Loading...
dk

Billigste finansiering? | Tesla Forum

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Aug 23 '15
Mht. Realkreditlån vs teslalån er det altafgørende belåningsgraden. Kan den holdes under 40% er ÅOP på realkreditten er renten blot 0,36% efter skat med f-kort :-)
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Aug 23 '15
JonasHansen
JonasHansen Aug 23 '15

Vedr. DIBA, så kan jeg tilføje at der sammen med oprettelsen af billån hos dem, også tilbydes en god pris på bilforsikring (som bliver tegnet gennem købstædernes forsikring).

Mvh Jonas

ps. har ingen relationer til DIBA 

griffel
griffel Aug 23 '15
Hvordan er det lige? Hvis jeg vil financiere gennem Tesla/Jyske Finans med 20% i udbetaling, er de 15.000 jeg har betalt i depositum så en del af udbetalingen på de 20%, eller bliver hele bilens pris fratrukket 15kkr, hvorefter der beregnes 20% til udbetaling? Nogen der har financiert gennem Tesla? Hvordan regner de?
Sithfury
Sithfury Aug 24 '15

de 15.000 er en del af udbetalingen.

Så du tager 20% af den fulde pris. Det beløb du får der, trækker du de 15k i depositum fra, så har det du mangler at betale i udbetaling.

PeterC
PeterC Sep 4 '15

Er der nogen med erfaring med finansiering gennem Tesla (SEB Bank, Jyske Finans) der kan fortælle om I blev kontaktet af bankerne inden leveringen, eller om man selv skal rette henvendelse? Jeg vil gerne have mine finansieringsmuligheder helt på plads i god tid (forv. levering p.t. November - begyndelsen af december). Jeg har valgt denne form for at udnytte tilbagekøbsgarantien, men er åben overfor kontant køb, realkredit o.a.. Ville blot gerne kende økonomien så tidligt i forløbet som muligt. Tak på forhånd for alle input.

fmm1000
fmm1000 Sep 4 '15
For mig var lån gennem Tesla billigere i ÅOP end kreditforeningslån i huset. Tror min belåningsgrad på huset er mellem 60 og 80 pct.
Får min bil slut sept. Alt omkring lån er kørt gennem Tesla.
PeterC
PeterC Sep 4 '15

Jeg bad om lånetilbud gennem Tesla ved bestilling 2/7-2015, men har intet hørt. Derfor ovenstående spørgsmål.
@fmm1000: Blev du kontaktet af Tesla med lånetilbud?

Cermit
Cermit Sep 4 '15
Jeg bestilte og betalte depositum for ca 14 dage siden. Blev ringet op dagen efter og bad om et tilbud på finansiering. Det havde jeg dagen efter, tre dage efter var det hele på plads med godkendelse fra jyskefinans. Tror du ikke de har svedt det ud?
fmm1000
fmm1000 Sep 4 '15
Nej. Jeg bad selv om et lånetilbud fra Tesla.
PeterE
PeterE Sep 11 '15

PeterC og andre, tilbagekøbsgarantien ville jeg ikke værdisætte ret højt. Men ok, det er da altid rart at have et papir som hedder noget med garanti hvis alt andet går i stykker. Hvis det utænkelig sker, bilerne og firmaet Tesla flopper og kolapser, så er garantien vist ikke ret meget værd. Gå efter det bedste (ÅOP) lånetilbud, hvis du da ikke kan udnytte en eventuel friværdi. 

MarkLaursen
MarkLaursen Dec 7 '15

Da jeg skulle finansiere min Tesla, lånte jeg egentlig pengene i banken. Havde jeg dengang haft mulighed for at få finansiering gennem Tesla, var det en attraktiv mulighed dengang.

Min bank sætte dog delvist foden i, hvorfor jeg ikke havde mulighed for at låne hele det ønskede beløb. Det skal siges, at jeg har solceller på taget, hvorfor jeg jo stort set kører gratis på min egen solenergi. Men trods en evt. besparelse til benzinen, var det ikke muligt... Så jeg optog et forbrugslån med en ÅOP på 24 procent. Det var dog ikke så dyrt, da det blev betalt af på et år. 

Forummets indlæg er redigeret af MarkLaursen Mar 13 '18
Sider: « 1 2 3