Loading...
dk

SuC Herning ? | Tesla Forum

KimT
KimT Sep 19 '16
Citat fra P85DK

KimT - du har jo lige fået dit nye E-ON Home Charge All Inclusive :-)

Hertil arbejder jeg på en destination charger i Hvide Sande - mere info følger. Tesla har sagt god for den, men mangler lige at den bliver sendt frem

Der er også en masse ladestander i Esbjerg m.m. Men hvis man skal køre 2x25km til en stander som lader med ca. 50km/h skal man opholde sig noget tid på den destination for at få noget ud af det.

Og om jeg tager min UMC eller E-ON lader med, ændre jo ikke på at jeg skal have adgang til et CEE stik hvor bilen holder ;-)

PS så vidt jeg kan se så har E-ON en stander i Hvide Sande.

PPS hørt en Leaf ejer stå og snakke med E-ON og Cleaver sidste weekend. Han sagde at Silkeborg var et stort stor hul på kortet mht. hurtig ladere.  

P85DK
P85DK Sep 19 '16

Der er e-on hos byens auto i Hvide Sande. Det er bare helt i udkanten og dødsygt :-)

Der er også en lader ved bowlinghallen i Søndervig, hvis man spørger pænt

Silkeborg er jo bare et sort hul generelt :-)

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Sep 19 '16
PeterE
PeterE Sep 20 '16

Hvis vi kigger på hjemmeopladning, og får destination charging udbredt mere og laver bare lidt 'regler' (hader det ord) om hvorlænge man må lade på SuC, så har vi charging nok i DK. Der mangler bare lige den i Nordsjælland til svenske og norske turister :)

Kmj
Kmj Sep 28 '16

Var der nogle der var til motorvejsåbning ved Silkeborg? Syntes jeg har hørt at der var en talsperson fra tesla, som nogle måske har hørt til Suc i Dk? her under den der i følge deres hjemme siden er på vej i Herning.

fmm1000
fmm1000 Sep 28 '16
Viborg vil for normænd og svenskere være en langt bedre placering end Herning.
DavidS90D
DavidS90D Sep 28 '16

Hvorfor Viborg ?

Der er ikke noget motorvejsnetværk..endnu, og de fleste kan vel klare de 180 km fra Hjørring eller de 195 km fra færgen til evt. Bauhaus placeringen i Herning. 

Og derefter køre 150 km til Rødekro SuC eller måske 225 km til Busdorf.

Det vil også aflaste Middelfart som ligger afsides fra E45.

jramskov
jramskov Sep 29 '16

Jeg tænker Herning, Viborg, Holstebro, Silkeborg, Ringkøbing :P

Mere seriøst: Hvad der passer bedst er vel individuelt, alt efter hvor man kommer fra og hvor man skal hen? Umiddelbart kan jeg heller ikke se hvorfor Viborg skulle være en bedre placering end Herning. Fra Herning går der motorvej til Aarhus, Vejle og snart til Holstebro og der foregår ret mange store arrangementer i Herning.

fmm1000
fmm1000 Sep 29 '16

Hvis man ser på Suc i forhold til nordmænd, svenskere og danske som bor nord for Viborg er Viborg da en langt bedre placering til SUC end Herning. Kommer du fra SUC i Hjørring har du 130 km til Viborg og skal igennem her for at komme til , Holstebro, struer og Lemvig. Viborg er også kun en mindre omvej fra Hjøring/resterende Nordjylland for at du har dækket hele Mors og Skive.

jramskov
jramskov Sep 29 '16

Er der specielt mange nordmænd og svenskere der bor i det område?

P85DK
P85DK Sep 29 '16

umiddelbart er det 100% af alle Nordmænd der bor nord for Viborg, så ca. 5 millioner, så kommer der nogle svenskere, men det er jo mere øst og nordøst :-)

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Sep 29 '16
Kiefer
Kiefer Sep 29 '16

Men igen, 100% af nordmændene bor jo også nord for Herning. Men skal man helt ud på Mors er Viborg nok en bedre placering, kunne jo være fint ude ved Bilka omkring McDonald området, her er det vejen til Holstebro, Skive og Århus krydser.

/Martin

jramskov
jramskov Sep 29 '16

@ P85DK: :P 

Jeg undrede mig nu mere over hvorfor der var fokus på nordmænd og svenskere når snakken gik på SUC'ere i vestjylland/nordvestjylland :)

DavidS90D
DavidS90D Sep 29 '16

Men for at blive ved Herning som tråden omhandler, hvad er så status i din krystalkugle, Hookmaker :-) ?

Ref. #7, #9 og #47

Forummets indlæg er redigeret af DavidS90D Sep 29 '16
Hookmaker
Hookmaker Sep 29 '16
Fornemmer jeg et svagt pres her eller....? Teslas investeringsplaner for Danmark kan jo ændre sig løbende, men på tidspunktet #47 var Herning næst på programmet. Jeg tager det ganske roligt, jeg har kør fra Nordkapp i nord til Avignon i syd og lands end i vest og tænker aldrig selv over ladning...;-)
The_Stig
The_Stig Oct 2 '16
Citat fra DavidS90D

Hvorfor Viborg ?

Der er ikke noget motorvejsnetværk..endnu, og de fleste kan vel klare de 180 km fra Hjørring eller de 195 km fra færgen til evt. Bauhaus placeringen i Herning. 

Og derefter køre 150 km til Rødekro SuC eller måske 225 km til Busdorf.

Det vil også aflaste Middelfart som ligger afsides fra E45.

Fordi Viborg kan servicere Ringkøbing til Hirtshals og Thy/Mors meget bedre end Herning - det kræver jo ikke en motorvej at kunne komme til en SuC
DavidS90D
DavidS90D Oct 3 '16

"Fordi Viborg kan servicere Ringkøbing til Hirtshals og Thy/Mors meget bedre end Herning"

Viborg ligger bare lidt tæt på Randers...i denne sammenhæng.

Så var Holstebro et bedre sted. Og ser ikke det burde være nødvendig med mere end 4 pladser.

"Udfordringen" er jo hvis man f.eks. kører fra Esbjerg til Thisted og skal hurtigt tilbage igen.

Men vi venter om der sker noget!

The_Stig
The_Stig Oct 3 '16
Citat fra DavidS90D

"Fordi Viborg kan servicere Ringkøbing til Hirtshals og Thy/Mors meget bedre end Herning"

Viborg ligger bare lidt tæt på Randers...i denne sammenhæng.

Så var Holstebro et bedre sted. Og ser ikke det burde være nødvendig med mere end 4 pladser.

"Udfordringen" er jo hvis man f.eks. kører fra Esbjerg til Thisted og skal hurtigt tilbage igen.

Men vi venter om der sker noget!

Skive kunne også være et OK sted
jramskov
jramskov Oct 3 '16

Grunden til at jeg mener Herning er et godt valg er primært pga. alle de store arrangementer der er ved det kæmpe messecenter.

Seppe
Seppe Oct 3 '16

Der skal jo bare være destination charging i massevis ved et messecenter... Kan fint være EON eller lign.

DavidS90D
DavidS90D Oct 3 '16

Ja, eller bare 10-20 stk CEE16A til 100kr/stk ! Så kan andre også lade mens man er i MCH eller Boxen i flere timer.

SuC er til gennemrejsende.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 »