-R
Hvis det går helt galt for dig kan du lade på færgen i de 5 kvarter turen varer, så får du lige en 15-16kWh på bilen under turen, rigeligt til at nå til Tilst fra færgen. Men det burde ikke være nødvendigt.
Twochops: Der sidder en Clever 22KW lader på færgen, de har endda type2 kabel i den også, så du ikke behøver bruge dit eget.
/Martin
TwoChops: Det er også ret nyt, det kom i løbet af 2015. Fungerer fint, eneste problem er at man kommer ud blandt de sidste fra færgen.
/Martin
Regn er en dræber for distancen. Eller regn kombineret med vind.
Jeg kører normalt hjem fra Køge med ca 230w/km i snit på motorvejen. Men forleden i regnvejr, og kraftig modvind, var forbruget helt oppe på 280-290 det meste af turen. Og jeg kører ca 115-120km/t.
For at være helt korrekt, så hedder det hverken diesel eller benzin, men brændstof. Hvis vi skal være i de helt rigtige termer.
Men det er vidst flueknepperi, og mindre relevant, hvad vi kalder det, når vi lader / fylder / smider / strøm på bilen.
Jeg har sågar selv flere ganget sagt "tanket" omkring vores Model S. Man skal jo ind i nogen nye rutiner med en ny bil.
Men ingen tvivl om, at en Tesla ikke er glad for regn og 130km/t på en motorvej. Man bliver pludselig meget mere bevidst om ens forbrug i en Tesla. Jeg er i hvert fald blevet det.
Men prøv at læse mit indlæg igen. Min bemærkning går ikke så meget på ordet "tanket" som på at Ibu angiver at have 412 km på bilen. Pointen er blot, at det i høj grad er op til en selv, hvor mange km man får ud af sine kWh.enig. Min diesel Alfa var opgivet til 16,4km/l. Hvis jeg tankede 70 liter diesel sagde jeg jo ikke at jeg havde hældt 1148km på.
Og den kunne _ikke_ køre de 1148km - slet ikke hvis jeg kørte 130km/t i regnvejr.