Så ligger der en ny opdatering klar til installation... Nogen herinde, der har kørt den på og kan fortælle, hvad de nu har ændret? :-)
/ Eva
Så ligger der en ny opdatering klar til installation... Nogen herinde, der har kørt den på og kan fortælle, hvad de nu har ændret? :-)
/ Eva
Kender jeg ikke, for jeg har ikke installeret den endnu :-) Ville gerne vide, hvad der er i "pakken" først....
Kører i øjeblikket version 5.9
/ Eva
Du kan læse mere om det her:
http://www.teslamotors.com/forum/forums/firmware-59-change-log
Dog er det nok bare en nyere version af 5.9 (evt. 1.51.96 eller 1.51.106) og dermed ikke nogle nye funktioner. Mit bud er, at det er først i 6.0 at der kommer nye funktioner.
for at vi beder kan gætte på hvad den indeholder
hvilken version har du på nuværende tidspunkt ?
Her er en udtalelse fra en 6.0 beta tester (taget fra Tesla's forum):
"I'm a 6.0 beta tester. The browser now supports video and flash if the car is in "off" mode, and can even display the Tesla order page no problem. The remaining miles algorithm now takes into account the 3 previous charging/driving cycles, and ambient temperatures including local weather forecast weighting. The vampire drain is pretty much gone and the wake-up only takes 3.5 seconds. The new energy app is great, and no more "instantaneous miles projection." The wipers seem consistent on auto settings. Way-points and alternate routes. The NAV displays (below the miles to destination) the maximum cruise control setting to arrive at your destination (or the next supercharger if applicable) with a 20 mile buffer (14 for S60), including accounting for terrain and of course weather as noted above.
I hear that "soon" the mobile app will have much more functionality and will move out of beta."
Så er den installeret... Det er nu 5.9, version 1.51.106. De er ikke så flinke at skrive, hvad de har ændret, men gentager bare release notes fra 5.9...
Jeg synes, det ville klæde Tesla, hvis de førte en change log på deres hjemmeside, hvor man kunne følge alle ændringer i firmwaren, som andre seriøse softwarefirmaer gør. Det er jo potentielt farligt, hvis bilen pludseligt opfører sig anderledes, end den plejer, fordi der er ændret en detalje i firmwaren....
/ Eva
Laneassistent og adaptive fartkontrol er tilsyneladende forberedt
http://cleantechnica.com/2013/05/13/tesla-model-s-has-a-secret-menu/
Kaj Det er vist en oldtusse gammel histore når vi snakker Tesla S historie ;-)
Bemærk i videon, ser man ikke at der rent faktisk bliver tastet en kode ind, men du kan jo selv få menuen frem, eller rettere blive spurgt efter adgangskoden ved at holde Tesla logoet øverst i midten af skærmen nede i nogle sekunder, herefter vil du blive prompted for en kode.
Jeg er helt enig med Eva, der burde være en changelog på Teslas hjemmeside så man kan se hvilket åbne logs der stadig er og hvilke der er løst. Burde være helt elimentært for et softwarefirma og som man ser hos de fleste andre virksomheder der laver firmware (Cisco, IBM, Juniper mv.)
/Martin
Kommende faciliteter - kræver dog også installation af kamera bag bakspejlet
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/35894-Speed-Assist-and-Lane-Departure-Warning
@Kajakaj: Super fundet! - sådan en må vi have, og kommer der så også adaptive cruisecontrol er det bare endnu bedre!
Fra den tråd Kaj linker til, bliver der skrevet at vejledningen nu er væk i nyerere version af 6.0 hvor den blev fundet i 1.65.11 nu er væk i dem der får 1.65.13...
Er der nogen her der har fået 1.65.11 som kan se den nævnte vejledning?
/Martin
Ja - det burde kunne klares med samme kamera
Jeg tror ikke Tesla kan lave Adaptive Cruisecontrol kun med kamera'et. Jeg vil i hvert fald være mere tryg hvis det er baseret på radar eller en kombi.
(edit: Det her ser derimod lovende ud http://www.teslamotorsclub.com/...59562&viewfull=1 )
Der står at kameraet kan detektere vejskilte, så burde det også kunne detektere forankørende, men nu må vi se hvilken smart løsning der kommer. Den er nok ikke lige om hjørnet.
Se på den mørkegrå TMS på teslamotors, model s, funktioner. Den har også kamera i forruden :-)
??? Kan ikke finde en mørkegrå... Og heller ikke kamera i forrude :-(
Meget interessant detalje, men jeg kan ikke se den. Hvilken undermenu kommer billedet frem i?