Loading...
dk

Tur til Oslo | Tesla Forum

MKRCPH
MKRCPH Apr 4 '16
Skal køre til Oslo i maj måned og besøge nogle venner. Nogle der har gode erfaringer? EVtripplanner.com foreslår stop på supercharger I Falkenberg og Solli, men foreslår at første ladning på 51 minutter og anden på 16 minutter. Da jeg prøvede søgningen på samme første gang var det hhv 15 minutter og 49 min (altså omvendt rækkefølge), lidt mærkeligt. Men antager den at man kører hjemme fra med 100% og kan man se et sted hvor meget % man har ved ankomst?
SuneH
SuneH Apr 4 '16

Bilen antager, at du kører med det samme. Altså, hvis du har x antal procent på lige nu, så er det det, den mener du har. Ud fra det beregner den så turen. Hvis du prøver igen i morgen med en anden % på bilen, vil den sikkert forslå et andet antal minutter på hver SuC.

Der er både SuC i Falkenberg, Uddevalla og i Solli, så turen er godt dækket ind.

Hvis du vælger SuC'en som din destination i bilen, viser Trip funktionen hvor meget du skal regne med at "lande" med på SuC'en.

Er lidt i tvivl om jeg har svaret på dit spørgsmål...?

Kører du fra Københavnsområdet, og er det en 85'er?

KXR
KXR Apr 4 '16
Har kørt den tur ofte, lad på alle tre SuC, duer ikke at springe Uddevalla over. Og som så ofte lad lige 10% ekstra, du lader med ca 110-115 kW på laderne i Sverige, det går over stok og steen.
MKRCPH
MKRCPH Apr 5 '16

Tak for svar.

SuneH: jeg ser på det på computeren så den ved ikke hvor meget strøm der er på bilen fra start/nu. Jeg kører fra Charlottenlund og det er en 70'er.

KXR: tak, lyder godt, hvad har du så gjort på hjemturen (ved start)? Vennerne bor I Snarøya (ingen supercharger I nærheden) og er derfor jeg vil vide hvad jeg ender der på I %, så jeg kan klare første del af turen hjemad.

ErikBH
ErikBH Apr 5 '16

Citat fra MKRCPH ... EVtripplanner.com ... Men antager den at man kører hjemme fra med 100% og kan man se et sted hvor meget % man har ved ankomst?
Ja, EVtripplanner antager du har 100% når du starter turen.
Citat fra MKRCPH

KXR: tak, lyder godt, hvad har du så gjort på hjemturen (ved start)? Vennerne bor I Snarøya (ingen supercharger I nærheden) og er derfor jeg vil vide hvad jeg ender der på I %, så jeg kan klare første del af turen hjemad.

I udgangspunktet holder du jo stille hos dine venner og det naturlige var at købe strøm af dem, så du starter med fuldt batteri (destinationsladning)?

Ellers må du ved sidste superlader sætter destinationen til dine venner, trykke så du får procenten ved en returkørsel og så lader 2-3% ekstra per døgn du holder stille plus den normale margin du ønsker at have (10-20%).
En anden mulighed var at sætte et ekstra stop på EVtripplanner, altså sidste superlader, så din destination, og så sidste superlader igen. Så burde den fortælle hvad en vurderer der skal til.
I Norge er der en milliard ladere, så du burde kunne finde et sted og klatlade.
vh, Erik

SuneH
SuneH Apr 5 '16

Bemærk, at hvis du vil lade på hytten/hos dine venner, så skal du bruge et Schuko-stik OG en norsk UMC, da de har en anden type jord-forbindelse.

KXR
KXR Apr 5 '16

MKRCPH , du har kun 90 km fra Solli SuC til Snarøya, så 180 retur.

Men fra Snarøya er du faktisk tættere på SuC i Lier(Drammen) ca 25 km, så tvivler på du får problemer......du kan også køre via Lier SuC og Oslo fjord tunellen tilbage :-)

MKRCPH
MKRCPH Apr 6 '16

Takker for svar ;o)

Vores store problem er at børnene hader at køre I bil så vi må se om det bliver bil eller fly vi ender med at tage...

HJJ
HJJ Apr 6 '16
Ok, troede det var ladeproblemer, men så ville jeg da tage flyet og overlade de problemer til kaptajnen og så koncentrere mig om børnenes lyster.