Opdaterede tal fra motorregistret baseret på postnumre:
Der er nu indregistreret 21 S60, 319 S85 og 227 P85 - i alt 567 stk . De er fordelt med 373 på Sjælland og øerne, 30 på fyn og 161 i Jylland. I alt pr. 25.12.2014 567 model S. Differencen på 3 stk skyldes at der ikke kunne findes postnumre på dem.
Er det taget fra Ken's ip registrering, eller Kameli/Rene's "hvorborbilen"?
Travlt ved Tesla mellem jul og nytår. 37 biler står registreret som oprettet/under oprettelse og mangler bare reg.nr., så der må være mange kommende glade ejere på vej til Kastrup.
...ahh Kaj, man gider da ikke rende rundt ude i det skumle kvarter mellem jul og nytår...;-) ;-) ;-)
Indr. biler Åtd. i Norge Tesla Model S 3.773 31.12.13 var der ca. 6000 stk, så sammenlagt må der være omkring 10.000 Teslaer nu i Norge.
Hvor får du de tal fra?
Jeg kan se på www.nrpla.de at der er 1 BMW i8, og 26 Opel Amera indregistreret, jeg har ikke kigget på nogen af de andre biler, men jeg tænker at de tal nok heller ikke passer helt .
Tak Martin - tallene på hybridbiler var forkerte pga. selektering med el som brændstof. Ny liste vedhæftet oppe i tråden..
Jeg var der til åbningen d. 4.12, hvor der stod 1 bil udstillet i butikken. En flot mørk grå.
Gustavsfar1: På åbningsdagen i Århus, spurgte jeg om det samme.. "der er ingen dato, kun hurtigst mulig og i alles interesse, skal alle jyder selvfølgelig betjenes fra Århus". Alle jobopslag er også forlængst forsvundet fra hjemmesiden, så ambitionerne fejlerne vist ikke noget, trods uafklaret afgiftsfritagelsen. Måske andre herinde er mere opdateret ?
/Jens
@Steen-Bo: Jeg er hjemme i Langå hele mandag, hvis du vil se en rød med beige læderindtræk og høre lidt om vores erfaringer med bilen siden marts. tlf.. 51861727