Vi har en S P90D fra december og har ikke oplevet den beskrevne hyletone.
Med venlig hilsen Marianne
Jeg har en P85D og vil også sige at min støjer mere når temperaturen falder til omkring frysepunktet, har ikke drøftet det med Tesla endnu. Støjen kan både være fra Inverteren og Motor/gear. Jeg tænker lidt på om olien i gearkassen er beregnet til lave temperature.
/Jens
Jeg kan ikke høre nogen forskel med range mode on/off.
Tesla afviste det som "normalt", men til deres forsvar skal det siges at jeg ikke kan huske temperaturen den dag de undersøgte bilen. Og dengang var jeg ikke opmærksom på at det kun var ved lave temperaturer, så jeg gav dem ikke en ordentligt chance.
85D fra 2015
VH/ Anders (85D)
Prøv at køre med en lille strækning med Range Mode Off og se om I synes hyletonen stadig er der (den bør ikke være der, da det kun er motoren bag som trækker i dette tilfælde), hvis I så slår Range Mode On, så vil I høre at der kommer en hyletone for fra, da det nu er frontmotoren som trækker. Det er nemmest at prøve i bykørsel.
Ved jævn motorvejshastighed ser det ud til at det kun er front motoren som benyttes uanset hvad.
I denne tråd kan I se en masse grafer fra et par kreative drenge som har en masse can bus udlæsninger fra deres biler. Som I ser i den i disse grafer som linket er til, så er der måles der intet moment til motoren bag ved jævn hastighed på 33 mph uanset om Range Mode er On eller Off, hvilket jo ikke er mere end 50 km/t ...
Men brug lidt tid på de mange grafer, da de fortæller nogle meget interessante ting om hvor meget kraft og hvordan kraften fordeles i forskellige situationer
Der er nogle der spørger ind til temperaturens virkning på torque sleep, hvilket er den funktion som slår den ene motor fra.