Loading...
dk

Hvor/Hvordan vises "for lav væske stand" i sprinklerbeholderen. | Tesla Forum

TRS
TRS Mar 11 '16

Løb i dag tør for sprinklervæske, uden at have set en indikation på dette.

Det skal siges at der lige pt. vises en konstant fejl meddelelse i display foran føreren, pga. fejl i tpms, som først kan udbedres af Tesla senere.

Kan det tænkes at denne fejl meddelelse "blokere" for meddelelse om for lav væske stand i sprinklerbeholderen.

Håber en af jer derude har et godt bud......

PeterE
PeterE Mar 11 '16
Der vises normalt et rødt symbol - hvidt udråbstegn på rød baggrund - oppe i midten af dit center display, og når du trykker på det kommer tekster 'Window washer fluid low' eller noget i den stil. Hvis du har udfordringer med TPMS så kommer den gule advarselstrekant måske samme sted.
PeterE
PeterE Mar 11 '16
Og du har forsøgt at 'resette' din TPMS og køre nogle km efter det? Min skulle også nulstilles med specialværktøj var det første svar, men advarslen forsvandt efter et par reset og ca 50 km på uret.  
Jabba
Jabba Mar 11 '16
En meddelelse med en gul trekant (såvidt jeg husker) vil blive vist øverst på touchskærmen indtil du fylder beholderen op.
DavidS90D
DavidS90D Mar 11 '16
Jeg har også spurgt om det samme, men uden held! :

http://teslaforum.dk/forum/topic/3795

PeterE
PeterE Mar 11 '16
Og hvis I ikke kan leve uden et billede, så går jeg ned på min parkeringsplads og tager et - jeg mangler sprinklervæske lige nu faktisk :)
TRS
TRS Mar 11 '16

Har prøvet reset af TPMS flere gange, men kan også se at der ikke er nogen målings data fra venstre forhjul, så der er nok en fejl på en TPMS ventil.

Har også en rød "advarsels trekant" øverst på skærmen, men jeg mener at jeg chekkede denne ifm. fejlen på TPMS, og at den netop indikerede for fejlen med TPMS.

Da jeg ikke har chekket den siden, (min hustru ræser rundt i bilen, det meste af tiden) kan der måske også ligge en dobbelt funktion i denne trekant. Eller at den røde måske dækker over den gule, fordi TPMS er en mere "alvorlig" fejl.

Peter E. gad du dobbelt chekke nu du alligevel mangler væske, om det er gul eller rød advarsel for væskestanden! På forhånd tak.....

TRS
TRS Mar 11 '16

I øvrigt ikke verdens nemmeste sted Tesla har valgt til påfyldning af sprinkler væske, mange gange står man jo der og fægter med en 4 liters beholder, godt tragten er opfundet.

Bare til info: Mener at jeg kom frem til at en tom sprinklertank rummer lidt mere end 4 liter da jeg fyldte op i går.....

TeslaFreak
TeslaFreak Mar 11 '16
Der kommer et rødt ! i toppen af 17" skærmen, når man trykker på den står der den mangler sprinklervæske.

TRS
TRS Mar 11 '16
Super, tusind tak for mange hurtige meldinger til jer alle!