Loading...
dk

Autopark aldrig tilbudt:-( | Tesla Forum

Twinauto
Twinauto Jun 18 '16
lige en bemærkning om at importere, jeg har importeret siden før det blev modrne, faktisk lige siden 1994. Der er afskillige faldgrupper, for det første vrimler mobile.de nu med falske annoncer på både alm og luksusbiler - og man kan IKKE stole på, at det er en stor forhandler - det sker ofte at forhandlerens side er "stjålet", generelt, ligger prisen noget under alle andre, så ER det fup, tyskere er ikke dummere en andre. Næste punkt er at mange af priserne opgives som export, det betyder ex moms - så skal man være et firma for at købe den og moms skal nu deponeres indtil handlen er godkendt i Tyskland, hvorefter den refunderes, så sjov med et simpelt cvrnr fungerer ikke mere
Twinauto
Twinauto Jun 18 '16
Afgiftsfastsættelsen for importerede, brugte el-biler afgøres på samme måde som for brugte biler – se herunder.

Registreringsafgift på brugte biler

Importerer du en brugt bil fra udlandet – f.eks. en Mercedes, BMV eller anden luksusbil fra Tyskland – bliver registreringsafgiften i princippet beregnet på samme måde som for nye biler. Men afgiften nedsættes med det værditab, den brugte bil har haft sammenlignet med en tilsvarende ny bil.
DeaconWP
DeaconWP Jun 18 '16

Lige netop der kommer støtten så frem til jensk2: Som en tilsvarende ny bil.

Altså som en tilsvarende ny bil, fra 2015.

Prøv nu at gå til Skat jensk2. Og få dem til at svare på, om der er en fejl på deres beregner, eller om det er rigtigt nok.

Du skal ikke være bange for at på forhånd lukke et hul for nogen ved det. Det skal nok blive lukket til den tid, når der står en med en bil der skal registreres.

Man kan nok ikke påberåbe sig at man "skal have varen til den pris der står på hylden", som ved prismærkningsfejl i Netto.

Så hvad med at prøve?

Jo mere jeg tænker på det, jo mere kan du have ret.

Har du det, vil det være en bombe under de opskruede brugtpriser på 2014 og 15 modeller, der så stadig kan købes og importeres uden afgift ved registrering i DK. Er prisen for høj, kan man hente i Tyskland.

jensk2
jensk2 Jun 19 '16

Har netop forespurgt Told & Skat om afgifts beregneren er korrekt. Systemet oplyser svartid på op til 5 dage.

Trods arrogancen i:

'T3S7A Igår, 16:20 så køb du bare den.  Selvfølgelig er der afgift ved import. Giver da sig selv'

vil jeg ærligt dele svaret med TeslaForum.dk - positivt eller negativt. .

/jens

fmm1000
fmm1000 Jun 19 '16
Fedt.
Det vil jo være fantastisk for udbredelsen af elbiler, hvis du har ret.
At priserne så vil falde for os som har brugte Teslaer må vi leve med.
Kiefer
Kiefer Jun 19 '16

Brugtprisen for en 2014 eller 2015 Tesla skulle da helst ikke blive berørt af at man kan importere en 2014 eller 2015 Tesla og stadig spare afgiften.  Afgiften skulle jo gerne beregnes ud fra hvad en tilsvarende bil med afgifter koster i Danmark. Hvis en brugt koster 500.000 skal du jo betale afgifter ud fra en værdi på 500.000 og da det så er en 2015 eller ældre burde afgiften være 0 kroner. 

/Martin

jensk2
jensk2 Jun 20 '16

På kort sigt tror jeg ikke prisen falder væsentligt fordi man kan importere - den danske pris er vist pt trykket af at der er for mange Tesla S'er til salg. (108 stk, deraf 66 fra 2015). Den billigste danske S90D (9.000 km)koster 799.000 dKr, den billigste tyske S90D (21.000 km)  koster 101.000 Euro == 751.000 dKr. Omtrent samme pris, når indregnes risiko og besvær.

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/tesla-model-s-90d-pano-leder-beige-kassel/227874181.html?enforceChannel=Mobail

mvh

jens

jensk2
jensk2 Jun 22 '16
Citat fra Kiefer

Brugtprisen for en 2014 eller 2015 Tesla skulle da helst ikke blive berørt af at man kan importere en 2014 eller 2015 Tesla og stadig spare afgiften.  Afgiften skulle jo gerne beregnes ud fra hvad en tilsvarende bil med afgifter koster i Danmark. Hvis en brugt koster 500.000 skal du jo betale afgifter ud fra en værdi på 500.000 og da det så er en 2015 eller ældre burde afgiften være 0 kroner. 

/Martin

Ak Kiefer, jeg er mestendels enig og syntes at enten svarer vi afgift på forskellen i Tysk og Dansk brugtvogns handelspris eller også svarer vi afgift ud fra nyprisen.

Men ingen af delene er nok hvad der sker. Jeg modtog nemlig i dag telefon opkald fra Told & Skat Odense, som oplyste at Afgifts Beregneren ikke regner rigtigt for El- og Hybridbiler. Den forventes snarest rettet til at tilføje 20%, 40%, . .  afgiften for Elbiler.

Jeg ved endnu ikke om det er af nyprisen eller handelsprisen. Hvis af handelsprisen og 20% af 150% bliver den importerede bils pris jo grotesk, når tyske og danske biler pt. har næsten samme handelspris.

Hvis baseret på nyvognspris, en forskelsbehandling ifht. andre biler, som er uforståelig.

For mig hverken fugl eller fisk.

Har desværre intet på tryk. Min skriftlige henvendelse er skriftligt besvaret med 'Færdigbehandlet jvnf. telefon samtale'.

Jeg vil teste Afgiftsberegneren, når den er rettet:-(

mvh

jens

fmm1000
fmm1000 Jun 22 '16
Hvad saa hvis man eksporterer sin Tesla. Får man så afgift retur.
DeaconWP
DeaconWP Jun 22 '16
Ja det gør du. Men aldrig mere end der xer betalt i afgift. Og kommer den så til dk igen skal den afgiftes efter de til den tid gældende satser.
jensk2
jensk2 Jun 22 '16

Reglen om max refusion af hvad man selv har svaret i afgift kommer belejligt, for ellers kan jeg i 2016 få 20% af 150% retur, af en afgift jeg ikke betalte da jeg købte i 2015? Nok ikke!

Eller kan jeg få 20% af den nuværende handelspris retur? Nok ikke!

Jeg forstår ikke betragtningen om de til den tid gældende regler, jeg syntes at Kiefer's forslag er det eneste rimelige, nemlig at afgiften udligner forskellen i handelspris. 

Men det er selvsagt mere nuanceret og dyrere for Told & Skat, end en standard formel .   

/jens

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Jun 22 '16
Sider: « 1 2 3