Loading...
dk

Tesla forkortelser | Tesla Forum

Gronhund
Gronhund Mar 9 '16
Vi er enige om, at der er mange åbenlyse forkortelser på dette forum. Men der er også nogen der ikke er helt lige til højrebenet. Jeg tænkte at jeg ville smide et par forkortelser ind, og så kunne folk supplere. Jeg tænker at jeg forsøger at ajourføre den første post, så man ikke skal læse alle posts igennem (men på et tidspunkt giver jeg nok op, da folk jo er ret ivrige på dette forum).
Men lad os holde os til de mest brugte termer, som ikke nødvendigvis er underforstået:

SuC = SuperCharger

TMS = Tesla Model S (eller Tesla Motors S)

TMX = Tesla Model X

UMC = Universal Mobile Cable (Universal, underligt navn, når den ikke er universel. Det er det ladekabel der følger med, til henholdsvis rød CEE eller 230V)

DU = Drive Unit (motor)

ICE = Internal Combustion Engine (forbrændings motorer)

HVJB = High voltage junction box (kasse mellem ladestik og inverter til batteri går jeg ud fra)

Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Mar 10 '16
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Mar 9 '16
Der er korrekt.

UMC= Universal Mobile Cable

ICE= Internal Combustion Engine

:-)

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Mar 9 '16
Gronhund
Gronhund Mar 10 '16
Sjovt. Den synes jeg ikke jeg fandt da jeg søgte på forum. Sikkert endnu et problem ved at have flyttet forum.
Så kan vi jo lige tilføje disse:
HVJB = High voltage junction box (kasse mellem ladestik og inverter til batteri går jeg ud fra)
LOL = Laugh Out Loud
Edit: Aha. Jeg havde søgt på "forkortelse", men skulle have søgt på "forkortelser" eller "forkortelse*". Så lærte jeg lige lidt mere.
Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Mar 10 '16
Jabba
Jabba Mar 10 '16

Citat fra Gronhund Sjovt. Den synes jeg ikke jeg fandt da jeg søgte på forum. Sikkert endnu et problem ved at have flyttet forum.
Så kan vi jo lige tilføje disse:
LOL = Laugh Out Loud
Edit: Aha. Jeg havde søgt på "forkortelse", men skulle have søgt på "forkortelser" eller "forkortelse*". Så lærte jeg lige lidt mere.

"LOL" kan vidst næppe klassificeres som en Tesla relateret forkortelse :-D 

Det er vel en af de mest anvendte forkortelser anvendt på diverse fora de sidste 10-20 år... ligesom ROFL, LMAO, IMHO, IMO, WTF, etc. Det opstod dengang et forum gik under navnet BBS.  

Jeg gætter på at du sjældent besøger internetfora udover Teslaforum. 

SuneH
SuneH Mar 10 '16
Ja, jeg vedligeholder "min" tråd :-) Den er opdateret i dag med HVJB. De øvrige var der allerede. Dog undtagen LOL, af samme grund som Jabba skriver.