Loading...
dk

Nye funktioner i en tidlig Tesla S? | Tesla Forum

bjornb7
bjornb7 Feb 25 '16
Hej, jeg har en S fra 2013, mægtig bil, når bortses fra småting som skift af motor (vist) og deslige. Kunne svært godt tænke mig de nye funktioner som intelligent fartpilot etc. - men Tesla Kbh afviser dette. Er der nogen, som har et bud på, om det kan lade sig gøre (og klart, der skal rodes noget med bilen for at muliggøre dette)?

Bjornb7

RobertJ
RobertJ Feb 25 '16
Din eneste mulighed består i at finde en der vil bytte sin 10/2014-> model til din xx/2013.

Det kan bedre betale sig at købe en ny bil hos tesla end at ombygge sin gamle. Der findes lidt om det i ældre posts.

- R

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Feb 25 '16
MS
MS Feb 25 '16
Jeg mener også Elon selv har udtalt sig herom - det er ikke realistisk/muligt, at retrofitte de gamle modeller med de nye features. Var i samme situation i efteråret og solgte min gamle og købte den nye. Der er en omkostning ved dette - men det er den eneste realistiske mulighed.
Kiefer
Kiefer Feb 25 '16
Enig, samme årsag til jeg solgte min i september for at købe en ny med autopilot.

/Martin

Niels
Niels Jun 30 '16

Tråden er godt nok lidt gammel, og man kan IKKE eftermontere originalt TACC/AP.

jeg syntes dog at ejere at pre 2015 Tesla skal kende til alternative muligheder.

Tesla bruger et produkt fra det israelske firma Mobileye - Mobileye sælger samme produkt (mobileye 560) i løs handel til eftermontering på de fleste biler - heriblandt Tesla.....

Man får IKKE samme oplevelse som originalt monteret TACC/AP, men man vil kunne få akustiske alarmer for mange af de samme hændelser som original monteret. ligeledes kan Mobileeye afbryde CruseControl (ved forankørende bil) og derved aktivere regenerativ bremsning.

autonom kørsel får man ikke, men man får en forbedret CC som selv kan afbryde ved biler foran og nogle alarm funktioner.

se evt. her:

https://forums.teslamotors.com/forum/forums/mobileyeupdate-active-cruise-control-now-working

p.s. de har nu en Mobileye 660, om den kan det samem /mere end 560 ved jeg ikke.

KimT
KimT Jun 30 '16

Det kan nu godt lade sig gøre for en handy mand - wk057 har gjort det, men om ikke andet har han også root access til bilen så han efterfølgende kan aktivere det: http://skie.net/...rofit+on+Classic+P85