Loading...
dk

Dansk Elbil-Support | Tesla Forum

Korsnab
Korsnab Oct 24 '16
Vi har opsagt abonnementet. Indtil videre må vi vel vinke farvel til ca. 16.500 kr.
Er igang med Forbrugerklagenævnet.
Ragster
Ragster Oct 25 '16

Jeg har også opsagt mit abonnement, og det lykkedes efter rigtig meget hiv og slæb at få min sidste refusion(2 halvår 2015). Jeg fik dog først svar på mine henvendelser(Havde ringet 8 gange og mailet måske 10) da jeg skrev at hvis ikke jeg fik svar ville jeg sætte en advokat på sagen, trist man skal så langt ud. Håber også i andre får jeres udestående.

Kmj
Kmj Dec 5 '16

Nogen der har fået udbetaling fra første halvår 2016? 

Nogen der har været i kontakt med Jan Aage Hansen?

Jeg har lagt besked flere gange og bliver aldrig kontaktet og har ikke set en udbetaling endnu. Nu ender det nok med jeg må sætte min kammerat på sagen, han er nemlig advokat. Er virkelig træt af det her firma :-(

Ragster
Ragster Dec 5 '16

Kan anbefale at følge denne tråd i FDEL - Åben

https:///..._id=1480756440008963

P85DK
P85DK Dec 5 '16

Et vildt bud med alle dem som mangler refusion - når I sender kravet samlet, så er der nok en der går konkurs.

Lyder som om I skal indstille jer på at de penge er tabt.

henrik_dk
henrik_dk Dec 5 '16

Hm lyder ikke godt.

Jeg har haft abonnement hos Dansk Elbil Support siden august 2015 og har ikke modtaget nogen refusion endnu. De lovede ellers i en mail, at alle ville modtage refusion i november.

Nu tvivler jeg da på, at jeg nogensinde vil få en eneste krone....

Anders
Anders Dec 5 '16

Kan se at firmaet er en enkeltmandsvirksomhed, så det er altså ejeren, der personligt hæfter for betaling af alle jeres refusionsbeløb og det er ikke helt så sjovt at gå personligt konkurs, som hvis det er ens kapitalselskab.

Hvis I er flere der går sammen kan det helt klart godt betale sig at søge juridisk hjælp for sagen er jo lige til højrebenet. Han skal bare stævnes!

mbk
mbk Dec 5 '16

Er der ikke en der kan lave et standard brev, hvor der står at I stopper med at betale abbonnement og beholder ladeboksen som pant indtil refusion er up to date?

P85DK
P85DK Dec 5 '16
Quote from Anders

Kan se at firmaet er en enkeltmandsvirksomhed, så det er altså ejeren, der personligt hæfter for betaling af alle jeres refusionsbeløb og det er ikke helt så sjovt at gå personligt konkurs, som hvis det er ens kapitalselskab.

Hvis I er flere der går sammen kan det helt klart godt betale sig at søge juridisk hjælp for sagen er jo lige til højrebenet. Han skal bare stævnes!

Rigtigt, meeen ... tror du ikke at han allerede har brugt pengene i sin privatøkonomi? Det stadig svært at klippe en skaldet mand.

Han skal helt klart have en stævning, men tror det er utopi at der er nogle penge at hente. Adfærden som beskrives lyder som en der undgår opkald og mails fra mange flere end dem der har en refusionsordning hos ham.

DeaconWP
DeaconWP Dec 5 '16

Ja, stop betalingerne, og køb en ydelse hos en større leverandør.

Det kaldes at begrænse tabet.

Desværre.

HJJ
HJJ Dec 5 '16
Ja det er ofte dyrt at spare.
Kendte i firmaet eller var det pengene.
Det lydt som om mange er på.
larsenjan
larsenjan Dec 6 '16
Jeg har benyttet evse http://www.evse.dk/ gennem snart 1 1/2 år, fungeret fint, og refusion betalt uden problemer.
RobertJ
RobertJ Dec 6 '16

@mbk - tror det smarteste er at gå lovens vej. 

Din metode vil kun bevirke at du hurtigt får opbygget en mod-gæld med renter gebyrer osv.
Den gæld kan så blive indkrævet via inkasso.

Et fælles eller standard brev må være vejen at gå.
Hvilke muligheder har man mon som forbruger mod en ikke betalende virksomhed.
De fleste inkasso regler bliver jo skrevet til den omvendte situation.

- R

mbk
mbk Dec 6 '16
Citat fra RobertJ

@mbk - tror det smarteste er at gå lovens vej. 

Din metode vil kun bevirke at du hurtigt får opbygget en mod-gæld med renter gebyrer osv.
Den gæld kan så blive indkrævet via inkasso.

Altså, jeg er ikke jurist eller noget, men hvis jeg har haft en disput med en håndværker, så er de altså noget nemmere at få til at komme forbi og fikse deres fejl, hvis man tilbageholder noget af deres betaling.

Du kan da bare udregne hvad du mangler at få og så skrive en mail om at du nedskrever beløbet månedligt. Er der virkelig en inkasso advokat der vil tage sådan en sag når firmaet skylder kunden flere penge end omvendt?

Forummets indlæg er redigeret af mbk Dec 6 '16
tgro
tgro Dec 9 '16
Har samme udfordring. Har aldrig set en krone, og intet svar på opsigelse eller rykkere ...
Bluecoffee
Bluecoffee Dec 10 '16

En rigtig trist historie. Jan Aage Hansen er en meget venlig og velmenende person, men der er desværre ikke styr på forretningen. Som andre herinde har jeg med hiv og sving, personlig henvendelse på kontoret osv., fået refusion for 2014+2015 men endnu ikke noget for 2016. Jeg har opsagt mit abonnement og er da bekymret for, om jeg ser noget til den manglende refusion. Men jeg har skrevet til Dansk Elbil Support, at jeg går ud fra, at de indforståede med, at jeg beholder ladeboksen, indtil der er afregnet fuldt og helt for 2016. Så må vi se, hvordan det går...

jpkofoed
jpkofoed Dec 11 '16

Der er en længere tråd om emnet på FDEL - åben facebook gruppen (startet af Theodor Nissen). Det ser ud som der kommet lidt skred i sagerne. Jeg har lavet et google sheet til indmelding af hvormange refusioner man har modtaget / ikke modtaget:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/10ullZw5czb6vSefWui-SWWsns8XBwn2BRxcBw7A9j6Y/edit#gid=0

Meld gerne udeståender på denne - måske hjælper det. Seneste melding her til aften fra Theodor Nissen er: "Kære alle sammen, der er endnu engang POSITIVE FORVENTNINGER til en snarlig løsning, og jeg håber ikke min godtroenhed bliver skuffet endnu engang. Efter endnu et hårdt pres er der kommet nyt svar fra Jan Aage Hansen her til aften.
Han gør rede for at 
102 af de 167 kunder allerede har fået svar, og lover at de resterende 65 får SVAR PÅ DERES SAGER SENEST ONSDAG. Lad os give det en chance og se om det lykkedes. Næste step er så om der også kommer penge som lovet inden udgangen af måneden. "
Jeg har dog også anbefalet Jan Aage at svare på de otte andre sager på Jens Peters fine regneark, senest i morgen, mandag kl. 12 - hvor også fristen for overdragelse til advokat udløber for i hvert fald den ene af dem.

Sider: « 1 2