Loading...
dk

Hjemme lader | Tesla Forum

Ninus
Ninus May 29 '14

Hej - så har jeg fået lavet en måler/lader til hjemmet, den kan let tages med i bilen.

Laderen har en godkendt tæller, vandtæt og passer til 400V og 230V.

Prisen dkr. 2.595,- inkl. forsendelse, se billeder.

Har du interesse, så kontakt mig på ncf@predell.net

Forummets indlæg er redigeret af Ninus May 31 '14
FrederikC
FrederikC May 29 '14
Er det type 2 stik der er i bunden? Og er det 16a/400v?
Ninus
Ninus May 29 '14

Hej, admindeligt CEE stik og så kan du bruge adapteren til helt almindelig 230V

Forummets indlæg er redigeret af Ninus May 30 '14
Pedro
Pedro May 29 '14
Er det ikke et almindeligt CEE udtag?
Er det ikke blot en måler?
Ninus
Ninus May 30 '14

Jo, målet er at leje laderen/måleren fra et firma og dermed selv få 1 kr./kwh tilbage.

JensMelhede
JensMelhede May 30 '14

Problemet er at man stadig skal bruge sin mobil lader til dette setup. Jeg kunne godt bruge en ladeboks med et fastmonteret Type2 kabel på 1-1,5M så jeg kunne undgå at skulle tage mobil laderen frem ved hver ladning (som det gør-det-selv-projekt andre her på sitet har igang) . Kan du klare en sådan færdig og klar?

Pedro
Pedro May 30 '14
Citat fra Ninus

Jo, målet er at leje laderen/måleren fra et firma og dermed selv få 1 kr./kwh tilbage.

Uden at kende reglerne, så giver det ikke meget mening hvis den boks kan godkendes, det er jo ingen hindring at forsyne andre ting end elbiler via måleren.

Jeg er klar over at man også kan gøre det samme med de andre målere, men det kræver trods alt at man laver noget fusk med et kabel forbundet direkte på måler, det ville nok blive opdaget i en stikprøve. 

At der så nok aldrig er nogen der ville opdage at man snød, det er så en anden sag, jeg tror ikke der udføres mange stikprøver.

PeterJ
PeterJ May 30 '14

Der er altid mulighed for at snyde - tænk bare på dette at føre kørebog ifbm km-penge.

Pedro
Pedro May 30 '14

@PeterJ > Selvfølgeligt er det muligt at snyde, altid. Men som jeg har forstået det skal det være en lader med indbygget måler, det kan man jo ikke lige frem sige ovenstående er da det kun er en måler og ikke en lader. Ved en evt. stikprøve vil man så måske blive underkendt og skulle betale refunderede afgiftskroner retur.

Der sker garanteret ikke noget ved at bruge ovenstående, for hvorfor skulle man blive kontrolleret. Jeg ville bare ikke selv ligge an på den.

PeterJ
PeterJ May 31 '14

Vi vil nok alle helst kunne sove roligt om natten i forhold til SKAT, så på den ene side er jeg enig med @Pedro. På den anden side er der fra SKAT's side endnu ingen krav til særlige indretninger til forhindring af muligt snyd (se evt mit svar i http://teslaforum.dk/...d-tesla-elbil?page=1). Vi har en ret til at opnå samme afgiftsrefusion som Clevers kunder og tilsvarende, når vi arbejder med de samme forudsætninger (Servicevirksomhed).

Ninus
Ninus May 31 '14

Hej, det kan godt være at dette ikke er det helt rigtige, men med jeres hjælp arbejder jeg videre og prøver at lave en med type 2 stik og evt. indbygget lader. Efter hvad jeg kan læse mig frem til, er der kun krav om en godkendt måler og kan derfor ikke følge tanken med at det skulle være snyd !!!  

Ninus
Ninus May 31 '14

Hej, er der nogen der har en specifikation på en lader ?

Kiefer
Kiefer May 31 '14

Hvad tænker du på, når du skriver "specifikation på lader"?

Det kan være lader baseret på Mainpine eller OpenEVSE, eller noget helt 3. baseret på en færdigbygget lader?

/Martin

Ninus
Ninus May 31 '14

Det var fordi jeg ville prøve at fremstille en lader inkl. måler, for at udnytte det fradrag der kan opnåes på 1 kr/kwh.

Kiefer
Kiefer Jun 1 '14

"Relativt" simpelt projekt :-)

Byg en lader, du skal så bruge følgende:

1. her bruger du enten en OpenEVSE eller en Mainpine, skal den være CE godkendt er det nok bedst at bruge en Mainpine controller.

2. Et relæ, hvis du har en Mainpine kan du nøjes met et med 230V styresignal, ved OpenEVSE er det lidt mere kompliceret.

3. En automatsikring til 32A

4. Et type2 kabel med stik til 32A (husk 220 ohms modstand)

5. En måler.

Herefter ryster du det hele sammen, og sætter det i ovnen ved 180 grader i 20 minutter :-)

/Martin

FrederikC
FrederikC Jun 2 '14

Kiefer, hvad tror du at det ville koste hvis man skulle lave/købe en lader uden automatsikring og uden måler, dvs. med samme funktion som Tesla ladekablet? 

Tænker at det vel kan gøres billigere end de 4000 som tesla skal have for et ekstra ladekabel.

Kiefer
Kiefer Jun 2 '14

Så skal du jo bare have Mainpine controller, relæ, kasse og ladekabel. Så omkring 2500,- vil jeg tro du ender med at have givet.

Den dyreste del er kabel og type2 stik. Det koster nok samlet omkring de 1500, havde været 1300,- hvis ikke Tesla allerede inden de var begyndt at sælgde dem var holdt op...

/Martin

KS
KS Jun 3 '14
@frederikc:
Du kan kigge forbi - har en mainpine model hjemme som du kan se hvor simpel er. Faktisk så simpel at jeg ikke syntes den er sjov..

Er derfor ved at designe en meget mere intelligent lader - der naturligvis skal kobles på nettet og dermed er mulighederne utallige. Men prisen bliver også lidt højere idet der skal sidde en MID godkendt måler (som skal fjernaflæses af hensyn til afgift retur).
FrederikC
FrederikC Jun 3 '14

@kseitzberg, jeg overvejer lidt om jeg bare skal vælge at leje en hos EVSE, også samtidig få lidt retur den anden vej. 150kr pr. måned er jo til at overskue.

KS
KS Jun 3 '14
@frederikc
Du skal være velkommen.. Overvejer også at lave et afregningsselskab til afgifter (vi er flere med på den) og det er derfor jeg er igang nedsat bygge min smarte lader..

Skal bruge en god .Net programmør med kendskab til Azure og service-bus - anyone?
Sider: 1 2 »