Loading...
dk

Kan man selv montere centerkonsollen? | Tesla Forum

JDK
JDK Mar 3 '16
Er det muligt selv at montere den originale centerkonsol og er der evt. nogle der har en guide til det? 

Snakkede med Tesla i Århus omkring det og de sagde man ikke kunne og den skulle op på deres værksted + garantien ville bortfalde hvis man selv gjorde det. Da det kun tager en times tid, ville de "allerede" have en tid i midten af april... Så overvejer om jeg ikke selv kan.

Klaus_
Klaus_ Mar 3 '16
Prøv at send en besked til "mixi" herinde, han ved hvordan man gør. 
KXR
KXR Mar 3 '16
Min er også selvgjort
Kiefer
Kiefer Mar 3 '16
Samme her, det er ret ligetil. 

Du skal tage "møntkassen" under skærmen ud, det der kan skræmme lidt er at man skal hive lidt til, men bare rolig den kan ikke gå i stykker.

En anden detalje, HUSK og sætte USB kablet i inden du monterer konsollen i bilen, ellers er det om igen, og ja, jeg taler af erfaring... ;-)

/Martin

Hank
Hank Mar 3 '16
Og husk endelig at testkablet, som sidder oppe under "møntkassen" skal føres/trækkes ud i passagersiden, så det let kan nåes, ved kun at rykke højre side af midterkonsollen, som sidder i clips. 

Sådan gør de nemlig hos Tesla, og så bliver der ingen besvær ved fremtidig service på bilen.

Forummets indlæg er redigeret af Hank Mar 3 '16
ElPeter
ElPeter Mar 3 '16
Jeg fik den monteret hos Tesla, men efter et par dage holdt klappen op med at 'klikke' på plads og sidder nu nærmest bare i spænd indtil den lukker op af sig selv. Er det en mekanisme man kan fikse selv? - ellers må jeg bare rundt om Tesla en gang til
JDK
JDK Mar 3 '16
Tak for hjælpen allesammen! Det lyder til det godt kan lade sig gøre at montere selv.
JDK
JDK Mar 18 '16
Lige en kort opfølgning på monteringen, som viste sig lidt mere bøvlet end forventet. Det tog omkring 2 timer, men hvis man har lidt erfaring med at rodde med biler vil man selv kunne gøre det.