Loading...
dk

Tysk Miljømærkat | Tesla Forum

Brejl
Brejl Mar 4 '16
Det er lovpligtigt også for Elbiler. Kørte selv forbi en TÜV og købte det til 5 Euro i sommers. Jeg klistrede det ikke fast, men glemte det lidt fast med min p-skive når jeg parkerede i byen.  

Synes bestemt heller ikke den er køn. Dog var den jeg købte i Tyskland mindre end den jeg tidligere har købt i Danmark til en anden bil.   

Nu ligger den bare i handskerummet til næste gang. Kan godt være at jeg næste gang tage et lille stykke tape med som jeg nemt kan tage af igen så det sidder lidt bedre fast. 

Klaus_
Klaus_ Mar 5 '16
Gælder det også for Hamburg, eller er det kun Berlin man skal bruge mærket?
KimT
KimT Mar 5 '16

Citat fra Klaus_ Gælder det også for Hamburg, eller er det kun Berlin man skal bruge mærket?
Du kan se en list over de byer der kræver miljømærket her : http://www.fdm.dk/koer-selv-ferie/tyskland/miljoezoner
TT_Tesla
TT_Tesla Mar 5 '16
Og så skal man huske at et mærke fra en tysk by også er gældende i andre tyske byer.
Så intet i vejen for at bestille fra Berlin, selvom man skal besøge en anden by.

Vh Tim
Jevi
Jevi Mar 5 '16

Det tyske Tesla-forum har også en tråd om miljøzonemærkaten (Grüne Umweltplakette)

En Tesla-ejer i Berlin er ved retten blevet frifundet for en bøde.

Men så er det jo spørgsmålet om man orker en evt. retssag i Tyskland.

Se:

http://tff-forum.de/viewtopic.php?f=4&t=2589&start=50

griffel
griffel Mar 7 '16
Så fik jeg mit grønne miljømærke fra Berlin.
Det er en uge siden jeg bestilte det, så det er vel en ok leveringstid til gengæld for at det kun koster 6€ - det er under en tredjedel af hvad man skal give de forskellige steder i Danmark...

Så skal jeg bare overveje om jeg taper det fast (som foreslået her i tråden) eller om det skal sidde permanent, så folk kan grine lidt af det. For det er da til at grine af... ;-)

/Jakob :-)
oledole
oledole Mar 7 '16
Har idag modtaget mit grønne miljømærke fra Berlin. Taper det nok på.
DavidS90D
DavidS90D Mar 7 '16
Også lige modtaget mit, ca. 1 uge efter bestilling. Pris: 45 kr. mit alles !

Men så grimt med grim håndskrift, grim farve og grim størrelse. Tysk!

Det bliver også kun hæftet fast når det kræves. Regner med det er OK :-)

Sider: « 1 2