Loading...
dk

Autopark aldrig tilbudt:-( | Tesla Forum

jensk2
jensk2 Apr 7 '16

Hej


Min S 70D, med det hele, vil ikke tilbyde AutoPark. Jeg kravler langs parkeringsbåse, men intet P signal kommer op. Bilen kan sagtens selv køre myldretid på motorvejen, både fart og styring. Jeg har nulstillet alt (dobbelt knap tryk), men intet sker.


Har andre tilsvarende erfaringer eller skal jeg bestille Tesla Service?


mvh

Jens 

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Apr 7 '16
Nelarsen
Nelarsen Apr 7 '16
Prøv ar køre under 25 km/t
jensk2
jensk2 Apr 7 '16
Tak, tak, men jeg kører kun 10km/t:-(
larwar
larwar Apr 7 '16
@jensk2. Autopark kan være ret kræsen og finder kun de muligheder som manualen beskriver:

"Automatisk parkering registrerer mulige vinkelrette parkeringspladser, som ermindst 2,9 meter brede med et køretøj parkeret på hver side. Automatisk parkeringregistrerer parallelparkeringspladser, som er mindst seks meter, men mindre end 15 meter lange. Automatisk parkering fungerer ikke på skrå parkeringspladser."


2,9 meter er en pænt bred bås, som kan være svær at opspore på en almindelig P-plads eller i en P-kælder, det samme gælder 6 meter lange parallelparkeringspladser.


Der hvor Autopark altid fungerer for mig er på supercharger i Middelfart, hvor der tit er fyldt pænt op, så en langsom tur forbi de holdende teslaer frem til første ledige "bås" OG LÆNGERE FREM FORBI DE HOLDENDE BILER END MAN UMIDDELBAR TROR, så er den helt sikker i min 85D'er. MH Lars

TwoChops
TwoChops Apr 7 '16
@jensk2, har du aktiveret funktionen i settings?
MrCoffee
MrCoffee Apr 8 '16
@jensk. Det er helt normalt, hos mig gik der adskillige måneder før den begyndte at kunne autoparkere, bilen kallibrerer sensorer mm og øver sig til at trimme det hele. Jeg var lige ved at ringe til Tesla og vupti, så var den der. Peter
jensk2
jensk2 Apr 9 '16
Tak for svarene, funktionen er bestemt aktiveret, selv summon er slået til, selv om jeg ikke har en IPhone:-)
jensk2
jensk2 Apr 10 '16

Hej igen!


Et andet gammelt problem er at jeg ikke kan åbne og lukke soltag fra diverse Phone App(s). Derfor har jeg i dag downloadet og installeret VisibleTesla på min PC og herfra aflæst bilens konfiguration, som oplyser:


  Roof: Unknown


I VisibleTestla kan jeg overstyre Tagets konfiguration (overfor VisibleTesla) og sætter jeg Roof=Piano, kan jeg fint remote åbne og lukke taget!


Øvrige konfiguration viser korrekt hvad bilen har, dog mangler tilsyneladende Parking Sensors, så måske er det forklaringen på at bilen aldrig tilbyder AutoPark?


 Tech Upgrades: [
        Tech Package: true
        Power Liftgate: true
        Premium Lighting: true
        HomeLink: true
        Navigation: true
    ]

    Newer Options: [
        Parking Sensors: false
        Lighting Package: true
        Security Package: true
        Fog Lamps: true
        Cold Weather Package: true
    ]


Jeg var bestemt ikke vild med at anvende en 'hacker' app, som VisbleTesla, så vil rette henvendelse til Tesla for at få behørig service/konfiguration!


mvh

jens

Twinauto
Twinauto Apr 10 '16
Visible Tesla - den virker vel ikke med en 2015, har prøvet at downloade, men den vilikke ligge mig ind
Kiefer
Kiefer Apr 10 '16
Er du sikker, har du hentet en version 0.5 eller nyere?


Det skodhotel jeg sidder på i München lige nu, har en pænt ringe internetforbindelse, så jeg kan ikke lige prøve på min egen bil før i morgen eftermiddag. Men jeg mener da jeg har haft det testet på min 2015 udgave.


JensK: Nu er VisibleTesla langt fra at betenge som en "hacker app". Det er en app der sender samme API meddelelser til bilen som Tesla egen App.


/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Apr 10 '16
jensk2
jensk2 Apr 11 '16

Med 'hacker' mener jeg en ikke Tesla supporteret app, som anvender et til dels offentligt API, som advarer mod brug ved første opstart, som er sporadisk opdateret i nyere tid og er open source (GitHub). Jeg tror ikke den overlever ret mange uheld med Tesla forårsaget af den selv:-(


Jeg syntes det er fedt med open standards og open source, men der er selvsagt begrænsninger når man betjener 225km/h apparater med en egenvægt på 2 tons.


mvh

jens

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Apr 11 '16
Klaus1981
Klaus1981 Apr 29 '16
Hvad sagde Tesla til din henvendelse? Blev det hurtigt udbedret? Jeg har samme fejl på min s85 fra marts 2015.


Hilsen 

Klaus

jensk2
jensk2 Apr 30 '16

Efter fire telefon opkald den 14/4, kom jeg igennem og talte med en venlig ung mand, som fik mit VIN nr og lovede at ringe tilbage snarest. Siden har jeg intet hørt i sagen:-(

mvh

jens

jensk2
jensk2 May 9 '16

Øv, i dag har jeg støvsuget Teslamotors hjemmeside for en email adresse til en formel reklamation. Men sitet svarer lakonisk 'Not found' når man søger på 'Reklamation'!


Jeg gider næsten ikke at ringe syv gange til Tesla for at fejlmelde, når de tydeligvis ignorerer henvendelser.


Oveni problemet med Autopark, vil ingen Smartphone eller PC app fjernbetjene mit soltag, fordi soltaget angiveligt ikke er installeret. Men hvis jeg beder VisibleTesla om at ignorere bilens konfigurationsdata, kan VisibleTesla fint fjernbetjene soltaget.


Dette punkt er tillige oplyst til den venlige Tesla repræsentant, men er åbenbart ikke værd at vende tilbage om:-(


Øv!



FreePower
FreePower May 9 '16
Det er jo fuldstændig grotesk så absurd dårlig service de giver. Kan Ikke forestille mig det er I Elon's ånd.
Michael72
Michael72 May 10 '16
Prøv at samle erfaringer med manglende service her:

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/4061?page=3#post-64528 ;


jensk2
jensk2 May 10 '16

Helt enig i at det ikke kan være i Elon's ånd! Men livet er for kort til at gentage klagesangen andet steds på teslaforum.dk.  Løsningen er selvfølgelig at bytte den nye danske S70D med tvivlsom service, med en tysk S90D netop seks måneder gammel. Kun 19% moms og ingen dansk afgift! Opgraderingen alene berettiger vel næsten at man må køre til Tyskland, hvor man til gengæld modtager professionel service.

mvh

jens

Thor
Thor May 10 '16
Er der ikke afgift på alle biler, som fremover vil blive indregistreret i Danmark? Medmindre jeg misforstod det, så skulle man jo nå at indregistrere bilen i Danmark inden d. 31.12.15. Nu er der så 20% af de 150%.
DeaconWP
DeaconWP May 10 '16
Jo, det har du ret i Thor.

Mon ikke jensk2 vil købe en Tesla i Tyskland, og køre i den der? Det tror jeg han mener.
jensk2
jensk2 May 11 '16

Næ, nej - det jeg tror det der gælder er:


- En el-bil der er indregistreret i 1995 er afgifts fri i både Tyskland og Danmark.

- Ved indførelse til Danmark, skal der alene svares moms

- Moms dog kun hvis bilen IKKE er mere end 6 måneder gammel og IKKE har kørt mindst  6.000 km.


Så min hypotese er at jeg kan bytte min Danske December 70D 'Mit alles' og Dansk Moms på 25% med handelsværdi omkring 740.000 til en tysk 90D 'Mit Alles' til € 99.900 == 743,350 dKr  incl. 19% tysk moms, f.eks.

http://ww3.autoscout24.de/classified/280353694?asrc=st|as


Jeg syntes at bytte af en Dansk 70D med crappy service, med en tysk 90D med excellent service, for blot  få tusinde kroner er attraktivt:-) At jeg selv skal sælge min 70D separat i Dk er jeg indforstået med. 


What am I missing/hvad har jeg overset??


mvh

jens

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 May 11 '16
Sider: 1 2 3 »