Loading...
dk

Hvilken fælg skal jeg vælge? | Tesla Forum

Minger
Minger Apr 30 '16
Her er osse et godt sæt hjul fra keratech
Niels
Niels Apr 30 '16
@jl fed p plads, kan god lide vægge og ovenlys. går ud fra det ikke er en privat garage for så er jeg missundelig.
Niels
Niels Apr 30 '16
@jl fed p plads, kan god lide vægge og ovenlys. går ud fra det ikke er en privat garage for så er jeg missundelig.
JL
JL Apr 30 '16
@Niels: Nej, desværre - det er RO's torv i Roskilde :-)
Niels
Niels Apr 30 '16
hvis i ser efter nye fælge. har i så overvejet ese carbon fælge. vil mene de koster ca. 60.000 kr i dk.
kunne måske godt finde på at springe på dem, men er lidt urolig for om man får lov at beholde dem....gider ikke ligge søvnløs pga. nogle fælge - bilen skal også kunne stå på gaden, også selv om man er i teater på nørrebro en aften.
JL
JL May 1 '16
Jeg ved Ken har. Ideen om carbon fælge er fed, men i virkeligheden synes jeg hurtigt det kommer til at det kommer til at ligne THansen fælge IMHO. Til 60.000 kan man få rigtig mange flotte fælge til Tesla'en eller en gammel MX5 til når solen skinner ;-)
nicom
nicom May 1 '16
Ja, nogen går efter ydelsen (vægten)andre går efter udseendet. Jeg har også luret på de relativ billige fælge fra Ese Carbon og jeg afventer feedback fra "first movers" på teslamotors club som snart vil modtage disse fælge. Alternativt overvejer jeg Rotary forged fælge fra TSW der vejer 10-11 kg og koster under 20000 kr.
 Niels , Ese Carbon fælgene koster 8000 USD ,jeg får det til en del mere end 60000 Kr når told ,moms og fragt medregnes..
ErikBH
ErikBH May 1 '16
Citat fra KenSeitzberg Første billede af nye fælge.
Like!
JL
JL May 1 '16
@Nicom: Du har ret og jeg hører klart til den sidste kategori, men hvis du går efter range (ydelse) og udseendet ikke betyder noget, så er det jo bare at beholde standard 19" fælgene eller smide et par Aero fælge på ;-)

MKRCPH
MKRCPH May 2 '16
@JL, ja sorry, mente dækstørrelse?
KS
KS May 8 '16
Et par billeder af bil og fælge fra forleden aften.

Billederne er taget i mørke - med LAAAANG åbningstid på kameraet - derfor "spøgelser" på det ene af billederne.

Forummets indlæg er redigeret af KS May 8 '16
jhyldgaard
jhyldgaard May 8 '16
Woow, ser virkeligt godt ud.

Det er stor ros fra en jyde ;-)

P85DK
P85DK May 8 '16
Er det den lange åbningstid der gør at det lige pludselig ser ud som om du har ordentligt lys foran?
KS
KS May 8 '16
@P85Dk: Ja, det er den langt åbningstid der laver sjov med lyset. Den holder med parkeringslys og tågelygter tændt, og himlen var helt sort..
6100Kreiberg
6100Kreiberg May 9 '16
@KenSeitzberg fede billeder :)     

Hvor meget dæktryk har du I dine 22"

Forummets indlæg er redigeret af 6100Kreiberg May 11 '16
JonasHansen
JonasHansen May 9 '16
Jeg har også valgt at gå lidt imod strømmen, og valgt noget andet end turbine. Synes egentlig at de mørke fælge står godt til de andre mørke detaljer på bilen. Det er 22" Nieche der er på. (Ps billedet er taget ude ved DAS efter en mindre reparation, da den var så fin og ren der).

Mbr1964
Mbr1964 May 9 '16
Fedt at se der begynder at komme alternative fælge på vores Teslaer 

Klaus1981
Klaus1981 May 9 '16
@Jonas, hvor har du fået fat i Nieche? De laver flere fede fælge til en god pris... i USA.
JonasHansen
JonasHansen May 9 '16
Hej Klaus1981.

Jeg købte dem brugt, så kender ikke deres forhistorie. Jeg var dog i kontakt med en fyr der for et halvt års tid siden også havde nogle Nieche-fælge til salg på DBA. Han havde selv importeret en nogle sæt fra US, så tænker at de måske stammer derfra (de var i hvertfald begge fra nordjylland).

Mvh Jonas

JL
JL May 10 '16
@Jonas: Flotte fælge. Jeg købte selv mine 22" Vossen i Randers og jeg tror dine stammer fra samme sted :-). Han (Bjarke) havde ihvertfald købt 5 sæt 22" fælge med hjem fra USA - både Vossen og Niche. Da jeg købte mine havde han stadig alle 5 sæt og jeg var virkelig også i tvivl om hvilke jeg skulle vælge, men endte med Vossen. Har dine to ventiler i hver fælg - det havde ihvertfald det ene sæt Niche?. Det havde jeg ikke set før :-)  
Sider: « 1 2 3 4 »