Loading...
dk

Litauisk luskeri på SUC Køge. | Tesla Forum

Secondtoflying
Secondtoflying Mar 19 '16
I går eftermiddag var min kone oppe ved SUC Køge, og her bemærker hun en korpulent middelaldrende herre der lusker rundt og i det skjulte fotograferer alle de Teslaer der holder og lader.
Da min kone rører på sig i bilen og vender sig om mod denne herre, skynder han sig at lade som om han telefonerer.
Min søn følger diskret efter ham ind på Burgerking, hvor han ser at herren er ved at sende alle billederne.

Min kone er overbevist om at det var ikke interesse for selve konceptet han udviste, da han opførte sig yderst "lusket".

Jeg havde egentlig tænkt mig at publicere billederne af manden og lastvognen han kørte i, men det skal nok støde en og anden, så det har jeg undladt.

Hvad man kan gøre og hvad han ville - jeg ved det umiddelbart ikke, men jeg ville dele "oplevelsen" med jer, så kan i måske forklare hvad i tror det gik ud på.

Mvh,

Secondtoflying.
DeaconWP
DeaconWP Mar 19 '16
Publicer her på forum nu.
Og send dine oplysninger til dit lokale politi nu.
Hvis du ikke vil publicere dine fotos her, så mail dem til mig, så gør jeg det.
mit brugernavn snabela yahoo.dk
HRH
HRH Mar 19 '16
Jeg mener, at der er et sted, hvor man kan se, hvem der ejer en bil. På den måde fiskes adressen, og herfra og til uindbudte gæster er der vel ikke så langt.
P85DK
P85DK Mar 19 '16
@Deacon - Og hvad skulle pointen være? Uden at vide hvad Secondtoflying tidligere har kørt, så kan det være at de ikke tidligere har været fokuspunkt for så meget opmærksomhed. Der er trods alt ikke særligt mange Teslaer i Litauen.

Jeg synes da tit der er lastbils chauffører som kigger meget nysgerrigt når man er i Køge, og hvis vi skal være 100% ærlige, så er det da også det eneste at kigge på dernede.

@HRH - der er ikke en offentlig hjemmeside hvor du kan få adressen med nummerpladen, du kan få postnummer, men ikke mere.
DeaconWP
DeaconWP Mar 19 '16
Det ermeget nemt.

Jeg har tit stået nede i supermarkedet og ringet hjem og spurgt: Hvad skal vi have at spise i dag? Der er det og det på tilbud.

Og så er jeg et dumt svin der generaliserer rigtig meget. Og desværre fordi jeglægger to og to sammen, og ikke har hæmninger over at dele mit resultat.

Og fordi nu har min kone sikkert ret i, at vi skal bygge en garage.

Så ham med lastbilen kan få arbejdsro, når han køber ind hjemme hos mig.

Og oven i dette, så er der jo restaurerede biler til salg, som er repareret i netop Litauen.

Hvor får man reservedele fra til det?

Dem henter man da bare i Hvidesande. Det koster ikke noget, og transporten hjem er inkluderet.

Kald mig hvad I vil. Jeg siger jo også hvad jeg vil.
Mack
Mack Mar 19 '16
Og husk nu!
Det er ulovligt at offentliggøre billeder af personer uden deres samtykke, mistænkelig adfærd eller ej.
P85DK
P85DK Mar 19 '16
@Deacon - ha ha ha :-) Politiet kæmper jo i øjeblikket med en enorm underbemanding og der går nogle rygter om at de er markant bagud på deres nøgletal for blandt andet indbrud, hvilket vil eksplodere i en skandale efter sommerferien hvis de ikke får styr på det nu.

Det kunne være du skulle tilbyde din hjælp, det lyder som om dine deduktive evner kan spare en rum tid i deres efterforskning ;-)

@Mack, ikke når de er taget i offentligt rum, som på gader, til arrangementer etc.
Klaus_
Klaus_ Mar 19 '16
@P85DK, hvis der er lån i bilen, kan man på bl.a. nrpla.de se fødselsdato og navn på låntager, og er navnet tilpas "unikt" kan man finde personen via bl.a. DGS og Facebook, så er det ret nemt at finde frem til hvor bilen hører til.

@Mack, det kommer an på situationen. Hvis det er på et offentligt sted må man godt, medmindre personen gør noget "pinligt" e.l., og der er vist også noget med at hvis det er en enkeltperson der er hovedmotivet på fotoet, må man heller ikke nødvendigvis. Men et "oversigts"-billede, sker der ikke noget ved.

DeaconWP
DeaconWP Mar 19 '16
Han kan jo bare klage til politiet over det.

Jeg slog lige ordet deduktiv op.

Tak for rosen. :-)
Mack
Mack Mar 19 '16
Reglerne er således:

Må offentliggøres
Situationsbilleder defineres i denne sammenhæng som billeder, hvor en aktivitet eller en situation er det egentlige formål med billedet. Det kunne f.eks. være gæster til en rockkoncert, legende børn i en skolegård eller besøgende i en zoologisk have.

Må ikke offentliggøres:
Modsætningen hertil er portrætbilleder, hvor formålet er at afbilde en eller flere bestemte personer.

Uden at være uddannet ud i datalovens mysterier, vil jeg mene at et billede af en østerlands udseende person, der står med sin mobil, kan høre under den sidste kategori :-)

DeaconWP
DeaconWP Mar 19 '16
Jeg giver op.

Comeback
Comeback Mar 19 '16
Når der er litauer involveret skal det offentligøres, jeg fik min special cykel til ca 17t stjålet, jeg havde det på film, men politiet kunne ikke gøre noget, de anbefalede mig at advare on det på Facebook med filmen som doc.

@DeaconWP +1

så er det op i rø..... med lovgivningen 

Forummets indlæg er redigeret af Comeback Mar 19 '16
P85DK
P85DK Mar 19 '16
@Deacon - du kan ikke give op nu, du er jo tæt på at fange ham/dem der stjal teslaen i Søndervig ;-) Og det er jo helt sikkert de samme der stjal Combacks cykel

Hvis ikke engang selvtægt kan fange tyvene, hvor f..... er vi så henne?

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Mar 19 '16
Secondtoflying
Secondtoflying Mar 19 '16
Deacon, sender billederne.

Til i andre: Glæder mig over at min bil er købt kontant så den ikke er så nem at finde i div. registre.

@P85DK: Jeg har kørt i lidt af hvert, og til daglig kører jeg i en af mine 3 ældre Audier, da det primært er konen der har Teslaen.
Jeg er stor ynder af ordsproget: Hellere medlidenhed end misundelighed, og så ville jeg sætte pris på at du holder dine slet skjulte insinuationer for dig selv, tak!
Twinauto
Twinauto Mar 19 '16
Helt enig med Deacon, de billeder bør vises i dette forum - hvis pågældende person har rent mel i posen, så har han jo ikke et problem - billederne er taget i offentligt rum, så op med dem.
MartinPedersen
MartinPedersen Mar 19 '16

Det er vidst et skråplan, hvis man begynder at uploade sådan noget på forummet.

KS
KS Mar 19 '16
Vi har haft denne før - og jeg har slettet billeder hvor nogern har lagt op af andre i "uheldige" situationer. Da det er min hjemmeside, skal jeg bede om at såfremt nogen er i tvivl om man træder andre over rettigheder eller personlige grænser ved at uploade billedr, så venligst undlad..
Tak!
DeaconWP
DeaconWP Mar 19 '16
Vel hjemme fra arbejdet, kan jeg så få tid til at downloade billederne.

Det drejer sig om en lastbil af dansk udseende, da der er skrevet:

KAJ MADSEN
Fjelstrup A/S

Hen over forruden.

Sort, blå og orange stribe på tværs af fronten som en del af logoet for firmaet.
Den er lys i grundfarven.

Det er en litauisk nummerplade, HCV 019

Billederne beholder jeg så.
uffe55
uffe55 Mar 19 '16
Den eneste litauer jeg kender er overlæge på det lokale sygehus men da han er litauer er han da dybt kriminel, det er bare ikke blevet opdaget endnu.
Twinauto
Twinauto Mar 19 '16
Uffe, sådan kan vi naturligvis alle finde gode eksempler, men man behøver jo dermed ikke fornægte, at østbander formentlig er et af de helt store problemer i EU - har vedkommende rent mel i posen, så hører vi jo aldrig mere om ham i dette forum. Et årvågent medlem har taget et billede, hvad er det du er så bekymret for? Vi er godt nok naive hvis vi tror at der ikke er et marked for stjålne Teslaer eller dele derfra. Personligt har jeg desværre ikke så positive oplevelser med "turister fra øst" som du har.
Sider: 1 2 »