Loading...
dk

Tesla's **utilstrækkelige** service. | Tesla Forum

Thor
Thor May 10 '16
@JK 

Har du mulighed for at køre til Hamburg eller Goteborg? De to steder skulle have markant bedre service. Ikke at det er optimalt - overhovedet.

jk
jk May 10 '16
Tja Thor, det bliver nok også næste løsning, men hvor er det ærgerligt at vi i Danmark ikke har styr på det, selvom vi - i følge servicechefen for Norden (Marius Iversen i Århus (miversen@teslamotors.com)) - mangler lifte og personel.

De kunne jo gøre sig selv en stor tjeneste at beholde bilen en dag mere og få klaret alle fejl, i stedet for igen skal bruge tid og kræfter på at booke tid til endnu et besøg, for at få klaret de samme ting.

Det ville være sjovt, hvis der var een i Tesla DK der sagde:" Vi bliver simpelthen nød til at sikre os at tingene er i orden, når bilen forlader værkstedet, fordi vi ikke har tid til at få den ind igen...!! "

Sikkert ønsketænkning, da jeg er ret sikker på, at det ikke er sådan de tænker lige nu.

JonasHansen
JonasHansen May 10 '16

Citat fra Klaus_
Citat fra T3S7A Det har altid og er stadig ikke et krav at bilen skal til årlig eller km service for at garantien gælder. Men kommer der så fejl, som kan skyldes mangel på service, så dækker garantien hellere ikke. 

Der står altså det modsatte hér:

https://www.teslamotors.com/da_DK/support/service-plans

Hvis jeg vælger ikke at servicere min Model S, vil det så medføre, at min garanti eller min gensalgsværdi-garanti bortfalder?
Det anbefales stærkt, at du servicerer din Model S en gang om året eller for hver 20.000 km. Hvis du ikke følger denne anbefaling, påvirker det ikke din nybilsgaranti. Hvis du finansierer din Model S igennem Tesla Finansiering, er du kun berettiget til den fulde gensalgsværdigaranti, hvis din Model S har været til service i overensstemmelse med den ovenstående anbefalede tidslinje.

Er der nogen der ved om Tesla i den forbindelse accepterer service foretaget af et andet værksted (f.eks. Autoskadestuen), som værende ok i forhold til om at service er blevet overholdt? Og figurerer det i samme system - dvs kan Tesla se hvilke services der er blevet foretaget hvis det er f.eks. Autoskadestuen som har lavet service (og vice versa).

Min skal til at have lavet 40kkm service, og er på den ene fristet til ikke at servicere på Teslas værksted med de dårligere erfaringer der er, men vil på den anden side heller ikke risikere at garantien forsvinder fordi service, ifølge Tesla, ikke skulle være overholdt.

Nogen der har erfaringer/indsigt i dette?

Mvh Jonas

KimT
KimT May 10 '16
Uautoriserede værsteder har jo ikke adgang til bilens computer, så det er jo kun sliddele/vædsker m.m. de kan skifte. Og derfor kan Tesla ikke se hvad der er blevet lavet.

Der kører så vidt jeg husker en sag (ved EU?) hvor de klager over at man som uautoriseret ikke har adgang til diagstonistik mm. og alle org. dele hos Tesla

Jeg regner helle ikke med at det er Tesla der skal lave mit det første service.

SuneH
SuneH May 10 '16

Du kan bede Autoskadestuen om en regning med beskrivelse af hvad de har udført - denne kan jo så senere bruges som dokumentation til Tesla for at der er foretaget service.

Emil (Autoskadestuen) sender regningerne på pdf, så man har dem tilgængeligt på fx smartphone.

P85DK
P85DK May 10 '16

Citat fra JonasHansen 
...

Min skal til at have lavet 40kkm service, og er på den ene fristet til ikke at servicere på Teslas værksted med de dårligere erfaringer der er, men vil på den anden side heller ikke risikere at garantien forsvinder fordi service, ifølge Tesla, ikke skulle være overholdt.

Nogen der har erfaringer/indsigt i dette?

Mvh Jonas

Hvis ret skal være ret, så er den anker folk har over service af bilen hos Tesla, prisen og muligheden for at booke tid til service. Mener ikke at der er nogle som har brokket sig over kvaliteten af servicen der er blevet udført, eller?
Junior
Junior May 10 '16
Emil fra Autoskadestuen kommer helt sikkert til at lave service på min, når den runder 20t km. Jeg er SÅ træt af Tesla Motors Danmark og deres service.... Eller mangel på selvsamme!

En af mine bekendte ringede til mig i dag og fortalte, at hendes ene p.sensor var røget ind bag kofangeren, selvom den intet har påkørt. Det er simpelthen den klister, som holder sensoren på plads, der er skyld i det. At sådan en sensor sidder skævt, det resulterer jo i, at den konstant hyler ved lav fart. Tesla havde en afbudstid 10. juni........ Hun sender den ud til Emil hos Autoskadestuen i morgen og betaler dem for at lave den, kontra at vente på Tesla, hvilket jeg udmærket forstår. Overvejer det samme med min, hvor baklyset ikke virker.

Og undskyld mig - men jeg har et par gange været forbi Kirstinehøj og set værkstedet. Det ligner altså ikke folk, der har travlt, der tuller rundt derinde og har hyggestund.
Forummets indlæg er redigeret af Junior May 10 '16
Michael72
Michael72 May 10 '16
Prøv at læse mit første indlæg i denne tråd. Flere af ting var ikke udført og jeg skulle tilbage og bede om en ny tid. Flere ting måtte jeg gøre Tesla opmærksom på ikke var udført. Derudover kommer ventetiden.

Utilstrækkeligt..

P85DK
P85DK May 10 '16

Citat fra Michael72 Prøv at læse mit første indlæg i denne tråd. Flere af ting var ikke udført og jeg skulle tilbage og bede om en ny tid. Flere ting måtte jeg gøre Tesla opmærksom på ikke var udført. Derudover kommer ventetiden.

Utilstrækkeligt..

En service er jo ikke udarbejdelse af garanti ting - en service er en service i henhold deres serviceintervaller.
Michael72
Michael72 May 10 '16
Mon ikke det er underordnet om det er service eller garanti? Under alle omstændigheder, deres evne til at udbedre fejl/mangler o.lign ikke tilstrækkelig. 

P85DK
P85DK May 11 '16
Nu sagde JonasHansen at han ville have den serviceret et andet sted, så det var servicen jeg nævnte at folk ikke klager over. Så der skal han nok få den kvalitet han søger.

At deres garantiudbedring ikke kører på skinner er en anden sag. Det er jo lidt den 'perfekte storm' - tag et helt nyt bilmærke, produceret i USA og et eksplosivt salg på utrolig kort tid - Så skal det være svært uanset hvad du gør.

Vil dog sige at det virker som om folk er klar til kamp allerede før det hele starter. Jeg har ikke mødt en hos Tesla som ikke var venlig, imødekommende og gjorde sit bedste for at hjælpe, det er bare ikke altid muligt.
Forummets indlæg er redigeret af P85DK May 11 '16
RobertJ
RobertJ May 11 '16
Vil helt sikkert booke tid hos tesla når lynet skal til 1. service. Har aldrig hørt om andre producenter der tillader serviceintervaller på over 100.000km!
Omend min ambition er 65.000km for 1ste service.

Om jeg så booker en tid i næste uge eller om 4måneder kunne jeg ikke være mere ligegyldig over. Jeg har mange andre aftaler der har samme tidshorisont.

Så længe det betyder at ejere med reelle driftsproblemer kan komme til indenfor 24H.

Har selv stået med en bil der ikke kunne noget pga en software fejl, og fik en 'tilstrækkelig' og hurtig betjening / expedition.

Er overbevist om jeg ikke bliver skuffet.

Det skulle nemlig være første gang jeg blev det over Tesla's service niveau.

Jeg er desuden enig med P85DK om at man ikke skal blande pærer og bananer.

Alle de garanti / udbedringssager alle render og har i min optik intet med deres service niveau at gøre.

- R

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ May 11 '16
fmm1000
fmm1000 May 11 '16
Jeg er fint tilfreds med Teslas service.

Bilen har liget været inde til diverse garanti-tjek og alle mine issues blev taget seriøst, men ja den kommer ikke lige på værksted fra den ene dag til den anden :-).
Junior
Junior May 11 '16
Stor ros til drengene hos Autoskadestuen. Var ude med en bekendts 70D'er, hvor p.sensoren som tidligere nævnt, var røget ind i bagkofangeren, med det resultat, at både park assist, såvel som p.sensorerne ikke virker, når man bakker. Desuden kom den frem med fejlmeddelsen hver gang, at man kørte langsomt. Bestilte tid i går, kom derud i dag kl. 10:00 og kl. 10:35 var bilen færdig. Bevares, måtte betale for opgaven men hellere det end at vente på en ledig tid hos Tesla i juni.
Secondtoflying
Secondtoflying May 11 '16
Har også netop hentet min bil fra Autoskadestuen.
Det eneste der ikke var fikset var den del som Tesla - modsat hvad de havde sagt - ikke havde hjemme!

Bilen var lidt nusset over det hele, og det undskyldte Henrik, og lovede en total "shining" ude og inde, når delen ankommer og skal monteres.

Godt og hurtigt arbejde, og ja det var mod betaling, men småpenge i det store og hele.

Mvh,

Secondtoflying.
Lau
Lau May 12 '16
Jeg har lige bestilt 1. service i Hamburg i slutningen af maj (uhørt hurtigt!) ved nu ca. 60.000 km kørt. Ham jeg snakkede med dernede virkede meget kompetent og havde den hent rigtige "tysk grundighed"-aura over sig, så jeg glæder mig til at fortælle om oplevelsen når det er udført. Prisen for første service er €475.

Jeg har haft en del problemer med bilen, men har mødt et imødekommende og professionelt team i Aarhus (dog med undtagelse af en enkelt person) som har taget problemerne alvorligt. Jeg har dog flere gange snakket med servicechefen Marius som jo desværre kan bekræfte det vi alle kan mærke, at der simpelthen er for få resurser i Danmark og det tyder ikke på at der skulle komme flere lige foreløbigt.
Secondtoflying
Secondtoflying May 12 '16
Den her omgang kan jeg nok ikke gi' Tesla skylden for, andet end den del de pludselig ikke havde hjemme, da det var genbo-konen der bakkede ind i "min" bagende!

Mvh,

Secondtoflying :-)
Daduck
Daduck May 12 '16
Tror let at folk udefra kan blive skræmt over de problemer folk nævner her. Så bare lige for at trække i den anden retning, så har jeg kun oplevet rigtig god service, dog langsommere svartider efter det store salg i december, men stadig rigtigt godt.

Hos BMW fik jeg fint kaffe osv. som hos Tesla, men jeg fik også hver gang en stor regning i indbakken et par dage senere.

tintin
tintin May 12 '16
Min oplevelse hos Tesla i Århus med 2 besøg på garantien har også været absolut positiv
Sider: « 1 2 3