Loading...
dk

Hvilken fælg skal jeg vælge? | Tesla Forum

JL
JL May 10 '16
@Jonas: Flotte fælge. Jeg købte selv mine 22" Vossen i Randers og jeg tror dine stammer fra samme sted :-). Han (Bjarke) havde ihvertfald købt 5 sæt 22" fælge med hjem fra USA - både Vossen og Niche. Da jeg købte mine havde han stadig alle 5 sæt og jeg var virkelig også i tvivl om hvilke jeg skulle vælge, men endte med Vossen. Har dine to ventiler i hver fælg - det havde ihvertfald det ene sæt Niche?. Det havde jeg ikke set før :-)  
JonasHansen
JonasHansen May 10 '16
@JL Tak. jeg tror du har ret, da han faktisk sendte mig et billede af din bil med de indfarvede hvide skørter de flotte 22" Vossen, som eksempel.  Og ja, de har 2 ventiler. Ved ikke helt hvorfor. Jeg antager/håber at det kun er den ene der er med TPMS. Nogen der har bud på hvorfor der er 2 ventiler - jeg har heller ikke set det før? 
jk
jk May 10 '16
Jeg har nu haft min Tesla på værksted for 3. gang, da den ryster fra bagerste højre hjørne.

Tesla giver mine fælge skylde og vil ikke foretage sig mere ved fejlsøgningen, da jeg ikke kører på originale Tesla fælge.

Jeg kører på RIAL Lugano 19" og har fået dem testet for uballance osv. Der er intet galt med dem. Jeg har skiftet dæk på dem og forsøgt at skifte dem rundt, så det ikke er det samme dæk der sidder på højre baghjul. Rystelserne er ikke væk.

Tesla godkender ikke min forklaring og jeg har nu været nød til at købe nogle originale fælge, som jeg får sat på i eftermiddag, så kan jeg selv konstatere om det er fælgene eller bilen den er galt med.

Min pointe er bare, at man skal være klar over at Tesla tilsyneladende fraskriver sig et hvert ansvar mht. rystelser, hvis man ikke kører med originale Tesla fælge, så sørg for at beholde dem, hvis der opstår fejl på bilen.

Jeg kan kun frygte, hvad de ellers vil fraskrive sig som formodede følgevirkninger af rystelserne. 

jensk2
jensk2 May 10 '16

Når jeg klikker på din Profil får jeg 'Internal Server error 500'. Så jeg kan pt ikke henvende mig direkte til dig og ved ikke hvor du bor. Men jeg bor i Birkerød og har fire perfekt afbalancerede vinterhjul, du kunne låne for en kort periode?

mvh

jens

JL
JL May 10 '16
@Jonas: Cool :-) Jeg googlede det dengang jeg så det og så vidt jeg forstår, så kan man bruge den når/hvis man fylder nitrogen i dækket. Så fylder man det via den ene ventil, mens man lukker den "almindelige" luft ud af den anden. 
m_ove
m_ove Jun 15 '16

Har du overvejet at se på http://www.daek-guru.dk/ der har jeg flere gange haft held.

Forummets indlæg er redigeret af m_ove Jun 15 '16
Sider: « 1 2 3 4