Loading...
dk

Snit i stoffet | Tesla Forum

Lund
Lund Feb 21 '16
Hej,

Ja, så skete det, de skarpe isofix beslag skar 1 cm snit i mit sæde. Eller rettere jeg gjorde fordi det skulle gå hurtigt - suk.

Jeg har stofsæderne, er der nogle der har tips til reparation af den slags?

Mvh Ole

Kiefer
Kiefer Feb 21 '16
Ikke for at det skal være nogen trøst, men det havde været ligegyldigt om det er stof eller lædersæder, ISOFIX beslagene i en Tesla er placeret lidt håbløst i forhold til andre biler.

Jeg har haft gjort det samme med en lille ridse, det var dog i lædersæderne. Heldigvis så langt inde at det ikke rigtig kunne ses.

/Martin

Lund
Lund Feb 21 '16
Ja, det er simpelthen en trist placering, har bøvlet med det mange gange. 
DeaconWP
DeaconWP Feb 21 '16
Den lokale Sadelmager.
Twinauto
Twinauto Feb 21 '16
Ellers er der mange som reparerer den slags skader, et trick med en forn for lim og stoffibre, prøv at goigle reparation af bilsæde
dRxL
dRxL Feb 22 '16

Øv da :-/ 

Men det minder mig om at vi skal have installeret de der plastik isofix-tragte (for mangel af et bedre udtryk) der fulgte med et af sæderne, og så skal jeg i øvrigt have læst op på hvordan jeg holder lædersæderne bare nogenlunde pæne de næste mange år. 
RobertJ
RobertJ Feb 22 '16
@dRxL Pillede mine ISO-tragte ud igen. Det så ud til at strække og folde læderet på en usund måde.'

Kan anbefale Britax / Römer med deres ISOFit løsning. Der har ISOFIX beslaget noget fleksibelt sele lignende system og ingen skarpe hjørner.

Passer fint i min model.

- R

NT_nofuel
NT_nofuel Feb 22 '16
Er der erfaringer med om ISO-fix stængerne kan "deforme" lædersæderne ved længeretids fastmontering? Man skal jo nærmest presse sædet og mase stængerne ind før de tager fat :(
Kiefer
Kiefer Feb 22 '16

Ja, efter 18 måneder var der tydelige mærker i mine lædersæder efter ISOFIX beslagene. En af årsagerne til vi valgte almindelige stof-sæder 2. gang. Vi fandt ikke nogen grund til at betale et 5-cifret tal i ekstra udstyr for noget der alligevel hurtigt ville gå i stykker.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jul 11 '16
dRxL
dRxL Jul 10 '16

Suk, så opdagede jeg at det alligevel er lykkedes os at lave et lille snit i et af bagsæderne med isofix grebet. Som Kiefers sidders det så langt inde at det ikke kan ses, så spørgsmålet er om jeg skal lade det være eller om det kan udvikle sig ved yderligere brug, og det derfor er bedst at få det lappet?

Kiefer
Kiefer Jul 11 '16

Kan det overhovedet repareres?

Ellers kan lidt sort Gaffa måske løse problemet? ;-)

Vi har efter vi fik stofsæder ikke haft problemet længere. Så vi er super tilfredse med fravalget af lædersæderne, og det gælder både i Model X og Model S :-)

/Martin