Loading...
dk

Eftermontering af elklap | Tesla Forum

Kokken
Kokken Mar 30 '16

Hej Forum.

Er der nogen der ved om Tesla kan eftermontere bagklap, og givet fald - hvad koster det?

vh. Kokken 

T3S7A
T3S7A Mar 30 '16
Det er en del af tech pakken / Premium interiør. El bagklap kan sikkert købes ekstra, men er nok meget dyre end hele pakken normalt vil koste. 
Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Mar 30 '16
KimT
KimT Mar 30 '16
Ind til videre viser Tesla absolut ingen interesse i "after market" - eftermontering af udstyr. I Princippet er det vel bare en knap samt 2 elektriske dæmpere der skal til, hvilket burde være muligt uden de store problemer. Men problemet er at Tesla skal ændre i opsætningen af bilen, så den ved at man har det monteret, og det ønsker de ikke at gøre.

Men nu når nybil-salget her i DK er stoppet burde det da om ikke andet være en oplagt forretningsmulighed for dem.

T3S7A
T3S7A Mar 30 '16
Det skyldes nok, at hvis man kunne få eftermonteret elklap for få kr, ville ikke mange vælge pakken. Derudover skal der nye el dæmper til, knap, kabel og installationstimer. Med en time løn på 1500kr i timen, og materiale priser som er skyhøje, så vil det blive meget dyre end hvad pakken ville have kostet fra start af. 

Lars72
Lars72 Mar 30 '16
Jeg undersøgte, at det koster ca kr 15.000 at få varme i rattet alene (sammenlignet med at hele vinterpakken koster ca. 7-8000 incl bagsæde varme, viskervarme osv). 

Så jeg må leve med kolde fingre eller handsker om vinteren. 

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Mar 30 '16
@lars72. Denne pris er plus arbejdsløn så i alt knap 20.000 kr. Jeg spurgte dem nemlig om det samme i forbindelse med at jeg skal have nyt rat. Man kan godt nok få mange fine par lammeskindshandsker for 20.000 kr. :-)
Kiefer
Kiefer Mar 31 '16
Tesla priser er godt nok groteske, jeg fik lavet varme i mit rat på en Mercedes S-klasse lige før jeg solgte den og købte en Tesla. Da jeg skulle have skiftet rattet alligevel fik jeg det lavet for ca. 1500,- ex moms hos Hessel. Jeg troede ellers Mercedes tog ved når de solgte Mercedes reservedele, men Tesla tager åbenbart endnu bedre ved når de sælger Mercedes reservedele ;-)

/Martin