Der ville du kunne have set, at 480km vil du maks kunne nå en rigtig god sommerdag, uden vind, uden aircon eller varme og med 80km/t
Derudover så er der informationer om rækkevidden ved vinterkørsel over alt på nettet, så man har haft rigeligt mulighed for at søge denne.
Det er jo det samme med en brændstof bil, hvis den er opgivet til 20km/l, så er det jo ikke ved vinterkørsel på motorvej med 130km/t.
Kvinde eller ej, det er vel logik for burhøns.
Hårdt eller ej, man kan også selv sætte sig lidt ind i tingene inden man køber en ny bil, ny teknologi mm. Man har jo fundet her ind i dag, så det kunne man jo også bare have gjort inden.
Kunne du kører dette i demobilen?
Da de sagde den kunne køre 11km/l på diesel så kunne den det!
Men skulle den op på 12km/l var det kun fulgt af medvind og nedafbakke!
Er glad for idag at kunne køre væsentligt længere på den energi jeg 'spytter i tanken'.
@Ibu, man kan tale længe om hvor meget man bliver lovet. Forholder man sig til fakta, så er de 250km på en opladning også det jeg oplevede på min smuttur til Jönköpping i -10 -15° med sne på vejene.
Kører 'normalt' op til 300km i vintertiden, og op til 400km pr opladning i sommerperioden.
Du vil opleve det som en helt anden fornøjelse at cruise de tyske veje, der er rigtig mange SuperChargers og du lader som anbefalet mange andre steder ca. 20-30min. og kører 1-2.5 timer. Kan anbefales hvis man er til bilture, man er afslappet ved ankomst.
- R
Elsker de her Range diskutioner, det går altid fuldstændig autonomi i tråden!
Elsker de her Range diskutioner, det går altid fuldstændig autonomi i tråden!
Men "flertallet" undrer sig nok over dem der ikke har været realistiske med bilens formåen.
Jeg har selv mødt nye Teslaejere med spørgsmål, hvor jeg måtte krumme tæer.
Der er bare nogen der er god til at sælge en vare, måske uden rigtig rådgivning.
Jeg undre mig bare, over at man kan købe en bil til så mange penge, med ny teknologi, uden at sætte sig det mindste ind i det. Tesla har endda som den eneste producent af elbiler, lavet en side hvor man kunne indgive hastighed, vinter/sommer, varme, dæk str. mm, og få et meget realistisk billede af hvor langt den kunne kører, jeg kan desværre ikke lige finde det mere, måske de har fjernet det, da 90 modeller ikke var på.
Når nu engang range er som den er, om det er en Tesla, Leaf, up, golf, I3 eller andet, så er det helt det samme billede. Range afhænger meget af ens hastighed, vejret, komfort ( varme, aircon ). Det kan Tesla ikke lave om på. Så at nogle ikke kan kører mere end 200+km på en opladning, er jo ens kørestil som gør det. Så er elbiler måske blot ikke noget for en.
Raymond:Til sammenligning har du energi i et fuldt opladet 85 kWh batteri svarende til ca. 8l benzin, hvilket i din Mazda ville give dig ca. 80 km range, men dog i et langt roligere tempo.
Den eneste bil i verden ligefrem? Det tror jeg nu ikke på.. Har haft flere biler (alle BMW´ere), der kunne køre længere end, de var opgivet til.
Men jeg indrømmer da, at jeg har prøvet det modsatte, men det har så alle været japanske biler. F.eks. min Mazda 6 MPS var dælme svær at få over 8 km/l selv ved landevejskørsel (mener den var opgivet til 9,6 km/l).
henrik_dk: Så har du haft den eneste bil i verden, der kunne leve op til producentspecifikationen! Jeg har aldrig haft en bil, og jeg har haft mange, der bare kom i nærheden af det oplyste km/l.
Peugeot og Citroen vil i løbet af foråret begynde at oplyse det realistiske benzinforbrug ved almindelig kørsel incl. varme og øvrig elektronik tændt.
De foreløbige forbrugstal/målinger viser at for en Peugeot 308 er benzinforbruget ca 60 % højere
en de forbrugstal der oplyses i dag.
Ser frem til at alle bilmærker i fremtiden skal oplyse det realistiske forbrug ved alm. kørsel
Har oplevet med flere "ældre" biler, at de kørte præcis som opgivet, efter at det er blevet moderne a reklamere og grøn ejerafgift stemmer intet - min kones Peugeot 208 er opgivet til godt 23 km/l - faktum er a den trods blandet kørsel kører 15,6, lånte den til Jylland en dag - under 12!
Raymond:Til sammenligning har du energi i et fuldt opladet 85 kWh batteri svarende til ca. 8l benzin, hvilket i din Mazda ville give dig ca. 80 km range, men dog i et langt roligere tempo.
Den eneste bil i verden ligefrem? Det tror jeg nu ikke på.. Har haft flere biler (alle BMW´ere), der kunne køre længere end, de var opgivet til.
Men jeg indrømmer da, at jeg har prøvet det modsatte, men det har så alle været japanske biler. F.eks. min Mazda 6 MPS var dælme svær at få over 8 km/l selv ved landevejskørsel (mener den var opgivet til 9,6 km/l).
En P85D kan også køre længere end angivet, På youtube finder du norske Bjørn som har kørt mere end 800 km på én opladning i Jylland.
En BMW 535D kører ikke længere end angivet, hvis du kører den på samme måde som du kører din P85D (selvom det stadig går i et roligere tempo) :-)
Du må bare huske på at i en 535D med 70l tank har du 10 gange så meget energi med, men den kører ikke 10 gange længere på den mængde.
https://youtu.be/Z5W4LJ5zL9g
Helt korrekt ! - men du kan ikke presse en P85D ned på en rækkevidde på 200 km, medmindre du er på den tyske autobahn for fulde gardiner i frostgrader. I sommer lå jeg selv for fulde gardiner på autobahnen og ingen problemer med rækkevidde mellem Superchargers med mere end 200 km imellem.
En P85D kan også køre længere end angivet, På youtube finder du norske Bjørn som har kørt mere end 800 km på én opladning i Jylland.
En BMW 535D kører ikke længere end angivet, hvis du kører den på samme måde som du kører din P85D (selvom det stadig går i et roligere tempo) :-)
Du må bare huske på at i en 535D med 70l tank har du 10 gange så meget energi med, men den kører ikke 10 gange længere på den mængde.
Jeg læser ofte om den sammenligning med, at et fuldt opladet 85 kWh batteri svarer til ca. 8l benzin, hvilket er helt fint. Det fortæller blot mig, at jeg har købt en bil, der kan køre 25 km/l, men har en alt for lille benzintank på 8 liter... (200 km range / 8l)