Loading...
dk

Litauisk luskeri på SUC Køge. | Tesla Forum

lysmanden
lysmanden Mar 19 '16
At være ansat ved det offentlige er vel nærmest kriminelt i sig selv...
Secondtoflying
Secondtoflying Mar 22 '16
+1 ;-)
PeterJ
PeterJ Mar 22 '16

Borgerhjælp / nabohjælp er jo alment accepteret som en rigtig god idé. Det bekymrer mig, at dette websted anfægter vores grundlæggende ret til at forsvare vores ejendom.

Vi har jo desværre en udøvende magt, nemlig politiet, der ikke har organisatorisk evnet at finde så meget som en stjålet cykel eller de tusindvis af airbags og bilradioer jeg selv og andre har fået 'udlånt' til øst-europæere. Det er en smuk tanke, at andre skal tage sig af de kriminelle. Det går bare hen og bliver for naivt. Vi accepterer alle, at Google må snage i vort privatliv og sælge oplysningerne til højestbydende, men et banalt foto fra en parkeringsplads kan ikke deles. Det giver ikke mening. Jeg skal være den første til at værne om privatlivets fred. Vi skal ikke dømme andre på hudfarve, ansættelsessted eller lignende, men vi bør udvise et minimum af kombinationsevne: En Litauer, der lusker, der fotograferer, der agerer mærkeligt osv. Et politi, der er absolut passivt. Vi skal naturligvis agere. Jeg etablerer gerne et websted, der underbygger alt dette, men jeg håber at webmaster her vil overveje mulighederne her på stedet.

Hviidbjerre
Hviidbjerre Mar 22 '16
Nabohjælp må også gælde på ladepladsen. Men at udstille en person for altid, på baggrund af enkeltstående mistænkelig adfærd støder min moral.... Uagtet at luskeri og fusk er endnu værre.<br />
Jeg har også lidt svært ved at se effekten af dette og i øvrigt, hvorledes man skulle kunne forhindre nogen i at fotografere bilerne og sende foto østpå (ligesom man ikke kan forhindre en ejer i at fotograferer en mistænkelig person i det offentlige rum).<br />
<br />
Som ansat i politiet bliver jeg nød til, på vegne af kolleger rundt om i landet at opponere mod at politiet skulle være passivt. Det handler alene om nødvendig prioritering. Politiet i DK har aldrig i historien været så slidt og haft så travlt. Der er et væsenligt lavere antal hænder end år tilbage og med stigende krav om terror bevogtning, skriftlighed, grænsekontrol kræver det ikke den store eksamen at forstå at enderne ikke hænger sammen. Desværre er frustrationen om faglig utilstrækkelighed endnu større for den enkelte kollega... som jo står i der hver dag.<br />
<br />
Derfor... forebyggelse, opmærksomhed og nabohjælp... både på ladepladsen og i carporten.<br />
Kan denne indsats så føre til noget mere konkret, så en prioriteren af sagen kan forsvares i forhold til en nedprioritering af noget andet.. ja så er der nok mere hjælp at hente. Desværre.
Forummets indlæg er redigeret af Hviidbjerre Mar 22 '16
P85DK
P85DK Mar 22 '16

Citat fra Secondtoflying Deacon, sender billederne.

Til i andre: Glæder mig over at min bil er købt kontant så den ikke er så nem at finde i div. registre.

@P85DK: Jeg har kørt i lidt af hvert, og til daglig kører jeg i en af mine 3 ældre Audier, da det primært er konen der har Teslaen.
Jeg er stor ynder af ordsproget: Hellere medlidenhed end misundelighed, og så ville jeg sætte pris på at du holder dine slet skjulte insinuationer for dig selv, tak!
Det forekommer en smule paranoid, at du føler trang til at fotografere en litauisk lastbil chauffør på et af danmarks største transportcentre og beskylde mig for at komme med slet skjulte insinuationer :-) Jeg har da sagt tingene lige ud, jeg vidste ikke hvilken bil du kørte i og at du måske ikke vant til at folk fotografere dine biler - hvilket du så har bekræftet var en rigtig antagelse :-) Omend tilsat en del småborgerlig mavesyre

'Hellere medlidenhed end misundelighed' - stor medlidenhed med den litauiske chauffør der beundre bilerne du udviser der, tager hans billede for en sikkerheds skyld - flot! (dette er ikke en slet skjult insinuation, men sarkasme).

Jeg har flere gange over de sidste 12 måneder oplevet at folk både i Køge og Middelfart har kørt ned/hen til laderene og siddet i deres biler for at tage billeder af de biler der står og lader. Gør det dem til tyve og forbrydere?

Nabohjælp fint, præventiv selvtægt er rent Donald Trump

Secondtoflying
Secondtoflying Mar 22 '16
@ Hviidbjerre: "Derfor... forebyggelse, opmærksomhed og nabohjælp... både på ladepladsen og i carporten.
Kan denne indsats så føre til noget mere konkret, så en prioriteren af sagen kan forsvares i forhold til en nedprioritering af noget andet.. ja så er der nok mere hjælp at hente. Desværre."

Og for at det kan føre til noget mere konkret er det en god ting at dele mærkelige og ubehagelige oplevelser, og det hermed være gjort :-)
JL
JL Mar 23 '16
I kan hurtigt komme uden om problemet: Gå ind på borger.dk og søg om navne/adressebeskyttelse. Det tager 2 min. og så bliver navne+adresseoplysninger ikke vist på bilbogen, selvom der er lån i bilen. Bemærk - det skal fornyes hvert år, men man kan få en reminder. Så kan de fotografere nummerplader lige så tosset de vil :-)
koden
koden Mar 23 '16
Er den her tråd ikke ved at blive lidt paranoid....

Skal vi også filme de 100 litauere der arb. i samme firma som mig?

Secondtoflying
Secondtoflying Mar 23 '16
Det har absolut INTET at gøre med at han evt. er litauer.

Det har udelukkende noget med den måde han tog billederne på, nemlig med tlf. skjult under den ene arm/albue, og i det hele taget en ekstraordinær mærkelig opførsel.

Han kunne være fra Litauen, Uruquay eller endog Hammel - det har INTET med sagen at gøre.
Ønsker folk at gøre mit venlig mente indlæg til en sag om oprindelsesland - be my guest - men undlad venligst at tillægge mig motiver der ikke er belæg for.

@ Koden: Lister de rundt og opfører sig yderst mistænkeligt, og filmen/billederne kan bruges i præventivt øjemed til glæde for dig selv og andre - ja.

Dæleme trist at blive haglet ned efter at have forsøgt at hjælpe folk, så for eftertiden skal jeg da overveje om jeg ikke bare skal holde lignende informationer for mig selv, og så undlade at støde manchetterne på folk herinde.

Fortsat god påske.

Klaus_
Klaus_ Mar 23 '16
@Secondtoflying, bare fordi nogle enkelte bliver stødt, er der vel ingen grund til at holde igen med guldet, overfor andre der kan have nytte af det.
koden
koden Mar 23 '16
Du var der, du havde oplevelsen.

Hvis du følte det ubehageligt så var det det.

Vi andre kan kun læse os til det og ved ikke hvordan oplevelsen var.

Det kommer nok an på hvem man er.

Nogen synes det er ubehageligt og andre bare at...lad manden filme.

Beklager linje 2 i mit forrige indlæg. der manglede en smiley :-)

Secondtoflying
Secondtoflying Mar 23 '16
@Klaus: Det kan du ha' ret i, håber blot det ikke sker igen - så er dilemmaet løst :-)

@Koden: Helt enig, og jeg forsøgte netop i mit oprindelige indlæg at pointere at der IKKE i min kones øjne var den mindste tvivl om at der var noget "forkert".
To andre på SUC havde bemærket det samme, og billederne af lastbilen han kørte i blev taget af en af de andre og sendt til os senere, da de heller ikke var det mindste i tvivl om at der var "et eller andet" der ikke var helt som det burde være.

Havde det blot været en der tog billeder af bilerne - no sweat.

Nå, nu kan der vist ikke tærskes mere langhalm på denne tråd ;-)

Mvh.
Forummets indlæg er redigeret af Secondtoflying Mar 23 '16
Sider: « 1 2