Loading...
en

pressen om Tesla

Comeback
Comeback Apr 3 '16

Så kom mine billeder af min TMS i DR men uden tilladelse fra mig eller fotografen.

tyv stjålet :)
https://www.dr.dk/tv/se/dr2-morgen/dr2-morgen-2016-03-26-2#!/25:50

KbhP90DL
KbhP90DL Apr 3 '16
Kontakt dem. Det ender med at du kan sende dem en regning, normal praksis. :-)
Comeback
Comeback Apr 3 '16
jeg har bedt fotografen sende en regning :) til DR
ODE90D
ODE90D Apr 3 '16
Så kan du måske samtidig foreslå, at de finder en anden ekspert, der har fingeren på pulsen. Manden har jo ikke fattet en skid.
KbhP90DL
KbhP90DL Apr 3 '16
ODE90D, kunne ikke være mere enig, så meget mangel på objektivitet og perspektiv skal man lede længe efter.
runeh
runeh Apr 3 '16
Han har da nogle helt rigtige pointer. De kommer ned at konkurrere med mange andre typer biler, i en anden grad end de har gjort før. Jeg tror slet ikke man kan sige de stiller større krav, men i hvert fald andre. Ikke sikker på de der giver 35k usd for en bil i USA vil acceptere de servicepriser Tesla forlanger. 

Men synes nu ikke han har ret i, at det Elon Musk har gjort er "meget konventionelt". Jo ganske vist er selve elbilen og teknologien ikke ny, men der er trods alt ingen andre der har formået at lave noget der minder om en Tesla og formået at skabe et marked for det. 

ODE90D
ODE90D Apr 3 '16
Han er dog ikke den eneste der ikke har fattet hvad Tesla står med. Rygterne siger at GM har været ude og købe journalister til at fremhæve deres kommende EV - Chevy Bolt ift Teslaen og man har svært ved at tro andet med en analyse som denne: http://mashable.com/...ersus-tesla-model-3/
Stone
Stone Apr 3 '16
Enig ODE90D. Experten fra DR har glemt hvad der skete med Nokia da han drager parallel til Apple. Tesla brandet skal man ikke undervurdere nu og hvad mon folk helst vil ses med en Chevy volt eller model 3 (Nokia eller apple) - brand effekt og design skal nok ikke undervurderes.
The_Stig
The_Stig Apr 4 '16

Citat fra Stone Enig ODE90D. Experten fra DR har glemt hvad der skete med Nokia da han drager parallel til Apple. Tesla brandet skal man ikke undervurdere nu og hvad mon folk helst vil ses med en Chevy volt eller model 3 (Nokia eller apple) - brand effekt og design skal nok ikke undervurderes.

Uanset Brand så tæller volumen altid i forretningskredse - Så hvad det angår så vinder VOLT nok? og Hvad med B&O - fedt Brand - men for lille volumen til overlevelse - og til dato har ingen slået Nokia på Volumen - de sælger stadig flest terminaler World Wide.

Så hvad er det, du forsøger at fortælle?    

KbhP90DL
KbhP90DL Apr 5 '16
The_Stig, det er adskillige år siden at Nokia har været nr 1 i volumen. ;-) De er langt langt efter Samsung og Apple. ... Ikke for at denne tråd skal drejes over imod en diskussion om Nokia's markedsposition, men det er helt korrekt at Nokia blev slået helt ud af Apple og Samsung for flere år siden.
KbhP90DL
KbhP90DL Apr 5 '16
Tror pointen er at Tesla med teknologisk nyskabelse, forspring, brand og grundlæggende kæmpe muligheder for indtjening, da de sælger direkte fra fabrik til kunde, står med en MASSIV fordel. Fuldstændig magen til Apple, der vendte bunden i vejret på mobilmarkedet, og tjener en gigantisk formue på deres produkter.

Hvis Tesla kan levere hvad de har solgt, så kan det ikke blive andet end en succes.