@cronqvist: Jeg tror roligt du kan antage, at Tesla Motors har kørt en del batteripakker igennem temmelig mange lade/aflade cyklusser for at simulere kørsel af adskillige 100.000 km og opnået væsentlig bedre restkapacitet end 70%. Elon Musk er ikke dum, og hvis TM garanterer batteriet holder en hvis kapacitet, så er det noget de har underbygget ved forsøg plus en solid margen.
Det lyder som om vi har ca. samme kørselsbehov, men jeg tror ikke nødvendigvis det er så vigtigt i forhold til økonomien. Den helt store joker er gensalgsværdien, som også er titlen på indlægget. Hvis den er lav giver det dårlig økonomi, og hvis den er høj giver det god økonomi; alle de andre omkostninger er, for mit vedkommende i hvert fald, forsvindende sammenlignet med værditabet.
Jeg har skrevet det i andre tråde og vil gerne gentage det; hvis du er fan af/har tillid til Musk, så køb KØB KØB det er verdens fedeste bil, og du vil aldrig fortryde det! Hvis du ikke har tillid til ham så rør ikke hans elbiler eller rumfærger med en ildtang :-)
Personligt tror jeg ikke gensalg bliver et problem, ej heller batterikapacitetsforringelse. Udelukkende baseret på udmeldinger fra TM og andre TM fans...