Loading...
dk

Detaljer om Model 3 reservering | Tesla Forum

TeslaFreak
TeslaFreak Apr 4 '16
@Deacon Alt det er jeg helt klar over. Det eneste i det du skriver der står i vejen er Tesla mener også generelt ikke, at deres "premium car" henvender sig til et kundesegment, der kører med trailer. Så det "image" er de ikke interesseret i at ændre.

Resten har tekniske løsninger hvis der var vilje. Drømmer allerede om en model X men jeg regner aldrig med at det bliver økonomisk overskueligt, med mindre afgifterne bliver fjernet igen, hvilket jeg ikke tror på ihvert fald ikke i den dyre ende. Og med 3 børn på nuværende tidspunkt bliver en model 3 aldrig primære familiebil. Og hvis hellere ikke afgifterne bliver fjernet/mildnet for de billigere (Hvilket jeg har større tro på) biler så bliver den ikke engang interessant som bil nr. 2.

@Kiefer Det er også et af mine håb. Der er bare meget større kundebase til mikrobilerne og derfor mere økonomi i at lave noget, end der er i model S.
Forummets indlæg er redigeret af TeslaFreak Apr 4 '16
Kiefer
Kiefer Apr 4 '16
TeslaFreak: Men autoskadestuen i Kastrup har jo allerede lavet en løsning. De burde jo få den TüV godkendt. Måske de skal have hjælp til at oversætte papirerne til tysk? ;-)

/Martin

Gronhund
Gronhund Apr 4 '16
Sidst jeg var ved Autoskadestuen (lige før påske), viste han også stolt deres cykelanhængertræk løsning frem. Og den ser virkelig god ud. Han sagde også, at de regnede med at gå til TÜV og forsøge at få det godkendt. Men hvor langt de er ved jeg ikke. De har jo også mange andre ting at se til (jeg fik også fremvist deres seje lyd opgradering). 
Men der er altid en fornøjelse at være ved Autoskadestuen. De kan deres kram, og er altid utrolig venlige og hjælpsomme. 
HJJ
HJJ Apr 5 '16
Man kan jo bygge alt om, men i mine øjne svarer det til at køre med bagagebærer på en racercykel.
Der er set Model S med cykler på taget, så evt not.
Jeg synes da man skal bruge sin bil som man vil.
En læssebagsmæk (lift) kunne man måske også ønske som en mulighed.
Model 3 er vel netop en familiebil med plads til 3 børn og med mulighed for en lækker jydekrog.
DeaconWP
DeaconWP Apr 5 '16
Jeg kan nu godt forstå dem, der gerne vil have en trækkrog på en Model S. For en Model S er jo også at betragte som en familiebil. Den bliver jo markedsført med ekstra sæder til børnene bagi.

Jeg selv ville jo også kigge på en S, inden jeg fik afklaret, at krogen ikke var en mulighed. Tesla's ambitioner går bare ikke i den retning.

Det lyder spændende med Autoskadestuens TÜV tanker.
TeslaFreak
TeslaFreak Apr 5 '16
Jeg er første til at bestille et hvis der kommer en godkendelse. Det er bare lettere lige at kunne hente en reol eller en sofa selv i stedet for at skulle låne bil og alt muligt først.
PRoFot
PRoFot Apr 8 '16
Hvis man så lovligt kan trække en trailer til genbrug og en båd til havnen skal jeg også have en monteret!
P85DK
P85DK Apr 8 '16
@ProFot - prøv at kig på dit registreringsbevis og læs felterne egenvægt og godkendt totalvægt. Det er jo lige før at du ikke må køre med 5 voksne i bilen
mbk
mbk Apr 15 '16
Der er en 5-6 prikker i Danmark på deres map herinde, en af dem er mig:

https://model3tracker.info/

Der er alligevel kun 16% i deres statistik der ønsker en krog med træk, jeg er lidt overrasket over tallet ikke er større.

MrCoffee
MrCoffee Apr 15 '16

Den er i hvert fald ikke ajour

mbk
mbk Apr 16 '16
Citat fra MrCoffee

Den er i hvert fald ikke ajour

Den tæller kun personer der registrerer sig. 
Der er en artikel her omkring den statistik  an kan se hvis man registrerer sig. 
Forummets indlæg er redigeret af mbk Apr 16 '16
DeaconWP
DeaconWP Apr 16 '16
Der findes en modelxtracker.com som er magen til.

Der har jeg plottet mine forhold ind.

mbk
mbk Apr 16 '16
Citat fra DeaconWP Der findes en modelxtracker.com som er magen til.

Der har jeg plottet mine forhold ind.

Man skal jo få ventetiden til af gå med noget.. I det mindste kan jeg da se om jeg kan spare lidt op de næste par år :-)
Sider: « 1 2 3 4 5 6