Loading...
dk

Autopilot | Tesla Forum

Silent_Ghost
Silent_Ghost Feb 29 '16
Kørte i weekenden mellem Silkeborg og Aarhus (nær Låsby)

Oplevede flere gange at autopiloten slog hastigheden fra, lavede små underlige korrektioner. Så opdagede jeg at Google korte så rigtigt ud, men at det lille kort bagved rettet var helt rund-forvirret. Synes bestemt ikke det var en tryg situation.

Senere på dagen oplevede jeg en katastrofe opbremsning også på motorvejen (V/Horsens). Puha det var meget tæt på, ingen tvivl om at bilen reddede sig selv fra en bulen. Men jeg var også noget chokeret over hvor dårlig en Tesla bremser, ingen tvivl om at ABS virker, men jeg er i hvert fald færdig med at stille den på "1" som afstand til den foran. Det var lidt for meget held i den situation til at jeg tør stole på den igen.

Er der andre der har oplevet lign. problemer med nedbremsning og dårlig autopilot? ..eller skal jeg få kigget på den?
GO4IT
GO4IT Feb 29 '16
Har haft samme oplevelser ift. autopilot og korrektioner og synes det hænger sammen med "nyere" strækninger - kortene kan åbenbart være årevis om at opdatere korrekt ;-) Jeg tænker det retter sig over tid og er ikke selv synderlig generet af det -  vælger så bare ikke at køre med autopiloten de steder. Mht. afstand 1 på motorvej er jeg gået helt væk fra den efter en påkørsel bagfra - tror jeg har min på 4. Havde jeg holdt tættere på forankørende på motorvejskøen med pludselig opbremsning var jeg også røget videre op i forankørende. Så kommer ens egen forsikring jo pludselig i spil...
Silent_Ghost
Silent_Ghost Feb 29 '16
Lyder fornuftigt. ...jeg er nok allerede bare blevet et luxusdyr, der forventer autopilot overalt. :D

Min er lige pt. sat til 3, tror det er den tunge vægt der gør at den virker lidt sløv i ned-bremsningen - men på den anden siden så er det jo også øv hvis den bagved kørende ikke kan nå at bremse, så med lidt længere afstand kan jeg selv påvirke det lidt. 
KimT
KimT Feb 29 '16

Citat fra Silent_Ghost Kørte i weekenden mellem Silkeborg og Aarhus (nær Låsby)

Oplevede flere gange at autopiloten slog hastigheden fra, lavede små underlige korrektioner. Så opdagede jeg at Google korte så rigtigt ud, men at det lille kort bagved rettet var helt rund-forvirret. Synes bestemt ikke det var en tryg situation.

Sådan opfører AP og faktisk også TACC sig på den strækning. Det er fordi Navigon kortet er gammelt og ikke kende vejstrækingen. Jeg håber det bliver løst med den kortopdatering folk er begyndt at få. Hvis vejen ikke er kendt så tror den man kører ude på en mark ;-)

Men pudsigt at bilen vil bremse ned, for hvis man planlægger en rute på alm. landevej så bremser bilen jo heller ikke automatisk ned selv om den "ved" at man skal dreje.

Men det er en fejl der blev fundet lige efter AP blev aktiveret. Før AP opførte TACC'en sig ikke sådan

ABCCC
ABCCC Feb 29 '16
Har for få dage siden fået en besked om at mit kort er opdateret til nyeste udgave, og i dag var Aarhus - Silkeborg motorvejen fortsat forvirrende for navigationen - så helt opdateret er den ikke...
Raymond
Raymond Mar 1 '16
Er der forbindelse mellem AP og navigationen?
KimT
KimT Mar 1 '16
Ja efter AP blev frigivet fandt man ud af at AP (og desværre også TACC) blevet bundet op imod de interne Navigon kort. Og det giver problemer hvis vejen du køre på ikke er kendt. Se den oprindelige tråd her : http://teslaforum.dk/forum/topic/2549

Det viser jo bare endnu mere at det er vigtigt at få helt opdaterede kort.

ODE90D
ODE90D Mar 1 '16
@Raymond: Når du kører på en vej som ikke findes i navigationen og har AP aktiveret vil bilen selv begynde at sænke farten selvom vejens forløb/forhold er i top - så svaret må være JA!