading...
dk

Trafik alarm.dk | Tesla Forum

Nelarsen
Nelarsen Apr 22 '17

Hej er der nogen som om trafikalarm.dk stadig virker på Tesla webbrowser. Jeg får altid vist de samme gamle og uddaterede fartkontroller

koden
koden Apr 22 '17

Køb en SAPHE og glem alt om at holde øje med fartkontroller.

Det virker og er hurtigt tjent ind.

Johannelund
Johannelund Apr 22 '17
Du skal bare trykke kort, hvis den er gået i lås, så virker det igen
Klaus_
Klaus_ Apr 24 '17

@Nelarsen, prøv at send en mail til dem. Det virker ikke til at den blir opdateret efter de har udgivet nye versioner af iPhone og Android app'en for nogle måneder siden. Jeg har selv fejlmeldt et par gange. 

Gronhund
Gronhund Apr 24 '17
@Nelarsen: Jeg har også fejlmeldt trafikalarm.dk/tesla et par gange. Jeg har ikke fået noget som helst svar tilbage fra dem. Men skriv til dem alligevel, på et tidspunkt bliver de da nød til at enten lukke den eller opdatere den.
PeterE
PeterE Apr 25 '17

Det bedste gæt er desværre nok at de har opgivet at lave en forretning ud af det, ærgerligt nok - jeg skal ikke have flere dimser sat op i forruden, men bliver nødt til at kigge på en anden browserbaseret løsning.

Klaus_
Klaus_ Apr 26 '17

PeterE, det har aldrig været en overskudsforretning at levere "Trafik Alarm Tesla" til Tesla-folket, bl.a. fordi den jo var gratis det første 1,5 år (cirka) af sin levetid. Jeg lavede den i sin tid som interesseprojekt for at jeg selv og andre Tesla'ere kunne bruge Trafik Alarm systemet uden at skulle gøre det på sin telefon med en app, og for at lege lidt med LeafletJS. Det brugte det dengang eksisterende Trafik Alarm API, så data ind/ud var præcis samme metode som iPhone og Android app versionerne. 

De lancerede så Trafik Alarm version 2.0 for nogle måneder siden, og hvis man gider sniffe lidt i sin iPhone-forbindelse, gætter jeg på at de er begyndt at bruge et nyt API og det gamle API derfor ikke længere vedligeholdes = Tesla ikke længere opdateres. 

KimT
KimT Apr 26 '17
Citat fra PeterE

....men bliver nødt til at kigge på en anden browserbaseret løsning.

Har nu altid foretrukket https://fartkontrol.nu/ det er også dem der leverer data til SAPHE

Klaus_
Klaus_ Apr 26 '17

Jeg bruger også fartkontrol.nu, men synes den er elendig i forhold. Det er næsten umuligt at panorere rundt på kortet (ekstremt langsomt), zoom ind/ud er besværligt og svært at ramme de små knapper. Endnu sværere at ramme de små cirkler for at læse om hvad der er sket på en "blå" cirkel, og ofte står der alligevel ingenting - så er det kø, eller uheld, og i hvilken retning... ingen anelse. 

Men det er da bedre end ingenting :-)

MOS
MOS Apr 26 '17

Jeg har fulgt debatten vedr. trafikalarm sådan lidt fra sidelinjen. Jeg under mig lidt over, hvorfor der er sådan et postyr omkring dette. Formålet med sådan en app er vel at undgå fartbøder. Er den nemme og helt oplagte løsning ikke bare at overholde fartgrænserne??

larsenjan
larsenjan Apr 27 '17
@MOS du har da fulstændig ret, det er da meget nemmere bare at holde fartgrænserne. Men hvis du kun ønsker at køre langsomt hvor der er fartkontrol, er de en stor hjælp.
MOS
MOS Apr 27 '17

@larsenjan

Skal det forstås som, at du ønsker hjælp til at overtræde færdselsloven alle steder, hvor der ikke er kontrol!?

Kiefer
Kiefer Apr 27 '17

MOS: Er det ikke hele ideen med fartkontrol.nu og trafikalarm.dk?

/Martin

mbk
mbk Apr 27 '17
@MOS: Man kunne jo argumentere for at hastighedsgrænserne er til for at bilparkens dårligste biler kan færdes i trafikken. Men når man nu kommer i sin Tesla, så er den sandsynligvis mere sikker ved 150km/t end en Kadett ved 100km/t. Skiltning er selvfølgelig en anden sag, men de fleste 80km/t veje er dimensioneret med skiltning og afstande til 100km/t. Jeg så gerne man lavede forskellige grænser. Tydelig afmærkning på bilen, hvilken klasse den tilhørte, A, B eller C, og grænserne var så 1.25, 1.00, 0.75 ganget på nuværende grænser, og så nogle speciel regler ved skoler og vejarbejde :) Man kunne starte med at bilerne skal være fra nu af for at komme i A klassen, og alle produceret før 2010 kommer i C klassen. Fremadrettet skal det så være en del af typegodkendelsen :D Hvis man vil lave en pengemaskine kunne man have at bilen skal synes årligt for at køre i A klassen etc. :D
MOS
MOS Apr 27 '17
Citat fra Kiefer

MOS: Er det ikke hele ideen med fartkontrol.nu og trafikalarm.dk?

Tjo, det har du måske ret i. Apps til kriminelle, med det formål at overtræde loven. Lidt foruroligende, faktisk! 

Kiefer
Kiefer Apr 27 '17

mbk: Og hvis så selvsamme klasser ville gøre sig gældende på motorvejen, så en klasse C aldrig måtte befinde sig i yderste spor, hvis der er tre spor på motorvejen, med mindre motorvejen befinder sig på Sjælland, så må hverken klasse B eller C overhale og yderste spor skal altid være reserveret til klasse A, og hvis der kommer en Klasse A bil hvor personen bor i Jylland og er på vej hjem, så skal klasse A med bopæl på Sjælland give plads :-)

På landevejen, hvis en klasse A kommer op til en klasse C og klasse C bilen føres af enten en kvinde eller en person over 65, skal denne holde ind til siden og lade klasse A bilen komme forbi.

Og så skal der selvfølgelig være dobbelt op på bøden hvis en klasse B eller klasse C bil kører under den tilladte fartgrænse.

Jeg synes dine ideer er rigtig interessante og fordrer en masse andre gode forslag :-)

mbk
mbk Apr 27 '17
D klasse til biler over 20år, de må slet ikke køre på motorvej :D
MOS
MOS Apr 27 '17

@mkb

Jeg ville sgu hellere blive ramt af en Kadett på 850 kg med 100 km/h (kinetisk energi = 328 kJ) end en Tesla på 2200 kg med 150 km/h (kinetisk energi = 1910 kJ). Hvor Kadetten nok ville prelle af som en flue, så vil Teslaen nok kunne lave en gedigen bule i min bil :-)

Men ellers meget sjovt med differentierede fartgrænser for forskellige bilsikkerhedsklasser. Det kunne nok godt sætte lidt skub i udskiftningen af den aldrende danske vognpark til mere moderne og sikre biler. Jeg tror bare ikke, det kommer til at ske.

Skal gamle fru Hansen så sidde i sin Kadett og gange fartgrænsen på 130 km/h med 0,75, mens hun koncentrerer sig om at styre uden om de mange Teslaer, der kommer kørende imod hende med 1,25*130 km/h i overhalingssporet!? ;->

Det vil også give et elendigt trafikflow på mange landeveje, hvis bilerne ikke kører ca. samme hastighed. Jeg tror, det vil give flere ulykker pga. farlige overhalinger foretaget af utålmodige bilister, end hvis alle biler kører samme hastighed.

MOS
MOS Apr 27 '17

@Kiefer, @mbk

Haha, fedt... Nu begynder vi at blive konstruktive! :-D

Nelarsen
Nelarsen Apr 27 '17

Hej. Har fået svar fra Trafikalarm. De arbejder på det.

Amalie (Trafik Alarm)
27. apr. 14.49 CEST

Hej Niels.
Vi er opmærksomme på at Tesla version, ikke er opdateret.
vi arbejder på at få problemet løst. 
god dag

Mvh
Amalie

Sider: « 1 2 3 4 »